Paljonko tarjoaisin 99 vm Nissanista, jolla om ajettu 170000?
Kommentit (22)
Varmaan mallista riippuen.. mutta anyway alta 1000 ehkä jopa puoletkin siitä.
Riippuu peltien kunnosta, sisustan kunnosta, leimasta (tämä on vanhojen autojen tärkein juttu) ja renkaista. Jos tuore leima, siisti auto ja renkaat hyvin ajokelpoiset, niin hintaa voi kepeästi olla se tonnikin. Toisaalta leima menossa umpeen -> 200 euroa, jos ei ole kalliita renkaita alla.
Riippuu jo ihan auton mallista ja siitä, kauanko katsastus on voimassa. Läpimädästä raadosta ei kannata tarjota mitään. Hyväkuntoinen, katsastettu 3.0 V6 automaatti Maxima on hyvinkin 2000 euron auto.
Vierailija kirjoitti:
Onko Skyline GT-R vai Micra? Vaikuttaa jonkun verran hintaan.
No juuri tämä. Ainoa arvo on sen käyttöarvo, jos ei satu olemaan Gt-r. Myin kuukausi sitten kuudella sadalla tuollaisen perusauton, joka oli täysin kunnossa, mutta viisi vuotta nuorempi.
Ostajana tarjoa satasen tai kaksi, kyllä myyjä kertoo, jos ei henno luopua autosta siihen hintaan. Suuremmalla summalla saat uudemman.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jo ihan auton mallista ja siitä, kauanko katsastus on voimassa. Läpimädästä raadosta ei kannata tarjota mitään. Hyväkuntoinen, katsastettu 3.0 V6 automaatti Maxima on hyvinkin 2000 euron auto.
No ei todellakaan ole. Kolmilitrainen kone tuon ikäisessä hyvin raskaassa autossa tarkoittaa vähintään kaksinkertaisia kustannuksia kaikessa huollossa, vakuutuksissa ja polttoaineissa. Osia ei löydy niin hyvin, joten perus pakoputkikin voi olla hinnaltaan moninkertainen.
Kun auto on jo ohittamassa teini-ikää, sen arvo on siinä, kuinka pienillä kuluilla se liikkuu. Eri asia on juuri erikoisimmat mallit, kuten GT-R, joita ostetaan sen vuoksi, koska ne on se GT-R.
Katsastettu muutama kuukausi sitten ja kyseessä almera muistaakseni. Sisältä ja ulkoa siisti ja jotakin remonttia tehty kuukausi sitten, ainakin jarrulevyt vaihdettu
Vierailija kirjoitti:
Katsastettu muutama kuukausi sitten ja kyseessä almera muistaakseni. Sisältä ja ulkoa siisti ja jotakin remonttia tehty kuukausi sitten, ainakin jarrulevyt vaihdettu
Se, että remonttia on tehty tuon ikäisessä tarkoittaa, että se on korjattu, jotta katsastus menee läpi. Tärkeämpi tieto on, mikä on tulossa seuraavaksi korjattavaksi.
Jarruremontti yleensä tarkoittaa laajempaa, mutta jollekin se on ihan jarrupalojen vaihto. Joka tapauksessa auton huollon pienimpiä menoeriä. Jos alusta lähenee loppuaan, silloin siitä kannattaa maksaa vain, jos sinulla pysyy rälläkkä ja hitsauspuikko käsissä. Vaihdelaatikon välykset, ripustukset ja moni muu kohde voi lähennellä elinkaarensa loppua.
Tuon ikäisissä Nissaneissa hyvänä puolena on, moottori kestää varmaan tuplat tuohon ajomäärään nähden. Kaikki muu onkin melkein kuluvia osia, jotka voi olla lopussa.
Jos auto toimii moitteetta, maksa sen verran, mitä hyödyt siitä ennen seuraavaa katsastusta. Seuraavasta katsastuksesta läpisaaminen onkin ihan sinusta kiinni.
Katso, paljonko bensaa on tankissa. Siitä voit tarjota noin 1 euron per litra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jo ihan auton mallista ja siitä, kauanko katsastus on voimassa. Läpimädästä raadosta ei kannata tarjota mitään. Hyväkuntoinen, katsastettu 3.0 V6 automaatti Maxima on hyvinkin 2000 euron auto.
No ei todellakaan ole. Kolmilitrainen kone tuon ikäisessä hyvin raskaassa autossa tarkoittaa vähintään kaksinkertaisia kustannuksia kaikessa huollossa, vakuutuksissa ja polttoaineissa. Osia ei löydy niin hyvin, joten perus pakoputkikin voi olla hinnaltaan moninkertainen.
Kun auto on jo ohittamassa teini-ikää, sen arvo on siinä, kuinka pienillä kuluilla se liikkuu. Eri asia on juuri erikoisimmat mallit, kuten GT-R, joita ostetaan sen vuoksi, koska ne on se GT-R.
Auto ei ole
"hyvin raskas". Siinä on rosteripakoputket, ei käytännössä tarvitse ikinä korjailla . Ja vikoja ei voisi vähempää olla ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jo ihan auton mallista ja siitä, kauanko katsastus on voimassa. Läpimädästä raadosta ei kannata tarjota mitään. Hyväkuntoinen, katsastettu 3.0 V6 automaatti Maxima on hyvinkin 2000 euron auto.
No ei todellakaan ole. Kolmilitrainen kone tuon ikäisessä hyvin raskaassa autossa tarkoittaa vähintään kaksinkertaisia kustannuksia kaikessa huollossa, vakuutuksissa ja polttoaineissa. Osia ei löydy niin hyvin, joten perus pakoputkikin voi olla hinnaltaan moninkertainen.
Kun auto on jo ohittamassa teini-ikää, sen arvo on siinä, kuinka pienillä kuluilla se liikkuu. Eri asia on juuri erikoisimmat mallit, kuten GT-R, joita ostetaan sen vuoksi, koska ne on se GT-R.
Auto ei ole
"hyvin raskas". Siinä on rosteripakoputket, ei käytännössä tarvitse ikinä korjailla . Ja vikoja ei voisi vähempää olla ;-)
Auto on raskas, moottorista kertyy jo itsessään painoa. Tietenkään muihin kolmilotraisiin verrattuna se ei ole raskas, mutta jos ajattelee yleisemmin tuon ikäluokan autoa, vaikka Primeraan tai etenkin Micraan verrattuna Maximassa on painoa.
Rosteri ei ole ikuinen materiaali, vaan siinä syntyy raeraja ja kuoppakorroosiota. Maantiesuoloilta se antaa paremman suojan. Rosterilla päästään helposti yli kymmenen vuoden käyttöiän, mutta 17 vuotiaassa autossa rosteripakoputki olisi ihan yhtä todennäköinen vikakohde kuin tavallinen pakoputki joka on vaihdettu siihen mennessä jo luultavimmin pariin kertaan.
Vierailija kirjoitti:
"Hyväkuntoinen, katsastettu 3.0 V6 automaatti Maxima" Ja vikoja ei voisi vähempää olla ;-)
Kun tuohon tarkennetaan, että vuosimalli 1999 vuonna 2016, voi arviosi osua melko pieleen. Jos vikoja ei olisi edes vuosikymmenten käytön jälkeen, olisi meillä paljon enemmän Maximaa edelleen liikenteessä. Joku vika kuitenkin aina johtaa niiden vähenemiseen. Tuon ikäisessä sen jonkun vian ilmenemisen mahdollisuus on hyvä huomioida viattomanakin pidetyn mallin kohdalla,
Pullakahvit