Lue keskustelun säännöt.
Taas meinasi tulla risteyskolari kuskin säikähtäessä ambulanssia
07.01.2016 |
Mikä siinä on kun pitää heti panikoida aivan kuin se ambulanssi päälle ajaisi.
Kommentit (3)
^ Niin, tuossakin tilanteessa oli lähellä perään- ja kylkeenajoja kun yllättäen keskellä risteystä pysähtyy paikalleen ambulanssin sireenin kuultuaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä ajan paljon maantiellä ja monta kertaa on ollut tilanne, että eteeni on tultu sivutieltä tai käännytään edestäni vasemmalle, niin että tulee läheltä piti tilanne. Näistä 4/5 on kyllä ihan keski-ikäisiä miehiä. Heillä on vaan tämä "minä ensin" -asenne ja jos tulisi kolari, varmaan syy olisi minun, koska olen nainen.
Nainen ratissa, ei siihen muuta vaadita.
Vaikka tämä on väärä palsta tälle ajatukselle, niin en voi olla ihmettelemättä miksi naisten kertauskursseja on niin hankala käynnistää.
Montako viatonta pitää tappaa, montako tuhatta loukkaantumista täytyy vielä sietää ennen kuin ongelmaan puututaan. Täälläkin takapajulassa voitaisiin joskus herätä todellisuuteen ja tunnustaa todellinen ongelma. Naisten ajotaito on vaan niin totaalisen huono, jotta he tarvitsevat toistuvaa ajo-opetusta.
Suomen takapajulassa tällainen tuskin koskaan toteutuu, mutta liikenneturvan kannalta paras olisi jos naisten ajokortit annettaisiin 3-5 vuotisina aina kertauskurssin päälle. Sama homma kaikille yli 60-vuotiaille sukupuolesta riippumatta.