Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain älyköille - hieman filosofian ydinajatuksia

Vierailija
31.12.2015 |

Filosofit rakastavat tyhjää käsitettä eli sepitteellistä maailmankuvaa.

Tosiasiassa - kuten kovat tieteentekijät ymmärtävät - maailma on materialistinen, usein vielä hyvinkin reduktiivinen.

Sielu, mieli, tietoisuus ovat tyhjiä. olettamattomia käsitteitä, asioita joita ei edes ole havaittu koskaan tai mitenkään. Jotta olevainen voisi olla olemassaoleva, se täytyy ensin voida havaita tai mitata. Tämä asia on filosofien järjelle liian voimallista tajuta.

Pidän silti filosofiasta, ehkä olenkin hieman hullunkurinen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa kii nörtti

Vierailija
2/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot niiiiiiin oikeessa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella kutsuit tänne älyköitä keskustelemaan filosofiasta, mutta sitten kuitenkin toteat että filosofien järki ei riitä mainitsemiisi asioihin.

Olisit reilusti vaan laittanut otsikoksi, että "Minä olen älykkäämpi kuin filosofit, lällällällälieru!".

Vierailija
4/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetulla osastolla moni puhuu tällaisia.

Vierailija
5/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani Spinozan hengenheimolainen.

Vierailija
6/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän AV:lle muita olekaan kuin älykköjä. Ainakin he itse uskovat sellaisia olevansa.

Vierailija
7/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kii nörtti

Etkö osaa lukea, että tämä ketju ei ole turpasuisille lehmille, vaan älykkäisille ihmisille, jolla on aivot ja suu (ei turpa kuten lehmillä kuten sinulla). 

Vierailija
8/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellinen mitattavuus ei ole mikään todellisuuden mittari, vaan pelkkä välineellinen keino hankkia tieteellistä informaatiota, joka on aina epätäydellistä ja korvautuu uusilla teorioilla sitä mukaan kun uusia keksitään. Itse asiassa sinulla ei voi edes olla havaintoa materiaalisesta maailmasta muun kuin tietoisuutesi kautta ja sen muokkaamana, kuten Immanuel Kant jo 1700-luvulla oivallisesti asian esitti. Tämä saattaa olla skientististisille fakki-idiooteille liian voimallista tajuta.

Vierailija
9/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei nyt mennyt ihan niinku Strömsössa...tietoisuus on filosofian ydinkäsite, se mihin pyritään on tietoisuuden syventäminen....taisit käydä ihan omat filosofian koulutukset...siellä elämänkoulussa...ihminen on hyvinkin tietoinen olento, eihän me vahingossa tätä materialistista maailmaa olla keksitty...

Vierailija
10/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellinen mitattavuus ei ole mikään todellisuuden mittari, vaan pelkkä välineellinen keino hankkia tieteellistä informaatiota, joka on aina epätäydellistä ja korvautuu uusilla teorioilla sitä mukaan kun uusia keksitään. Itse asiassa sinulla ei voi edes olla havaintoa materiaalisesta maailmasta muun kuin tietoisuutesi kautta ja sen muokkaamana, kuten Immanuel Kant jo 1700-luvulla oivallisesti asian esitti. Tämä saattaa olla skientististisille fakki-idiooteille liian voimallista tajuta.

Eli jumala, menninkäinen, merenneito, peterpan etc. ovat olemassa, koska ne tiedostetaan, mutta mitään havaintoa niistä ei ole.

Ei kiitos minulla tälläistä logiikkaa lainkaan, sillä en usko kunnes asian tai ilmiön näen, vaikka minulla onkin korvat korvienikin takana.

Vierailija
11/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei nyt mennyt ihan niinku Strömsössa...tietoisuus on filosofian ydinkäsite, se mihin pyritään on tietoisuuden syventäminen....taisit käydä ihan omat filosofian koulutukset...siellä elämänkoulussa...ihminen on hyvinkin tietoinen olento, eihän me vahingossa tätä materialistista maailmaa olla keksitty...

Ok. Määrittele tietoisuus. Siten että se voidaan aistein havaita tai mitata. Mitään ei ole olemassa ennen tämän havaituksi tai mitatuksi tulemista. 

Vierailija
12/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jumala, menninkäinen, merenneito, peterpan etc. ovat olemassa, koska ne tiedostetaan, mutta mitään havaintoa niistä ei ole.

Ei kiitos minulla tälläistä logiikkaa lainkaan, sillä en usko kunnes asian tai ilmiön näen, vaikka minulla onkin korvat korvienikin takana.

Luulin että tämä ketju oli vain älyköille.

Vierailija
13/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että tämä ketju oli vain älyköille.

Eli mikä sinun älyllinen kommettisi olikaan?

Vierailija
14/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska juntti. Metafysiikka on vanhempi käsite kuin Jeesusta. 

Vierailija
15/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jeesus

Vierailija
16/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suljetulla osastolla moni puhuu tällaisia.

Sielläkö pääsee kuitenkin nettiin?

Vierailija
17/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, älyköt tosiaan...filosofia, tieteistä suurin...my ass...

Vierailija
18/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, älyköt tosiaan...filosofia, tieteistä suurin...my ass...

Maailman vanhin tiede, klassista sivistystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän