Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastukset joita kannattaa harrastaa

Vierailija
31.12.2015 |

Huomatkaa kuinka ensimmäisenä komeilee instrumentin soitto.
Säännöllisellä taitoluistelulla ei saavutakkaan eniten hyötyä kehityksen kannalta, vaan parasta olisi soittaa päivittäin soitinta, käydä usein kirjastossa, kulkea koulumatkat jalan ja pari kertaa viikossa käydä treeneissä.
Olen ohjannut lapsiani siis aivan oikein!
Joululomalla minimivaatimus on ollut 2 kirjaa. Kohta esikoinen alottaa neljättä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 harrastusta, jotka tekevät sinusta tutkitusti älykkäämmän

Helpot, älykkyyttä kasvattavat tavat listasi Entrepreneur.

http://www.iltalehti.fi/mieli/201512300101214_md.shtml

Vierailija
2/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ollut mainittu, että kyseesä olisi tärkeysjärjestys :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit että iltalehden artikkeli, joka otettu jostain netin syövereistä ( jos kävit alkuperäisen katsomassa niin itse en ainakaan löytänyt mistään mitään lähteitä) on hurjan luotettava.

Vierailija
4/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa missä kokee onnistumisen iloja, oppii käsittelemään pettymyksiä ja miten niistä rakentavasti noustaan ylös. Sosiaalisen puolen kannalta sanoisin että mikä tahansa joukkueurheilu josta harrastaja itse tykkää.

Vierailija
5/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa missä kokee onnistumisen iloja, oppii käsittelemään pettymyksiä ja miten niistä rakentavasti noustaan ylös. Sosiaalisen puolen kannalta sanoisin että mikä tahansa joukkueurheilu josta harrastaja itse tykkää.

Juuri näin!!

Vierailija
6/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Ei vaan orkesterisoitto! Paljon kehittävämpää kuin sähly!

Vierailija
7/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Totta, mutta ei ne lahjattomat pääse orkesteriin, sählyyn kylläkin.

Vierailija
8/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Tuohan riippuu vain ja ainoastaan siitä onko henkilö musikaalinen vai liikunnallinen. Jos vie aktiivisen ja liikunnallisen lapsen orkesteritreeneihin, ei siitä kehitystä synny. Samoin taiteellinen haahuilija ei kovin pitkälle kehity sählykentällä. Jätetäänkö siis vastakkainasettelut, jooko?

Mun lapsistani toinen pelaa jalkapalloa suht korkealla tasolla, toinen soittaa kitaraa bändissä ja piirtää. Joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
9/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Entäs kun minun tyttäreni soittaa orkesterissa ja pelaa sählyä?

Vierailija
10/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Totta, mutta ei ne lahjattomat pääse orkesteriin, sählyyn kylläkin.

Lahjattomatkaan ei sählyssä kovin pitkälle pötki. Saavat kuitenkin terveellisen liikunnallisen pohjan elämälleen.

Vierailija
11/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Älä valehtele!

Vierailija
12/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Molemmat ovat yhteistyötä vaativia lajeja. Sählyssä "pelataan" karkeamotoriikalla (anteeksi tämä vanhahtava jaottelu) ja näköaistilla. Orkesterissa kuulolla ja hienomotoriikalla. Suosittelen molempia!

Vierailija
13/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin - tuo lista oli älykkyyden kehittämisestä, sinun otsikko on harrastukset joita kannattaa harrastaa. Eli muutit otsikon kahdella tavalla; muutit sen harrastuslistaksi ja ilmeisesti näit kannattavuuden ja älykkyyden kehittämisen synonyymeinä - eli mikään muu ei kannata kuin älykkyyden kehittäminen? Esimerkiksi harrastukset stressinhallinnan tai mielihyvän lähteenä ei ole kannattavaa?

Toiseksi listalla kolmantena on urheilu - taitoluistelua tai sählyä ei ole mainittu erikseen, mutta hei, nekin on urheilua. Liikunnalla on vaikutusta oppimiseen ja älykkyyteen. 

Kolmanneksi; tuo lista on iltapäivälehdestä - hirveen luotettava lähde? En sinänsä kyseenalaista musiikin älykkyyttä kehittävää vaikutusta, mutten kasvata lapsiani iltapäivälehtien ohjeilla. 

Neljänneksi: itse en ole koskaan edes määritellyt lukemista harrastukseksi niin, että  se laitetaan rinnakkain taitoluistelun kanssa. Lukeminen ei ole suoritus, jota tehdään vähintään n. kirjaa lomalla, lukeminen on sitä, mitä tehdään arjessa jatkuvasti. Kyllä meillä kolmasluokkalinen saattaa lukea 300 sivua päivässä kun romaani vie - mutta ei tämä ole suoritus, jota valvotaan vaan yksi tapa rentoutua arjen keskellä. 

Vierailija
14/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Älä valehtele!

Miksi minä nyt tuollaista valehtelisin? Onko sähly niin junttia vai mikä?

Vierailija
15/15 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!!

Älä valehtele!

Miksi minä nyt tuollaista valehtelisin? Onko sähly niin junttia vai mikä?

No epätodennäköistähän tuo on.