Mahaongelmista kärsivä etsii apua
Hei, olen puolivuotta kärsinyt erilaisista vatsaoireista. Alkoi 3vkon veriripulilla. Sitten nousi kuume ja tulehusarvot 70.n. Sain kaks antibioottia jotka autto oireisiin. Lääkekuurin jälkeen suoli tähystettiin. Löytyi punotusta mutta ei haavoja. Lisäksi poistettiin kolme polyyppia. Oireet palasivat vähän ajan päästä uudelleen ilman verta, mutta maha oli sekasi ja ripuloin 3-8krt päivässä. Lämpöä 37-37.5. Turvotusta ja ilmavaivoja. Todellakipeitä vatsan väänteitä. Välillä uleste oli polttavaa puuromaista jossa limaa ja välillä tuli ihan vetenä. Välillä myös oksennin. Nyt loppuvuodesta lisäksi ylämahaa on alkanu poltteleen ja on todella paha olla. Kuukausi sitten tähystettiin suoli uudestaan josta otettiin koepaloja mut kaikki ok. Mahalaukku tähystettiin kans. Löytyi polyyppi ja pohjukkaissuolesta tulehtunutta limakalvoa. Eli ei mitään mikä selittäis oireet. Sain närästyslääkettä ylämahakipuun. Umpilisäke tulehtui kakspäivää viimeisen suolentähystyksen jälkeen ja se poistettiin. Sekään ei kuitenkaan auttanu oireisiin. Mitä tämä voi olla? Lääkäri puhui haavaisesta paksusuolen tulehduksesta jossain vaiheessa mutta kun tulokset ok niin voiko se sitä olla? Nestearvot oli jossainvaiheessa alle viitearvojen ja olin muutaman päivän tiputuksessa. Olen laihtunut 6-7kg alkusyksystä ja olo on todella väsynyt. Onko muilla ollu vastaavaa? Gluteeniton ruokavalion aloitan taas kun jouluherkut on syöty vaikka siitä en mitään apua saanutkaan..
Ärtynyt suoli? Itsellä tehoaa librax. Tämä oli pelkkä veikkaus, en tiedä jos lääkäritkään ei tiedä.