Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden vuoden aloitus hyvällä kasvisruoalla, vinkkejä?

Vierailija
31.12.2015 |

Lihaa on mätetty liikaa. Olisko ideoita hyvään kasvisruokaan? Jotain asteen verran juhlavampaa, tai erikoisempaa saisi olla, ettei mitään pinaattikeittoa nyt.

Ei tartte olla vegaanista. No, ehkä kalaakin voisi olla, jos löytyisi tosi hyvä ohje...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka jotain gratiinia. Tai täytettyjä paprikoita, jättiherkkusieniä, kesäkurpitsaa. Tee punajuuri-aurajuustopaistosta. Nettihän on kyllä täynnä ruokaohjeita.

Vierailija
2/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulossa kasvissyöjä (lakto-ovo) kylään tänään ja on huomisen ja ylihuomisenkin. Mulla on suunniteltuna laittaa päivän pääruoaksi:

- Tänään illalla: Avokado-perunasalaattia, soijachorizonakkeja (Hälsans Kök)

- Huomenna: Kotitekoinen kasvispizza

- Ylihuomenna: Alkuun sitruunainen papusalaatti, sitten sienirisotto kuivatuista herkkutateista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, soijajäljitelmät ovat ihan hirrrrrveitä! Ainakin, jos on ruvennut kasvissyöjäksi siksi, ettei pidä lihatuotteista.

Vierailija
4/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uusi vuosi ja rehut kuulu yhteen. Uutena vuotena juodaan alkoholipitoisia juomia, jotka ärsyttää vatsaa ja vatsanporttia. Jokin rasvainen liharuoka on oikea valinta uudenvuoden kemuihin. Voit sitten arkena vetää niitä rehu pöperöitä.

Vierailija
5/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyille paprikoille ääni täältä!

Helppoja ja hyviä, eivät vaadi aktiivista kokkausta juurikaan. Tee täyte etukäteen! Riisiä, soijarouhetta, homejuustoa, ruokakermaa, yrttejä...

Mutta tosiaan, itse tarjoaisin jotain näistä: pastasalaatti, piirakka, täytetyt paprikat, focaccia, nachoja ja itse tehtyä guacamolea, pastaa arrabbiata- tai normipestolla, falafelwrappeja (tai burritoja, mutta niitä tulee syötyä muutenkin, joten falafelit etenkin itse tehtynä olisivat vähän hienommat), nachovuokaa.

Toivottavasti löydät jotain!

t. Vegenä 8 vuoden ajan

Vierailija
6/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk, soijajäljitelmät ovat ihan hirrrrrveitä! Ainakin, jos on ruvennut kasvissyöjäksi siksi, ettei pidä lihatuotteista.

Mä tiedän että tää mun vieras käyttää niitä paljon ja tykkää niistä. Hän on ryhtynyt kasvissyöjäksi eettisistä syistä, ja on sanonut että käyttää kaikkia mahdollisia lihankorvikkeita, jos se tekee hänen elämänsä kasvissyöjänä helpommaksi.

Itse muuten tykkään Hälsans Kökin soijanakeista enemmän kuin lihanakeista, vaikka olen lihansyöjä. Ei ne varsinaisesti lihalta maistu, mutta niiden koostumus on miellyttävä ja maku. Nakit ja makkarat ei ole koskaan ollut liharuoista mun juttu, mutta kun löysin nuo soijanakit, niin on tullut tehtyä välillä nakkipataa tai -keittoakin niistä.

Vierailija
7/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään tarjolla mm. päärynä-vuohenjuustosalaattia ja kikherne-fetasalaattia, hummusta, itse tehtyä patonkia, tuorejuustotahnalla täytettyjä ruissipsejä ja pieniä pizzapaloja, joissa tomaattia, mozzarellaa, valkosipulia ja basilikaa. On muutakin, mutta nuo kaikki kävisivät myös kasvissyöjälle.

Vierailija
8/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdottaisin täytettyjä paprikoita. Tai/sekä täytettyjä tomaatteja. Tai/sekä vaikka täytettyjä herkkusieniä. Kreeminen porkkanakeitto on myös hyvää. Kaiken maailman salaatit ovat aina käypiä.

Esimerkki salaatista; jotain vihersalaattia, tomaattia, tuoretta kurkkua, pieni määrä venäläistä kurkkua, oliiveja siivuina, paljon leikattua persiljaa (isolehtistä), hienoksi raastettua porkkanaa, keitettyjä papuja, purjosipulia.

Vierelle muutama hyvä kastike josta jokainen annostelee lautaselleen makunsa mukaan.

Vierailija
9/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta pitäisi aina olla tarjolla kasvisruoan yhteydessä.

-8

Vierailija
10/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestopasta ja italialainen punaviini on mainio yhdistelmä. Tee pesto ihan itse, niin saat tuoretta ja hyvää. Vihreää salaattia lisäksi.

Vierailija
11/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uusi vuosi ja rehut kuulu yhteen. Uutena vuotena juodaan alkoholipitoisia juomia, jotka ärsyttää vatsaa ja vatsanporttia. Jokin rasvainen liharuoka on oikea valinta uudenvuoden kemuihin. Voit sitten arkena vetää niitä rehu pöperöitä.

Tästä ei enää puuttunut kuin lehtipihvivitsi.

Vierailija
12/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös todella rasvaisia juustoruokia, jotka ajaa saman asian.

Vierailija
13/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tulossa kasvissyöjä (lakto-ovo) kylään tänään ja on huomisen ja ylihuomisenkin. Mulla on suunniteltuna laittaa päivän pääruoaksi:

- Ylihuomenna: Alkuun sitruunainen papusalaatti, sitten sienirisotto kuivatuista herkkutateista

Perunasalaatti ja nakit on niin ankean tunkkaisia uudenvuodenruokia, että joutavat mielestäni köyhäilysuomalaisten historian arkistoon.

Vierailija
14/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunasalaatti ja nakit on niin ankean tunkkaisia uudenvuodenruokia, että joutavat mielestäni köyhäilysuomalaisten historian arkistoon.

Mutta kun niitä on niin kevyttä ja kivutonta oksentaa.

Vierailija
16/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tänään tarjolla mm. päärynä-vuohenjuustosalaattia ja kikherne-fetasalaattia, hummusta, itse tehtyä patonkia, tuorejuustotahnalla täytettyjä ruissipsejä ja pieniä pizzapaloja, joissa tomaattia, mozzarellaa, valkosipulia ja basilikaa. On muutakin, mutta nuo kaikki kävisivät myös kasvissyöjälle.

Kuulostaa herkulliselta, mitä muuta laitat tuohon päärynä-vuohenjuustosalaattiin?

Vierailija
17/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa herkulliselta, mitä muuta laitat tuohon päärynä-vuohenjuustosalaattiin?

Lanttukuutioita.

Vierailija
18/18 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niitä on niin kevyttä ja kivutonta oksentaa.

Hahhahha :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi