Paljon painatte (157-160cm?)
Jooh elikkäs en oikeen saanut mitään irti noista painoindekseistä ja päätin sitten vajota sille tasolle että kyselen täältä asiasta. Ois kiva kuulla paljon on tuon pituisen normaalipaino? Onko 45kg/159cm liian paljon vai sopivasti, ja ei en kaipaa mielistelyä enkä tarvitse huomiota jos joku niin luulee mutta haluaisin kuulla teidän painoja ja mielipiteitä omasta painostani? :)
Kommentit (21)
Peili valehtelee, mihin suuntaan se valehtelee (painosta) riippuu ihmisestä. Kuvista on parempi katsoa, mutta oma pää pääsee siinäkin vääristämään jos on taipuvainen siihen. Niin ja tietysti 45kg ei ole liikaa, alakantilla menee. Hanki vähän lihaksia, tuntuu hyvältä.
Olen täyden pituuteni saavuttaessa (158cm) painanut 57-72 kiloa. Yläasteella 13-vuotiaana tuo 57kg, lukioikäisenä ja kirjoitusten jälkeen pahimmillaan 72kg ja nyt muutamaa vuotta myöhemmin paino on ollut 64-66kg. Paino nousi, kun lopetin aktiivisen jalkapallon pelaamisen ja en osannut suhteuttaa syömisiäni uudelleen 16-vuotiaana, kun painoin noin 62kg.
Eli älä huoli, et ole liian painava. Tuolla pituudella voit painaa noin 64kg asti ilman, että olet BMI:n mukaan ylipainoinen.
159cm ja 64kg? Kyllä siinä alkaa olla jo aika monta ylimääräistä kiloa, jos ei ole erityisen lihaksikas.
Eikö tää palsta ole tuon pituiselle ihan sopivalla korkeudella?
N. 90kg ja pituus 160cm.
Läskiä on kyllä, mutta koitan pudottaa. Enkä kuitenkaan ihan valtava kasa ole.
Vierailija kirjoitti:
159cm ja 64kg? Kyllä siinä alkaa olla jo aika monta ylimääräistä kiloa, jos ei ole erityisen lihaksikas.
Voi olla. Olen itse ollut aina lihaskimppu, esimerkiksi kädenväännössä olen voittanut joitakin urheilullisia miehiä ja pärjännyt hyvin sekajoukkueessa jalkapallossa, jääkiekossa yms. Että jos ei urheilua harrasta ja on syönyt itsensä 64kg, niin sitten se on varmasti huonompi juttu vs. minulle näillä lihaksilla.
Pointti oli, että ap ei tarvitse murehtia 45kg takia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Peili valehtelee, mihin suuntaan se valehtelee (painosta) riippuu ihmisestä. Kuvista on parempi katsoa, mutta oma pää pääsee siinäkin vääristämään jos on taipuvainen siihen. Niin ja tietysti 45kg ei ole liikaa, alakantilla menee. Hanki vähän lihaksia, tuntuu hyvältä.
Itse olen aika päinvastaista mieltä. Kuvat valehtelevat suuremmin, sillä kuvakulma, valoitus ja asento vaikuttavat todella paljon siihen minkä kokoiselta henkilö näyttää. Itsekin näytän osassa kuvista todella hoikalta ja osassa taas tosi lihavalta. Oikeasti normaalipainoinen, ehkä pari liikakiloa.
Toki peili valehtelee jos on taipumusta esim. itsekritiikkiin puhumattakaan syömishäiriöstä, mutta muuten peilin kuva on luotettavampi kuin kameralla otettu sillä siinä (kameralla otetulla kuvalla) on ihan tuurista kiinni, sattuuko näyttämään 200kg valaalta vai pitkäsääriseltä hoikalta beibeltä.
Painan 51kg ja se on mielestäni ihan liian vähän. Näytän nololta ja kuihtuneelta kuivan kesän oravalta. Tähtään vähintään 55kg, silloin on muotoja ja lihaksia enemmän. Imetys kuihdutti.
Olen 158cm ja painan tällä hetkellä 52kg. Haluaisin vielä vähän laihtua (49-48kg) mutta mies sanoo minun olevan jo nyt sopiva, eikä halua että laihdutan "kuivan kesän oravaksi." Vaikeaa.
160cm ja 55kg.
Kevyimmillään olen ollut lukiossa, 45kg.
Nyt kun olen harrastanut salia vuosia niin en sellaiseen painoon pääsisikään ja tämän hetkinen on mielestäni itselleni juuri sopiva.
Olen 157, 5 cm pitkä ja olen pituuskasvun loputtua painanut tasaisesti 51,5 kg. Raskauksien aikana tietty enemmän. Uskon, että tämä on minulle "oikea" paino. Olen objektiivisestikin ajateltuna hyvin sopusuhtainen. Jos ap olet kovin hentorakenteinen 45 kg on vielä ihan mahdollisuuksien rajoissa, mutta pysähdy ja mieti onko olosi todella hyvä tuossa painossa ja ratkaise sen perusteella.
158 cm ja 55 kg, ikää on jo yli 40 vuotta. Tää on ihan hyvä paino tään ikäiselle. Parikymppisenä painoin alle 50 kg ja sain jatkuvasti kuulla olevani laiheliini.
Olen 160cm ja painan nyt 43kg. Pari vuotta sitten kirjoitusten aikaan painoa oli pelkästään reilut 39, koska liikuin paljon ja syöminen unohtui aika usein. Ihan tyytyväinen olen nykyiseen painooni ja minusta ap:n ei tarvitse murehtia, sopivan kokoinen olet :)
Nyt 155 ja 55. Muutama kilo on nyt kertynyt liikaa, tosin suurempi ongelma on nykyään vähäinen liikunta joka on lössäyttänyt kroppaa. Näin kolmekymppisenä ei enää riitä että on hoikka vaan pitäisi panostaa kropan kiinteyttämiseen. Kymmenen vuotta sitten painoin n 40 kg, lukiossa jopa 37-38kg - olin liian laiha mutta en itse tajunnut.
Aikuisella ihmisella joku 40kg näyttää aika surulliselta, vaikka olisikin terve ja voisi hyvin. Sorry, makuasia.
Pituutta 159 ja painoa nyt joulumässäilyn jäljiltä 57 kg. Koitan saada nuo herkuilla kertyneet pari kiloa pois jättämällä makean syönnin, että pääsen taas omasta mielestäni ihannepainooni, joka on näin viisikymppisenä 55 kg.
157/67. Kymmenen kiloa vähemmän kuin vajaa vuosi sitten ja olen huomattavasti lihaksikkaampi. Toivottavasti painan paljon vähemmän ensi vuonna tähän aikaan, mutta nelosella se luku ei tule alkamaan ikinä mitenkään. Aloitin laihduttamaan jatkuvien niskakipujen ja huonon olon takia, kärsin liian isoista rinnoista ja vaikka muualta onkin lähtenyt, niin tissit ovat jääneet.. Harmittaa.
Olen 161 cm ja painan 68 kg ja se on kyllä ihan liikaa. ;) 62 on ihan maksimi ja mieluummin joku 58. Olen joo 35 v, joten ihan teinikeijun painoa en tavoittele.
Vierailija kirjoitti:
Olen 161 cm ja painan 68 kg ja se on kyllä ihan liikaa. ;) 62 on ihan maksimi ja mieluummin joku 58. Olen joo 35 v, joten ihan teinikeijun painoa en tavoittele.
Mä olen 158cm pitkä ja painan 49 kg. En ole mikään "teinikeiju", vaan sopusuhtainen nainen. Lihastakin löytyy.
Taidat olla aika tosi nuori tyttö ja painoindeksilaskurit eivät ole tehty sinun ikäisellesi. Kukaan muukaan ei niitä oikeastaan tarvitse, sillä peili kyllä kertoo totuuden.
Tiedät itsekin, ettet todellakaan paina ainakaan liikaa. Mitä apua saat siitä, että joku palstalla painaakin vaikka sinua kaksi kiloa enemmän tai vähemmän? Et mitään. Vaikuttaa huolestuttavalta, että vertailet tuossa iässä painoasi noin paljon muihin.