Päässä kiehuu.. sukulaiseni kysyi "mikset jo hanki miestä ja mene naimisiin, niin kuin normaali nainen?"
Tämän siis töksäytti kahvipöydässä. Lapsiakin kuulemma pitäis pyöräyttää "vanhuuden turvaksi" ennen kuin ryppyjä muodostuu. Kyseessä isovanhempi, joka ei koskaan ennen ole käyttäytynyt noin rumasti.
Olen siis 27-vuotias nainen ja kieltämättä pitkään sinkkuna, mutta mitä sitten..Loukkaannunko turhasta?
Kommentit (42)
No noinhan vanhat ihmiset ajattelevat.
No et loukkaantunut. Ärsyttävä oletus, että miestä ja lapsia tuosta niin voi vaan hankkia tai se, että kaikki edes haluaisivat noita asioita elämältään.
Et loukkaannu turhasta. On huonoa käytöstä kommentoida toisten elämää tuolla tavalla.
Miksi et vastaa rehellisesti? Turha itkeä ikäviä kysymyksiä, jos itse pitää kulisseja pystyssä.
Kerro avoimesti, että olet lesbo/liian ruma/haiset pahalta/suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa/sairastat AIDSia tai mikä se syysi onkin.
Hahaha, jätä se ihan omaan arvoonsa. Nykypäivänä nainen voi olla muutakin kuin vaimo ja äiti.
Ja muutenhan ei voi olla normaali nainen mikäli naimisiinmeno ja perhe-elämä ei ole saavutus tai tavoitettu elämältä 😀
Moukkamaista käytöstä isovanhemmalta.
Vanhempana sen tajuaa, että oleellista tässä elämässä on perustaa se perhe.
Tajuaa, että joku katsoo sun perääsi, kun olet itse vanhuudenheikko. Siis huolehtii, että saat hoitoa asianmukaisesti. Lisäksi vanhuuteen tuo mielekkyyttä seurata omien jälkipolvien elämää.
Ymmärrän, että tämän tajuaa vasta vanhana.
Itse epäilen alkavaa dementtiaa tai jotain. Tuli ihan puun takaa tämä käytös. On kyllä ihan pirteä tämä mun pappa eikä ees vielä ihan kauhean vanha. Ja ei en ole lesbo, enkä mielestäni edes ruma. En nyt mikään kaunotar välttämättä, mutta ihan ok näköinen. Eikä sitä miestä niin vaan hankita, naimisiin menosta ja lapsista en osaa sanoa, kun oon mielestäni vielä aika nuori kuitenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vastaa rehellisesti? Turha itkeä ikäviä kysymyksiä, jos itse pitää kulisseja pystyssä.
Kerro avoimesti, että olet lesbo/liian ruma/haiset pahalta/suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa/sairastat AIDSia tai mikä se syysi onkin.
Lesbotkin voivat kohta onneksi mennä naimisiin!
AP älä välitä, isovanhempasi on elänyt sitä aikaa kun ei ollut valinnan varaa ja piti naida se naapurin Pertin poika. Mitä juuri noita pettäviä, naimisissa olevia urpoja tarpeeksi seuraa vierestä niin en ihmettele yhtään, miksi ei haluta omalle kohdalle tuota " Se meidän Mirkkukin pihtaa ja on kylmä kuin ydintalvi, mutta Raisa me ymmärrämme toisiamme, tämä on suurta rakkautta, mutta ei kerrota vielä Mirkulle ja lapsille".
Vanhuuden turvaksi kakaroita ei ainakaan kannata tehdä. Lapsista tulee niin paljon kustannuksia että vanhuuden varalle ei jää mitään säästöön jos lapsia rupeaa tekemään. Jos jääkin, niin lapset kyllä vonkuvat sen ennakkoperintönä ja vastaavaan omaan käyttöönsä ja jos ei suostu, katkaisevat välit kokonaan. Jos haluaa vanhuudelleen turvaa, niin päinvastoin lapset pitää jättää tekemättä ja säästää pitkän pennin jolla voi sitten vanhuudenheikkona ostaa asiallista hoivaa, jota muuten ei 99% lapsista edes vanhoille vanhemmilleen missään vaiheessa tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana sen tajuaa, että oleellista tässä elämässä on perustaa se perhe.
Tajuaa, että joku katsoo sun perääsi, kun olet itse vanhuudenheikko. Siis huolehtii, että saat hoitoa asianmukaisesti. Lisäksi vanhuuteen tuo mielekkyyttä seurata omien jälkipolvien elämää.
Ymmärrän, että tämän tajuaa vasta vanhana.
Olipas typerä kommentti, varsinkin kun näitä vanhuudenheikkoja viedään laitokseen ja tullaan pari kertaa vuodessa katsomaan, hyvällä tuurilla. Perinnönjakoon pääsevät yllättäen sitten kaikki!
Suomi tekee itsemurhaa tällä: "nainen voi jättää lapset syntymättä" itsekkyydellä. Kenenkäs niitä lapsia pitäisi sitten synnyttää? Vai annetaanko lasten syntyä ja kasvaa tuolla välimerellä ja odotellaan kun diktaattorit kaadetaan ja saadaan kansainvaelluksia tänne pohjolaan asti. Eräät f-sekopäät tykkää tästä kovasti.
Vanhuus tuo usein mukanaan erilaisia vaivoja, myös korvien väliin. Varsinkin jos alkaa muistin kanssa olla ongelmia, tuollaista töksäyttelyä sun muuta alkaa helposti tulla. Isoäitini myös jossain vaiheessa muistiongelmien alettua ääneen voivotteli, että tyttärensä on lesbo, vaikka ennen oli hyväksynyt asian. En jaksaisi loukkaantua. Pikemminkin sääliksi käy kun henkinen vireys hiipuu toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus tuo usein mukanaan erilaisia vaivoja, myös korvien väliin. Varsinkin jos alkaa muistin kanssa olla ongelmia, tuollaista töksäyttelyä sun muuta alkaa helposti tulla. Isoäitini myös jossain vaiheessa muistiongelmien alettua ääneen voivotteli, että tyttärensä on lesbo, vaikka ennen oli hyväksynyt asian. En jaksaisi loukkaantua. Pikemminkin sääliksi käy kun henkinen vireys hiipuu toisella.
Niin no tämä tuli mieleen. Hirvittää vaan, jos tämä "hiilostaminen" asiasta toistuu joka kerta, kun nähdään. Ei nähdä siis hirveän usein, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi tekee itsemurhaa tällä: "nainen voi jättää lapset syntymättä" itsekkyydellä. Kenenkäs niitä lapsia pitäisi sitten synnyttää? Vai annetaanko lasten syntyä ja kasvaa tuolla välimerellä ja odotellaan kun diktaattorit kaadetaan ja saadaan kansainvaelluksia tänne pohjolaan asti. Eräät f-sekopäät tykkää tästä kovasti.
Mitäs jos miehetkin miehistyisivät ja alkaisivat ottaa vastuuta naisistaan ja tyttöystävistään, ehkä sitten niitä lapsiakin tulisi?
Ei mutta, mun on niin vaikea käsittää että mulla olisi joku kollektiivinen taakka tehdä lapsia maan/isovanhempien/tulevaisuuden/talouden vuoksi. Todella typerä ajattelutapa. Truuttaan vauvan, jos kiinnostaa. Jos ei, niin moido! Ihan sama vaikka Suomi olisi Sambia 100 vuoden päästä, ei vähempää voisi kiinnostaa. Ei me suomalaiset olla mikään maailman napa. Kulttuureja kuolee jatkuvasti ja on aina kuollut. Eipä se ketään kiinnosta siinä vaiheessa, kun ei ole enää ketään kiinnostumassa :D Vai itketkö usein inkojen kohtaloa, tai ehkä jopa neandertalinihmisten? Niin, et varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no tämä tuli mieleen. Hirvittää vaan, jos tämä "hiilostaminen" asiasta toistuu joka kerta, kun nähdään. Ei nähdä siis hirveän usein, mutta kuitenkin.
Tämä siis ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuden turvaksi kakaroita ei ainakaan kannata tehdä. Lapsista tulee niin paljon kustannuksia että vanhuuden varalle ei jää mitään säästöön jos lapsia rupeaa tekemään. Jos jääkin, niin lapset kyllä vonkuvat sen ennakkoperintönä ja vastaavaan omaan käyttöönsä ja jos ei suostu, katkaisevat välit kokonaan. Jos haluaa vanhuudelleen turvaa, niin päinvastoin lapset pitää jättää tekemättä ja säästää pitkän pennin jolla voi sitten vanhuudenheikkona ostaa asiallista hoivaa, jota muuten ei 99% lapsista edes vanhoille vanhemmilleen missään vaiheessa tarjoa.
Juuri näin!
no miks et mee?