Kamilla vai Camilla? Onko muka wt jos on ceellä?
Otsikossa kysymys, sukunimi suomalainen K-alkuinen. Toinen nimi on Amanda.
Kommentit (23)
Camilla mun mielestä nätimpi.. eikä kannata ajatella mitääb wt paskaa mitä täällä tärkeää huudellaan :)
Camilla on parempi, Kamilla kuulostaa typerältä..
Miksi kukaan välittää noista wt-höpinöistä? Niitä ei edes luultavasti kukaan muista sitten kun nyt nimettävä pikkulapsi on siinä iässä että itse ymmärtää. Nimimuotikin on muuttunut jo moneen kertaan.
Eli oman maun mukaan vaan. Itse antaisin Camilla, minusta Kamilla K:lla on aika oudon näköinen nimi kirjoitettuna. Mutta jos itse tykkää siitä juuri K:lla, niin siitä vaan.
Ainakin koolla erottuu joukosta. Mutta liikaako? Ap
No miltä esim. Cecilia vaikuttaisi jos kirjoittaisit Kekilia. Järjenkäyttö on sallittu. Ehkä pitäisi nimeksi antaa vain se tavallinen Maija, niin ei tarvitse miettiä.
Camilla on parempi, kuulostaa fiinimmältä ja ehkä vähän suomenruotsalaiselta. Kamilla on kuin joku Kamomilla.
Minä olen Camilla Eleonora Marian äiti. Ja Camillan siskon nimi on Aurora! Ei kovin wt:ltä kuulosta, vai mitä?
:)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Camilla Eleonora Marian äiti. Ja Camillan siskon nimi on Aurora! Ei kovin wt:ltä kuulosta, vai mitä?
:)
Noiden wt-nimittelijöiden mielestä todennäköisesit kuulostaa hyvinkin siltä. Ideahan on wt-nimissä juuri se, että ne on periaatteessa hienoja tai vierasperäisiä nimiä, mutta niistä tekee säälittävän juuri se, että niillä tavallista wt:n kakaraa yritetään jotenkin korottaa hienommaksi ja erikoisemmaksi. Yhdysvaltain mustilta alun perin alkanut sellainen perinne jossa köyhien kakaroille annetaan kuningatarmaisen hienoja tai eksoottisia nimiä, ja sitten se on levinnyt valkoihoisillekin köyhille.
Mutta minusta Suomessa tällaista ilmiötä ei kyllä ole, ja useimpien wt-nimiksi sanottujen kantajat on ihan keskiluokkaisista perheistä.
Mä olen kyllä siinä uskossa, että nimen kumpikin kirjoitusasu on Suomessa ihan käytössä. Sen sijaan nimen Cecilia kohdalla näin ei taas ole. Sama kuin esim. Christa tai Krista, Nico tai Niko, Jessicakin voitaisiin kirjoittaa Jessika. Onhan nimessä Klaara myös vakiintunut K ensimmäisenä kirjaimena, koska se sopii paremmin Suomeen. En näe mitään ongelmaa siis Kamillassakaan, se vaan erottuisi joukosta paremmin suomalaisella kirjoitusasullaan.
Ei huolta, pelkkä nimi ei yksinään riitä tekemään wt:ksi.
Kamilla on oikeastaan aika kiva nimi.
Minusta on lähinnä erikoista jos pitää kysellä miten oman lapsen tuleva nimi kirjoitetaan.
Kamilla ja Sesilia! Ihanat nimet oikeesti! 💗
Meillä on sitten ennätys-wt nimi koska tytär on Chiara :D Ei ole menoa haitannut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on lähinnä erikoista jos pitää kysellä miten oman lapsen tuleva nimi kirjoitetaan.
Ap sentään tietää mitä antaa lapselle nimeksi. Tyhmempää se on kysellä mikä lapselle nimeksi...
Vierailija kirjoitti:
Camilla on parempi, kuulostaa fiinimmältä ja ehkä vähän suomenruotsalaiselta. Kamilla on kuin joku Kamomilla.
No onhan se Camilla englantilainenkin nini
Jokainen suomalaisen nimi, jossa on c-kirjain, on täysin wt.
Ei ole wt, mutta minun mielestäni Camilla kuulostaa enemmän ruåtsalaiselta ja ehkä tulee enemmän sellainen "bättre folk" fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Camilla on parempi, Kamilla kuulostaa typerältä..
Pöljä. Nehän kuulostaa ihan samalta.
Chisu = WT
Kisu = ei wt