Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset antaa koirilleen kusipäisiä nimiä?

Vierailija
31.12.2015 |

Tarkoitan siis Luna, Kaapoa ja Nalaa. Oikeesti tuntuu siltä, että joka toisen koiran nimi on Luna, Kaapo tai Nala. Keksikää jotain uutta jo pikku hiljaa...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi se muita haittaa mitä nimiä ihmiset koiralleen antavat. Mulla onkin koira jonka nimi on Kuoriainen, eipä ainakaan ole tavallinen :D

Vierailija
2/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä yksinkertainen kun loukkaannut nimistä?

Voisinhan minäkin ärsyyntyä kaikesta. Miksi ostoskärryn kädensija on valkoinen? Miks pikkuhousunsuoja menee vinoon? Voivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekku? Musti? Saavatko hyväksyntäsi?

Vierailija
4/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xcvjfykvtdykbyfjo

Siinä sulle keksitty uusi koiran nimi. Ei tule toista samannimistä heti vastaan.

Vierailija
5/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sun tarvitsee kuunnella toisten koirien nimiä saati itse käyttää niitä? Jos kerran vuoksesi tarvitsee keksiä jotain uutta...

Vierailija
6/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärh, hitsi. Mun koiran nimi on Kaapo-Kusipää Nalannylkyttäjä.

Nyt minä mieleni pahoitin ja surunaamaksi muutuin.

Vierailija
7/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei nimet muuten ole haitanneet, mutta muistan aikoinaan kun mulla oli erikoisen työkaverin koira hoidossa, ja sen koiran nimi oli Paska. Itse en ikinä antaisi sellaista nimeä mutta eipä tuo minua haitannut, jotenkin sopi sekä koiralle että vähän rajun ja erikoisen tyyliselle isännälle. Paitsi siinä vaiheessa, kun huomasin että ihmiset tuijottaa kun aamulenkilää päästettyäni koiran hetkeksi irti juoksemaan merenrannassa, huutelin kovaan ääneen: "Paska, tule", "Paskaaa, hopihopi nyt, kiirekiire" :D

Vierailija
8/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap ne hyväksytyt nimet tähän niin ei tarvi enää koskaan palata aiheeseen. Olet varmaan myös lasten nimiketjujen vakionillittäjä.

Vierailija
9/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen rotukoiran nimi on lyhennetty sen rekistöirydstä nimestä ja osalla se nimi on jo ennen luovutusta, siihen on joku sääntö miten se tulee. 

Kaverin Santtu on joku Saint jotain.  

Vierailija
10/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiran nimi on Nala-Kaapo Lunanen.

Vierailija
11/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monen rotukoiran nimi on lyhennetty sen rekistöirydstä nimestä ja osalla se nimi on jo ennen luovutusta, siihen on joku sääntö miten se tulee. 

Kyllä se rekisteröity nimi yleensä on aina jo ennen luovutusta. Varsinaisesti muita sääntöjä ei ole  kuin että kennelnimihän siinä on aina alussa. Ja sitten on tapana, että saman pentueen pennut nimetään samalla alkukirjaimella, ja moni jopa aloittaa pentueet A:sta ja jatkaa aakkosjärjestyksessä, mutta mikään pakko ei ole näin tehdä.

Heh, jos mun koirat olisi kutsumanimetty virallisten nimien mukaan ne olisikin melko eksoottisia nimiä, noilla kun on julmetun vaikeat gaelinkieliset nimet, sekä kennelnimi että loppuosa :D 

Vierailija
12/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin Luna ❤

Vierailija
13/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, en itse ole törmännyt yhteenkään Kaapo nimiseen koiraan. Eli ei se niin yleinen voi olla! Naalan ja Lunan tunnen, tunnen myös monta Diegoa, Tessaa ja Ricoa.

Vierailija
14/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se rekisteröity nimi yleensä on aina jo ennen luovutusta. Varsinaisesti muita sääntöjä ei ole  kuin että kennelnimihän siinä on aina alussa. Ja sitten on tapana, että saman pentueen pennut nimetään samalla alkukirjaimella, ja moni jopa aloittaa pentueet A:sta ja jatkaa aakkosjärjestyksessä, mutta mikään pakko ei ole näin tehdä.

Heh, jos mun koirat olisi kutsumanimetty virallisten nimien mukaan ne olisikin melko eksoottisia nimiä, noilla kun on julmetun vaikeat gaelinkieliset nimet, sekä kennelnimi että loppuosa :D 

Haluatko kertoa vaikka yhden nimen, niin katsotaanko saadaanko siitä väännettyä ap:ta miellyttävä sanottavissa oleva nimi. 

Vierailija
15/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin että ne nimet olisivat jotain tyyliin hitler, mulkku, rämemajava...

Nuohan oli aika tavanomaisia nimiä. 

Vierailija
16/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xcvjfykvtdykbyfjo

Siinä sulle keksitty uusi koiran nimi. Ei tule toista samannimistä heti vastaan.

Onkohan tuon niminen kissa jo olemassa? Vai voisikohan nimen ottaa käyttöön? En halua tuottaa kenellekään mielipahaa ja käyttää samaa nimeä.

Vierailija
17/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on hyvä olla yksinkertainen kaksitavuinen nimi, kuten käskyjenkin on oltava lyhyitä ja ytimekkäitä. Näin olen asian ymmärtänyt. Olisi hankalaa jos koiran nimi olisi Marja-Leena tai Nico Petteri Korhonen.

Vierailija
18/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koiran jonka nimi on Roska :)

Vierailija
19/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, musta taas olis kiva, jos koiranomistajat ihan piruuttaan laittais ne tosiyksilölliset ihmislasten muotinimet koirilleen.

Vierailija
20/20 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ja tunteita herättävä aloitus. Jos minulla olisi haaveilemani saksanpaimenkoirauros, antaisin sen nimeksi Aatu. Kissa saisi olla Eva Braun.

Lyhyet ja ytimekkäät nimet, kuten Bono tai Luka, ovat mieleeni. Tuota Luuuuunaaa en antaisi nimeksi ihmisellekään.