Ostatko nyt paljonkin enemmän ruokaa ym., kun aukiolo vapautui?
Minusta naurettavaa pelleilyä. Maitolitrat ja muut ei meillä lisäänny tämän myötä. Ihan aikuisten oikeasti sitä pärjättiin niillä ma-pe 9-17 ja la 9-13 aukioloillakin. Klo 20 saakka arkena aukiolo on jo luksusta.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
En varmaan osta enemmän, mutta kaupassakäyntiaikoihin tuo voi kyllä vaikuttaa. Enää ei sitten välttämättä tarvitse sunnuntaisin odotella kauppojen aukeamista kahteentoista saakka vaan voi suunnata heti aamusta jo kauppaan jos on tarve. Tai käydä arki-iltana yhdeksän jälkeen vielä kaupassa jos sattuu jotain puuttumaan ja kauppa on kulkureitillä.
Mistä tiedät, että kauppa aukeaa aikaisin sunnuntaina? Oma kauppani päin vastoin siirtää aukioloaikaa kaksi tuntia iltaan päin ja avaa vasta klo 14.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta naurettavaa pelleilyä. Maitolitrat ja muut ei meillä lisäänny tämän myötä. Ihan aikuisten oikeasti sitä pärjättiin niillä ma-pe 9-17 ja la 9-13 aukioloillakin. Klo 20 saakka arkena aukiolo on jo luksusta.
Ihan oikeasti? Entäs jos ei kerkeä töistä ennen 17 kauppaan ? Tai on töissä viikonloppuna? :D
Ihan oikeasti: kukaan ei ole AINA töissä ja meillä on kuitenkin pikkukylissäkin jo abc:t, josta evästä saa. Nykymeininki on vaan niin avutonta. Vähän suunnittelua ja siinäpä se.
Ai niin, mut siis ku en millään viitti suunnitella kaupassa käyntiä. Mä HALUUUUN sinne milloin vaan.
Huoh.
En ole ylmepi, mutta mulla on ainakin työaika arkisin n. 8-17. Eli arkena en kauppaan ehtisi ollenkaan. Viikonloppusiin taas haluaisin tehdä muutakin kuin ravata kauppaan ja takaisin hakemaan viikon edestä ruokaa perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti? Entäs jos ei kerkeä töistä ennen 17 kauppaan ? Tai on töissä viikonloppuna? :D
Ihan oikeasti: kukaan ei ole AINA töissä ja meillä on kuitenkin pikkukylissäkin jo abc:t, josta evästä saa. Nykymeininki on vaan niin avutonta. Vähän suunnittelua ja siinäpä se.
Ai niin, mut siis ku en millään viitti suunnitella kaupassa käyntiä. Mä HALUUUUN sinne milloin vaan.
Huoh.
Huokaile vaan. Mulle kelpaa kauppojen vapaa aukiolo. Vaikka kuinka suunnittelisin, aikatauluni menee silti asiakkaiden ja lyhyiden, mutta ylityöpitoisten projektien ehdoilla. Ison osan ajasta olen jossain kulkuneuvossa, kuten nyt, eli ei voi kaupassa kesken päivänkään käydä.
Kaikilla ei ole 9-17 toimistoduunia. Jotkut joutuu reissaamaan ja tekemään 60-70h viikkoja ja vastavuoroisesti lomailee osan kuusta. Se ei silti auta kaupassa käymisessä. En voi tehdä kuukauden ruokaostoksia kerralla.
Ruokaharrastajana en saa tarvitsemaani pikkukaupoista tai varsinkaan Abc:ltä. Rankkana työviikkona hyvä ruoka auttaa pysymään järjissään ja jaksamaan.
AP on tainnut ymmärtää nuo aukioloajat vähän väärin: ei siellä kaupassa ole pakko käydä vaikka silloin keskellä yötä, jos kaupat sattuu silloin olemaan auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voit olla noin tyhmä?
No niin oletkin. Ihan vähän voi ennakoida. Juu ja toki voi sattua kaikkea. Aina voi. Ehkä taivas romahtaa tai tulee nuha.
Huoh ap. Määrä meen kauppaan kun huvittaa. Niin moni muukin. Ja säkin, sua huvittaa päivällä. Mua illalla ja pyhinä kun on vapaata ja olen ehtinyt levätä
Huoh kun en halua ennakoida. Enkä ennakoi kun ei oo pakko. Huoh. Kaikki ei elä suunnitelmataloudessa. Huoh. Lääh.
Oho, ihmiset elää eri tyylillä ap. Tiiäkkö kun on meitä monenlaisia?
En tietenkään osta enempää mitään, mutta ei tarvi rynniä kauppaan aattona kuten suurin osa sopuleista, vaan voin käydä rauhassa arkipyhänä, kun kaupassa on hiljaisempaa. Eikä tule tunnetta että pitäisi käydä varmuuden vuoksi kaupassa, vaan voi käydä sitten jos tulee oikeasti tarvetta.
Vielä kun kumottaisiin alkoholin myynnistä Alkon monopoli ja rajoitukset myyntiajoista, niin ei tarvisi sitten varmuuden vuksi käydä edes Alkossa.
Mistä ap päätteli, että olisimme kiinnostuneet shoppaamaan ABC:lla?
Aukioloaikojen vapautuminen on loistojuttu. Ihan parasta.
Joka kerta sama poru ja jollotus kun kauppojen aukioloaikoja on muutettu.... ap voi käydä ihan vapaasti kaupassa noina esittäminään aikoina jos se hänelle parhaiten sopii. Jollekin muulle ei sovi, sen ei pitäisi rassata sinua millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Mulla ei ole autoa. Abc ei ole lähellä eikä sinne mene busseja. Käyn kaupassa mikä on kodin lähellä. En voi kantaa kotiin painavia kasseja. Käyn useana päivänä kaupassa ja ostan sen verran minkä pystyn kantamaan.
Ei ruokaa tule ostettua enemmän mutta vuorotyöläisenä tykkään kun kauppaan voi mennä töiden jälkeen illallakin tai töihin mennessä. Tykkään että tarvittaessa kaikkea saa kellonajasta riippumatta. Alkonkin aukioloajat voisi vihdoin vapauttaa, samoin kuin ylipäätänsäkin alkoholia mun puolesta saisi myydä 24/7. Tai edes viinit ruokakauppaan ja myyntilupa 24/7.
Älkää sitten ihmetelkö jos kesään mennessä hinnat on nousseet huomattavasti.
Lehdissä kauppiaat selittää sitten kustannuksista.
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten ihmetelkö jos kesään mennessä hinnat on nousseet huomattavasti.
Lehdissä kauppiaat selittää sitten kustannuksista.
Ei se ruoka siitä halpene vaikka kaupat olisi auki vain tunnin päivässä.
Mielestäni on hyvin nurkkakuntaista ja taantumuksellista, että suomessa on edelleen paikkoja joissa ei ole 24h auki olevaa kauppaa. Sivistyneissä paikoissa, kuten Pietarissa on kaupat auki yötä päivää ja muitakin ravintoloita kuin jotain kebabbiloita ja nakkikioskeja. Koskahan pääsemme Venäjän tasolle tässä asiassa.
Jännä juttu, ihmisten elämänrytmit on erilaisia. Joskus sattuu niin, että vaikkapa lauantaina ei pääse kauppaan. Tai tullaan sunnuntaina reissusta ja jääkaappi on tyhjä. Tai sunnuntai sattuu olemaan se päivä, jolloin on kaikkein paras päivä käydä kaupassa seuraavaa viikkoa ajatellen. Ehkä työreissu heti maanantaista alkaen jne.