Ei auto lähde käyntiin, mitä tehdä?
Kauppaan piti mennä mutta pakkaset teki tehtävänsä eikä tuo lähde käyntiin. Tänään ei sillä niin väliä ole, mutta huomenna täytyisi päästä töihin, eli miten auto käyntiin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Uusi akku
Akku on 1kk vanha, täytyykö mun taas ostaa akku?
Eilen joku kirjoitti että ottaa saikkua töistä kun auto on kipeä.
Ota virtaa toisesta autosta tai akkulaturista. Aja sitten tarpeeksi pitkään, että ehtii latautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi akku
Yrittääkö edes startata? Jos akussa on vähän virtaa lataa se.
Nuotio alle. Jos ei sittenkään käynnisty, on syytä hinata auto pois nuotion päältä.
Eikö sinulla ole mitään mahdollisuutta lämmittää sitä? Kai melkein kaikissa Suomessa myytävissä autoissa on joku lämmityslaite ja jos ei ole, vie joku lämminilmapuhallin auton konepeltin alle. Konemiehet ovat lämmittäneet kaasulla, en suosittele vaikka autollasi olisi palovakuutus.
Mene töihin vaikka taksilla, jos auto ei käynnisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi akku
Auto on siis vain kuukauden ikäinen? Eikä lähde käyntiin? Soitahan myyjäliikkeeseen.
Apuvirralla sen toki varmaankin saa käyntiin, mutta kyllä ihan pakasta vedetyn auton pitäisi lähteä pakkasellakin ilman apua käyntiin, ellei ole sitten jotenkin onnistuttu akku tyhjentämään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole mitään mahdollisuutta lämmittää sitä? Kai melkein kaikissa Suomessa myytävissä autoissa on joku lämmityslaite ja jos ei ole, vie joku lämminilmapuhallin auton konepeltin alle. Konemiehet ovat lämmittäneet kaasulla, en suosittele vaikka autollasi olisi palovakuutus.
Monissa uusissa autoissa ei ole moottorinlämmitintä, ei ole kuulemma tarpeen. Ei ole meilläkään, ja auto on onneksi lähtenyt hyvin käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi akku
Yrittäjän tuo, mutta vaikka 1min starttaa, ei se käynnisty.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta nykyaikaisen auton moottoritilaan ei saa mihinkään laitettua lämminilmapuhallilinta, kun ei ole niin paljon tilaa, että ei jokin muovi sula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi akku
Yrittäjän tuo, mutta vaikka 1min starttaa, ei se käynnisty.
Onko dieselauto? Olisiko polttoainesuodattimessa vettä tai parafiinia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi akku
Auto on siis vain kuukauden ikäinen? Eikä lähde käyntiin? Soitahan myyjäliikkeeseen.
Apuvirralla sen toki varmaankin saa käyntiin, mutta kyllä ihan pakasta vedetyn auton pitäisi lähteä pakkasellakin ilman apua käyntiin, ellei ole sitten jotenkin onnistuttu akku tyhjentämään.
Akku ja auto eivät ole sama asia. Luetunymmärtäminen...
Ei saa ainetta, suodatin jäässä:/
Helppo homma, kun vain joku antaa virtaa tai sitten ostat sellaisen laturin.
Kesälaatua tankissa?
Käynnistyy, kun laihtuu alle viidentoista.
(diesel)
On bensa kone, eilen tankkasin tankin täyteen. Akussa vaikuttaisi olevan virtaa. Miten tuon suodatinjutun saa korjattua? Ei varmaan mun taidoilla ainakaa ...
Ap :)
Vierailija kirjoitti:
Kesälaatua tankissa?
Käynnistyy, kun laihtuu alle viidentoista.
(diesel)
Tai lämmität suodatinta hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella ja jälkimmäisellä melko varovasti.
Vierailija kirjoitti:
On bensa kone, eilen tankkasin tankin täyteen. Akussa vaikuttaisi olevan virtaa. Miten tuon suodatinjutun saa korjattua? Ei varmaan mun taidoilla ainakaa ...
Ap :)
Laita hiustenkuivain puhaltamaan konetilaan päin moottorilohkoa 5 tunniksi.
Ap, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Mutta jatketaan leikkiä.
Onko autossa lohkolämmitin?
Uusi akku