Lapsi 7 v kertoi näkevänsä meillä kotona hahmoja
Niitä on kuulemma koko ajan ja kaikkialla. Eri kokoisia ja eri näköisiä. Istuivat isänsä kanssa lattialla niin siinä oli nähnyt kun joku hahmo oli mennyt sohvalle istumaan.
mitä tämä voisi olla? Pitäisikö ottaa yhteyttä johonkin psykologiin tms. Kyseessä todella herkkä lapsi.
Kommentit (65)
Meillä oli lapsilla samansuuntaisia kokemuksia, kun olivat lapsia. Suhtauduin näihin näkemisiin neutraalisti. En tiedä mistä oli kysymys. Ihan normilapsia ovat.
Voit olla melkolailla rauhassa. Vilkas mielikuvitus hänellä mitä todennäköisemmin on. Toinen mieleen tuleva juttu voisi olla autismikirjon häiriö. Siihenkin joskus liittyy harha-aistimuksia. Suurella todennäköisyydellä on vain ohimenevä kehitysvaihe. Ei tarvitse olla huolissaan skitsofreniasta tai muusta vastaavasta palstakeittiöpsykologien peloitteluista. Jos lapsi toimii muuten normaalisti, ei ole ahdistunut, kykenee koulunkäyntiin ja normaaliin vuorovaikutukseen ja kanssakäymiseen, ei pidä olla liikaa huolissaan. Menee ohi ohi hänen kasvaessa ja jos ei mene ja alkaa vaikeuttaa elämää, sitten suosittelen psykologin tutkimuksia. T. Psykologi, jonka lapsella oli 8-vuotiaana näköharhoja, jotka menivät ohi
Lapsesi on imbesilli vainen ja suuressa määrässä mielenviassa, mutta psykoterapialla ja Jumalan armosta hän voi vielä pelastua. Hänelle täytyy saarnata, pistää hänet lukemaan Raamattua jos hän osaa jo lukea ja suorittaa hänelle papin suorittama riivaajan uloskirous.
Rumaa puhetta lapsista. Lapset aistivat herkemmin koska ovat avoimempia. Lapsetkin kertovat aikuisille monia viisauksia joita vanhemmat eivät itse enää muista tai kertovat sääntöjäkin joita vanhemmat eivät itse noudata säntillisesti.
Ei niitä heppoisin perustein aloiteta, varsinkaan lapselle. Ihan varmasti punnitaan eri vaihtoehdot. Ne aloitetaan, jos elämä ilman neurolepteja olisi vielä pahempi vaihtoehto. Mutta en usko, että tässä on sellaisesta kyse. Mielikuvitusta tuo varmaan on pikemminkin, toden ja omien kuvitelmien sekoittumista. Ellei sitten johdu silmistä. Jos olisi minun lapsi, niin kävisin varalta lääkärillä.