Ostokseni summa ei näy lähteneet tililtäni...
Eikä tilitiedoissa koko merkintää kyseisestä kauppa reissusta :O onko Nordeassa vikaa vai missä mättää... Tänään siis kävin kaupassa ja ostosten summa liki 50€.
Kommentit (6)
Pankkikorttimaksut eivät lähde heti tililtä.
Ne lähtevät sitten, kun tieto maksuista menee yrityksestä pankkiin. Kokemukseni mukaan Prismassa asioidessa maksu on lähtenyt tililtä viimeistään seuraavana aamuna (paitsi pe-su ostokset). S-tililtä maksettaessa viive on kokemukseni mukaan pidempi.
Voi Juutas Käkriäinen. Se saattaa lähteä sieltä tililtä useiden päivien kuluttua, loppiaisen takia voi ihan hyvin lähteä vasta ensi maanantaina. Riippuu paikasta ja pankeista, jotkut kaupat eivät edes päivittäin lähetä korttiostoja pankkiin...
Ok... Kyllä mulla omn yleensä heti näkynyt... Kun nyt kuitenkin nostettavissa sama summa kuin enne kauppareissua.. Visa electronilla maksoin :O
Mulla lähti apteekin maksu kerran 2 viikkoa ostosten jälkeen. En siis edes huomannut, että ei olisi mennyt. Myöhemmin huomasin, kun summa hävisi pankkitililtä ja olin ihmeissäni, kun en tuona päivänmääränä ollut edes apteekissa käynyt. Epäilin jo omaa mielenterveyttänikin. :) Tämä oli tosin poikkeuksellista.. Pankista sitten selvittelivät, että apteekista oli korttimaksujen ajantasaistus lähtenyt vaan reilusti myöhässä.
Electronilla ne maksut näkyy ensin katevarauksissa ja on ns varattu saldosta joten sitä summaa et voi käyttää mutta nyt kun on vikaa niin ei mene heti tililtä eikä katevarauksiin joten voit ostaa vaikka koko rahalla useamman kerran mutta kun vika korjaantuu, olet pulassa kun saldo näyttää miinusta jos tilillä ei ole ollu tarpeeksi katetta niihin useimpiin 50€ ostoihin.
Nordeassahan nimenomaan on ollut kaikkea vikaa tänään.