Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätä särkee aina pakkasella?

Vierailija
02.01.2016 |

Hei!
Osaisiko kukaan sanoa, voiko päänsärky johtua pakkasesta?
Mulla on jo vuosia alkanut särkemään päätä talvisin aina kun on vähänkin enemmän pakkasta ja kirkas keli ulkona.
Kesäisin särkee myös jos paistaa koko päivän aurinko.
Mun ei tarvitse olla edes ulkona, päätä alkaa särkemään heti kun vähän aikaa olen ollut jalkeilla. Särkylääkkeellä menee ohi joksikin aikaa, mutta särky palaa uudelleen. Tulee myös vähän oksettava ja hutera olo.
Olen tosiaan pistänyt merkille, että päätä särkee aina kovemmilla pakkasilla, ja nyt kun täälläpäin on pakkasta ollut jo useamman päivän, on kohta viikon särkenyt päätä.
Illalla, kun pimenee, särky helpottaa eli esim nyt ei ole yhtään pää kipeä tai muutenkaan paha olo.
Vettä juon mielestäni riittävästi, ja ulkoilla yritän parhaani mukaan myös valoisan aikaan, vaikka se pahentaakin oloa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanpaine?

Vierailija
2/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmanpaine?

Olenko mä jotenkin tavallista herkempi ilmanpaineelle sitten?

Tää on tosi inhottava "vaiva", kun niin kivat kelit ja olisi kiva ulkoilla lasten kanssa ilman järkyttävää päänsärkyä. Valoisan aikaan ei olla voitu olla ulkona kuin ehkä puoli tuntia, pimeällä sitten paremmin.

Viikonloppuisin onneksi voivat isänsä kanssa ulkoilla valoisan aikaan kunnolla..

Olen myös miettinyt voisiko johtua valon arkuudesta? Nyt kun aurinko paistaa ja lumet maassa niin ulkonaha on siis tosi kirkasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on särkennyt nyt 7 viikkoa päätä joka päivä jossain kohtaa. Särky on lievää eikä häiritse elämääni. Se tulee ja menee päivän mittaa miten sattua. Alkaa pääsääntöisesti aamulla ylösnoustessa ja joskus on jo herätessä. Kipu on yleensä tasaista särkemistä oikealla puolella päälakea tai ohimolla joskus myös otsassa.

Kävin terveydenhoitajalla. Ja sanoi kyseessä olevan tensio päänsärky. Eli lihasjumi. Jännitän hartioita paljon kun käytän koko ajan puhelinta sekä olen kova stressaamaan ja minulla sairauden pelkoja.

Vierailija
4/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan migreeniltä (joka ei ole samaa kuin ns. "normaali" päänsärky). Sitä saattaa laukaista ja usein pahentaa kirkas valo ja jalkeilla oleminen, sekä mm. ilmanpaineen vaihtelut ja vaikkapa matala verenpaine. Oireita ovat usein juuri oksetus ja huippaus. Kannattaa jutella lääkärille olisiko sitä, ja sinulle voidaan määrätä reseptillä triptaani-kipulääkettä. Se toimii eri mekanismilla kuin normilääkkeet. Usein vaatii myös levolle menon, että kohtaus menee ohi. Itsellä voi kestää vuorokaudesta useaan. 

Vierailija
5/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pitäny aurinkolaseja jos päivällä kirkasta? Itse saan talvisin aurinkoisina päivinä päänsäryn kun lumi heijastaa valoa ja on tosi kirkasta ja aurinkolasien käyttö auttaa :)

Vierailija
6/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on särkenyt monta vuotta.

Päästä löyty kasvain.

Vierailija
7/7 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itse joskus kevyttä trikoopipoa päässä sisälläkin jos on pakkasta, se lämmittää pään lihaksia ja korvia ja ehkäiseen päänsärkyä, jota minä saan pakkasella. Pakkasten aikaan ilmanvaihto asunnossa on erilaista, ja vaikka en tunne vetoa niin ilmeisesti sitä asunnossa on, lihakset reagoivat siihen ja saan tensiopäänsärkyä joka oireilee myös väsymyksenä ja pahoinvoinnin tunteena. Suojaan myös hartiat ja niskan esimerkiksi poololla. Kuulostaa hoopolta mutta toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän