Pikkutytöt leikkivät jatkuvasti rappukäytävässä, pitäisikö puuttua asiaan?
Näen lähes joka päivä pari noin 6-8 v pikkutyttöä kerrostalomme rappukäytävässä leikkimässä milloin mitäkin keskenään. Kikattelevat ja milloin nuket milloin kännykät kädessä ja ihan leikkejä levittelevät lattialle leluineen. Heihin ei oikein saa kontaktia, Kikattelevat vaan jos tervehtii tai yrittää kysyä jotain. Milloin ulko- milloin sisävaatteissa. Kerrostalo ei ole kaupungissa, vaan rauhallisessa lähiössä ja talo on rauhallinen myös, mutta on minusta aika outoa, että eivät kotonaan viihdy. Samassa taloyhtiössä asuvat, mutta en ole varma missä. En edes tiedä ovatko samasta perheestä.
Ei nuo nyt kauheasti minua haittaa, mutta on toki vastoin järjestyssääntöjä.
Pitäisikö mielestänne asiaan jotenkin puuttua? Eikö tuonikäisten leikit kuitenkin pitäisi olla joko ulkona tai kotona?Täällä on hyvä piha ja leikkipuistotkin lähellä.
He ovat söpöjä tyttöjä ja hiukan myös huolestuttaa, että vanhemmat noin vähän välittävät.
Kommentit (5)
Jos kotona ei ole hyvä ilmapiiri leikkiä? Jos eivät häiritse ketään tai tytöt eivät ole vaarassa niin turha ruveta puuttumaan.
Tuo ettei heihin oikein saa kontaktia on aika normaalia ujoilla lapsilla. Itse olin samanlainen lapsena, vaikka yleensä en uskaltanut edes kikattaa, jos joku vieras tuli puhumaan, hymyilin vain.
Näetkö paljon ulkona on pakkasta, ei sinne ketään voi ajaa leikkimään. Ei ne enää 3v päästä siellä rappukäytävässä leiki.