Rahaa 9€ - 15pvä tili. Mitä tehdä?!
Noniin. Homman nimi on nyt se, että minulla on rahaa tilillä 9e. Mitään säästöjä ei ole enää, muutamia kolikoita voi sohvan alta löytyä. Lainata en voi keneltäkään tutulta. Syitä jotka tähän tilanteeseen ovat johtaneet, ovat monimutkaiset, joita en rupea avaamaan.
Enemmänkin nyt kiinnostaisi arvokkaat vinkit ja pohdiskelut, miten pärjään tilipäivään ja mitä kannattaisi nyt tässä tilanteessa tehdä!
Kuiva -ainekaapissa on pastaa/riisiä loppuviikoksi, viimeinen pakastejauheliha meni eilen. Pakkasessa jäätelöä 1l. Joitain säilykkeitä ja mausteita löytyy. Mutta tosiasia on, että ensiviikolla tulee nälkä...
Myytävää minulla ei ole, koska nytkin aika rajallinen omaisuus, enkä ala myymään muutenkaan, koska tämä köyhyys on toivottavasti tilapäistä.
sanonpahan vaan, että on tää nyt perseestä! Duunia painan duunarina kun hullu, mutta silti hyvä kun rahat ruokaan riittää! !!!!
Niin, ja asun yksin.
-Nina 27
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
JOS rahapula on tilapäistä, otat 100e pikavipin ja MAKSAT sen pois kahden viikon kuluttua. Korko ei silloin ehdi kasvaa mahdottomiin ja saat edes vähän valinnanvaraa ruokavalioosi.
Ja sitten syömään. Ostat kaalia, perunaa, makaroonia, linssejä ja tarjousjauhelihaa.
Kauppahallista voit saada eurolla lohenruotoja, joissa on lihaa jäljellä. Niistä, pippureista ja pakastejuureksista keittelet pari litraa soppaa.
Ekasta ei välttämättä mene kuluja ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuossa vaikka kuinka. Ostat kauraryynejä, uunilenkkiä, makaroonia, perunoita, margariinin ja maidon sekä kahvia ja kermaa sekä munia.
Voi kuule. Tuollahan elää herroiksi.
T. Yh + 2
Unohdin sanoa että hiivan, öljyn ja jauhot myös!
Ja epäilijöille:
Lidl:
Uunilenkki x2 = 0.80€
Kahvi 1.99€
Makarooni 0,15€
Hiiva 0,16€
Öljy 1€
Kerma 0,80€
Maito 0.70€
Munatx12 = 1.60€
Jauhot 2kg = 0,80€
Ja perunat 1 kg= 0.69€
Loput voit laittaa säästöön
Yh
Letut on halpoja, ja porkkanat. Pari kertaa on ollut rahat niin tiukalla että karsin lenkkeilystä kulutuksen vähentämiseksi. Sitten otin opintolainaa :)
T. Opiskelija, 57/171
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuossa vaikka kuinka. Ostat kauraryynejä, uunilenkkiä, makaroonia, perunoita, margariinin ja maidon sekä kahvia ja kermaa sekä munia.
T. Yh + 2
Ja epäilijöille:
Lidl:
Uunilenkki x2 = 0.80€
Kahvi 1.99€
Makarooni 0,15€
Hiiva 0,16€
Öljy 1€
Kerma 0,80€
Maito 0.70€
Munatx12 = 1.60€
Jauhot 2kg = 0,80€
Ja perunat 1 kg= 0.69€Loput voit laittaa säästöön
Yh
Ainiin se margariini!
Margariini 0.79€
Vielä jäi vähän säästöön.
Yh
Vierailija kirjoitti:
Osaatko soittaa jotain soitinta - mene kadunkulmaan soittelemaan ja keräämään rahaa ohikulkijoilta. Myös elävän patsaan esittäminen voisi olla tulonlähde, jos tuota musikaalisuutta ei löydy.
Hmm, kesällä voisi kokeilla, mutta ei -28 pakkasella...
Seurakuntasi diakonilta saat varmasti parin kympin osoituksen ruokakauppaan. Ota selvää päivästä ja mene sinne määrättynä aikana "vastaanotolle" tiliote parilta viikolta/1 kk mukana.
En anna tätä neuvoa mitenkään alentuvasti, oon itsekin käynyt ja on suhtauduttu ymmärtäväisesti.
Jos ei ole ketään keltä pyytää apua eikä mitään myytävää niin näin voi saada ruoka-apua.
Perunaa, porkkanaa, jauhoja, munia. Kyllä niistä saa aterian jos toisenkin. Välillä pasta ja riisiä. Liemeksi jotain kasvisjuttua, mitä nyt pakastealtaasta halvalla löytää. Käytä hyväksi alennukset.
Siis oikeasti, yhden ihmisen pitää pärjätä viikko 9 eurolla ja kaapissa on pastaa ja riisiä. Kuinka avuton voi olla?
Palkkapäivänä sitten ostat näkkileipää ja hernesoppatölkkejä kahden viikon varaksi niin, että pärjäät taas helmikuun alun ennen seuraavaa tilipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Yh + 2
Ja epäilijöille:
Lidl:
Uunilenkki x2 = 0.80€
Kahvi 1.99€
Makarooni 0,15€
Hiiva 0,16€
Öljy 1€
Kerma 0,80€
Maito 0.70€
Munatx12 = 1.60€
Jauhot 2kg = 0,80€
Ja perunat 1 kg= 0.69€Loput voit laittaa säästöön
Yh
Yh on oikeassa. Hatunnosto tästä.
T. Köyhä
Tuo rahahan riittää puolentoista viikon ruokiin mainiosti, mutta ketjun avaamisesta päätellen Ap on niin avuton, että on varmaan tähän mennessä jo käynyt käytämässä koko summan Hesburgeriin.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntasi diakonilta saat varmasti parin kympin osoituksen ruokakauppaan. Ota selvää päivästä ja mene sinne määrättynä aikana "vastaanotolle" tiliote parilta viikolta/1 kk mukana.
En anna tätä neuvoa mitenkään alentuvasti, oon itsekin käynyt ja on suhtauduttu ymmärtäväisesti.
Jos ei ole ketään keltä pyytää apua eikä mitään myytävää niin näin voi saada ruoka-apua.
Toivottavasti seurakunnassasi on paljon kirkollisveronmaksajia. Tuo apu on ensimmäisiä, joka joudutaan lopettamaan, kun ihmiset eroavat kirkosta.
Käy vain liiterissä ja tosiaan puuropaketin saa eurolla ja sitä syö pitkään.
Kiitos tuhannesti hyvistä vinkeistä ja neuvoista! Tänään tein itse leipää ja huomenna marssin lidliin ostamaan yh:n mukaiset ruokatarpeet. Kiitti tuhannesti! Kyllä pärjään vielä ensiviikon.
Ap
Itse olen laihdutuksen vuoksi jo viidettä päivää paastolla. Aion jatkaa vielä muutaman päivän. Älä stressaa ja muista juoda vettä. Voitko käydä jollain kaverilla kylässä?