Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvamasu ja nenän tukkoisuus.

Mymmeliinimamma
31.12.2015 |

Täällä Rv.36+1ja vaivannut nenän tukkoisuus ja siitä seurannut huono-unisuus ja valvominen jo kohta 3kk. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mikä on auttanut? Olen kokeillut Nasolin+Nasonex ja viikon putkeen saa käyttää ja sitten viikko ilman ja taas valvotaan. Tauolla olen kostuttavia käyttänyt+Ilmankostutin käytössä ja yöllä merisuolaa ja keitettyä vettä ämpäriin ja joksikin aikaa helpottaa. Nenäkannu huuhtelu ei aina toimi, kun vesi ei kierrä tukkoisuuden takia. Tosi ahdistavaa ja toivoisin jo että syntyisi pian että olo helpottaisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu, mutta en sitä vaivaa erityisemmin yrittänyt helpottaa. Loppui kuin seinään lapsen synnyttyä.

Vierailija
2/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu hormoneista, ei tuohon auta mikään muu kuin synnytys. Raskaana ei saisi nasolineja yms käyttää, eikä muutenkaan niitä saisi käyttää kuin muutaman viikon kerrallaan, viikko taukoa välissä on aivan liian väähn nenän limakalvoille toipua! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Ajattelinkin että synnytykseen jää tämä ahdistava vaiva. Saa käyttää Nasolin + Nasonex yhdistelmää, kunhan pitää välillä taukoja. -Lääkäri määräsi. Söin aluksi pari Ab.kuuriakin kun alkoi poskiontelontulehduksella tää vaiva ja huuhdeltiin myös kerran. Mutta jäi sitten päälle tämä tukkoisuus ja turvotus nenässä.

Vierailija
4/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tukkoisuus oli mulla myös koko ekan raskauden, loppu synnytykseen. Käytin säännöllisesti nenäkannua ja merisuolasuihketta. Eihän ne auta ku hetkellisesti mutta vähän kuitenkin. Ytitin myös nukkua pää vähän ylempänä. Ehkä ton nenäntukkoisuuden tarkoitus on valmistaa äitiä tuleviin unettomiin öihin vauvan kanssa. ;D Olen taas raskaana ja vielä ei ole tukkoisuus juurikaan vaivannut, nyt rv29. Kauhulla odotan koska se tulee. Tsemppä! Kaikkee sitä joutuukin kärsimään, miehellä ei ole aavistustakaan..

Vierailija
5/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ne unettomat kyllä ei kyllä vauvan syntymään lopu....

Itse nukuin syntymän jälkeen seuraaavan kokonaisen yön ensimmäistä kertaa kun beibe oli 3v..

Vierailija
6/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, imettää pitää synnytyksen jälkeen ja synnytyskin vaatisi voimia, mukaanlukien vilkas 3v. esikoinen. Olisihan se kiva levätä ennen synnytystä. Kiitos tsempeistä ja voimia ja lepoa kaikille äideille!:)

Vierailija
7/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nsolinia käytin ilman taukoja, max 3 x vrk. Pian synnytyksen jälkeen helpotti, ei tullut ongelmia.

Vierailija
8/8 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nsolinia käytin ilman taukoja, max 3 x vrk. Pian synnytyksen jälkeen helpotti, ei tullut ongelmia.

En voi kyllä kenellekkään raskaana olevalle suositella tavallisia avaavia nenäsuihkeita. Ne kun supistavat verisuonia, myös niitä vauvan ja aiheuttavat näin ollen hapenpuutetta sikiölle ja sitä myötä vakavampiakin ongelmia kuolemaan saakka. Itse käyttäisin näitä nenäsuihkeita vaan jos tyyliin henkeni olisi vaarassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi