APUA! Väsyttääkö ketään muuta näin paljon?
Olen siis ollut lomalla jo joulusta lähtien ja väsymys vaan pahenee. Viikolla herään kello 5.30, jos puolisoni menee töihin. Tämän jälkeen jaksan sinnitellä pari tuntia hereillä, kunnes on pakko nukkua taas"ihan vähän vaan". Kun nukahdan, herään puolen päivän aikaan uudestaan ja herätessä silmäluomiin särkee ja väsyttää vain entisestään. Loppupäivä menee koomaillessa.
Esimerkkinä tämä päivä: käyn nukkumaan n. klo 22.30. Herään ensimmäisen kerran 4.45. Käyn vessassa ja jatkan unia. Herään toisen kerran n. 5.50. Näytän aika räjähtäneeltä, mutta olo on kuitenkin melko pirteä. Koen kerrankin nukkuneeni ihan laadukkaat yöunet. Puolisoni lähtee töihin. Jään tekemään joitakin rästihommia töitä varten. Väsyttää taas ihan hirveästi. Kello 8.15 otan torkut sohvalla. Laitan herätyskellon soimaan klo 9.00. Herään kesken unien, väsyttää vain entisestään. Painun takaisin petiin ja nukun melkein klo 12 asti. Ja vieläkin voisin vain nukkua!
Mikä mua vaivaa?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli moista kunnesa todettiin kilpirauhasen vajatiominta. Nukuin noin 15-17h vuorokaudessa.
Oliko muita oireita? Minua ei ainakaan palele sen helpommin kuin ennenkään, enkä ole erityisemmin lihonut.
Olen myös miettinyt jonkin vitamiinin puutosta. Syön päivittäin kaksi omega3/d-vit.-kapselia, mutten muita ravintolisiä. Joskus unohdan syödä hedelmiä, sillä en niistä liiemmin pidä. Viime aikoina olen muutenkin "unohtanut syödä" kunnolla.
Toisaalta voihan kyseessä olla syöpäkin.
Tai sitten olen vain rehellisesti iltaihminen ja yritän väkisin sopeutua aamuihmisten maailmaan. Tämä vain aiheuttaa lisää väsymystä. Iltaisin minua ei oikeastaan väsytä yhtään, mutta useimmiten kuitenkin pystyn nukahtamaan siinä klo 23.00 aikaan. Ap
Mä menen nukkumaan jopa kymmeneltä ja herään 5.45. Ja ihan tuskaa, joka päivä. Välillä töissä tuntuu, ettei ajatus juokse yhtään. Pelkään että teen virheitä, koska olen niin väsynyt. Viimeksi vuosi sitten kilpirauhaskokeissa kuulemma kaikki ok.
Itsellä oli moista kunnesa todettiin kilpirauhasen vajatiominta. Nukuin noin 15-17h vuorokaudessa.