Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av mammat ja suuri risottoriita

Vierailija
03.01.2016 |

Hauska ollut seurata, kuinka yhtäkkiä suomalaisesta hemapa- risotosta on tullut perisynti. "Kun se ei ole OIKEA RISOTTO!!#@&;!!! Siksi sitä EI SAA TEHDÄ!!!" On se yhtäkkiä niin vaikea hyväksyä, että Suomessa kutsutaan risotoksi tuollaistakin ruokaa. Miksi kukaan ei raivoa esim. pizzasta. Pikkusen laajemmalle levinnytkin "väärinkäyttö".

Olisipa tylsää jos kaikkia ruokia saisi tehdä vain sillä alkuperäisellä reseptillä.

Kivitys alkakoon!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa mielestäni lähteä pätemään jollain risotolla. Noh, kukin tavallaan.

Vierailija
2/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helvetin vastenmielinen Hemapa-mössö ei ole risottoa. Jos kutsut sitä risotoksi, teet selväksi että olet idiootti. Voithan sä sitä tehdä ja syödä, ei mulla mitään sitä vastaan ole, mutta risottoa se ei ole vaikka kuinka jankuttaisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota... Pizza on pääpiirteittäin oikea pizza, vaikka täytteissä käyttäisikin mielikuvitusta. Sen sijaan sillä kuivakalla keitetty riisi plus he-ma-pa -yhdistelmällä ei ole juurikaan tekemistä oikean risoton kanssa, vaikka joku 70-luvun Patakakkosesta reseptin saanut niin kuvittelisikin.

Vierailija
4/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se helvetin vastenmielinen Hemapa-mössö ei ole risottoa. Jos kutsut sitä risotoksi, teet selväksi että olet idiootti. Voithan sä sitä tehdä ja syödä, ei mulla mitään sitä vastaan ole, mutta risottoa se ei ole vaikka kuinka jankuttaisit.

Mulle kyllä opetettiin peruskoulun kotitaloustunnilla, että se on risottoa. Opettaako peruskoulu väärin :-O

Vierailija
5/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi 80-luvulla kukaan meidän junttikylässä ei edes tiennyt että risotto voisi olla jotain muuta.

Risotto nyt oli vähän kuin riisipohjainen pyttäri.

Olin kyllä ihan aikuinen kun mulle selvisi että risotto on ihan eri ruoka =)

Mutta puhun edelleen risotosta vaikka teen sitä vääränlaista.

Vierailija
6/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kunnioitan ruokien nimiä niin paljon, että en sano mitä tahansa riisin+muun sekoitusta risotoksi. Enkä sano mitä tahansa uunissa tehtyä pastaruokaa makaronilaatikoksi. Enkä mitä tahansa jauhelihasoosia chili con carneksi tai vorsmackiksi.

Vierailija
7/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kyllä opetettiin peruskoulun kotitaloustunnilla, että se on risottoa. Opettaako peruskoulu väärin :-O

No minulla jopa oli risotto -nimellä kulkevaa kouluruokaa, joka oli juuri sitä hemapamössöä. Kyllä sitä söi.

Vierailija
8/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin peruskoulun kotitaloustunnilla, että kyllä hyppysellinen maustetta riittää mihin tahansa ruokaan. Kyllä, peruskoulu voi opettaa näitä asioita erittäin väärin.

Vierailija
9/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla eilen, kun joku täällä kertoi tehneensä kalakukkoa, johon tuli mm. perunaa ja riisiä. Eli kyllä ihmiset käyttävät ihan surutta mistä tahansa ruoasta mitä tahansa nimeä.

Vierailija
10/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummon mielestä makaronilaatikko tehdään putkimakaroneista ja siihen ei tule lihaa vaan munamaito, vähän juustoa ja mausteita. Mummon mielestä mikään muu ei todellakaan ole makaronilaatikkoa ja joka kutsuu esim tomaattimurskaan ja lihaliemeen tehtyä liha-makaronivuokaa makaronilaatikoksi, ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
11/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lasagne? Kaikenmaailman virityksiä olen kuullut sillä nimellä kutsuttavan.

Vierailija
12/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs lasagne? Kaikenmaailman virityksiä olen kuullut sillä nimellä kutsuttavan.

Joo, ja "lasagne" on suomeksi "levymakaroni", koska makaroni tai makarooni tarkoittaa monille vieläkin pastaa yleensä.

Vierailija
13/13 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se koulun risotto ollut kuivaa riisi-jauheliha-hemapamössöä? Vai muistelenko jotain toista ruokaa sitten, meillä se oli mielestäni sellainen kostean limainen, jotain leikkopapuja tms. Ihan syötävää silti, ja munkin mielestäni risottoja mahtuu useampia lajeja maailmaan. Voihan tortillakin olla munakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi