En siis enää anna avovaimon käyttää autoa
Eletään siis avoliitossa ja minä olen töissä ja avovaimo opiskelee. Auto on minun nimissä ja minun ostama, mutta jostain syystä hän on ominut sen. Siitä huolimatta avovaimo ei osallistu millään tavalla kustannuksiin.
Avovaimo haluaa aina käyttää autoa kun lähtee luennoille, eikä voi koskaan joustaa minun aikataulujen takia. Se esimerkiksi ei käy että vien hänet tunnin etuajassa opiskelemaan samalla kun lähden itse töihin.
Lisäksi hän käyttää autoa melkein aina turhiin, alle kilometrin pituisiin ajoihin vaikkei olisi mitään esimerkiksi tavaroita vietävänä. Moottorihan ei ehdi edes lämmetä sillä matkalla.
Taitaa nyt käydä niin että kiellän avovaimoa käyttämästä autoani. Olen jo tarkistanut julkisen liikenteen aikataulut ja hän pärjää sillä oikein hyvin.
Kommentit (17)
Alkuun voit ainakin lopettaa polttoaineen ostamisen, jos kerran vaimo autoa pääasiassa käyttää. Auton myötä tulee hyvin laiskaksi, se on valitettava fakta joka ei päde pelkästään vaimoosi vaan moneen muuhunkin ihmiseen.
Muistathan, että silloin loppuu jousto myös toiselta puolelta?
Miksette samantien eroa, sitä kohtihan tämä nyt on menossa. pääsette nopeammin.
No jo on markkinat. Itse en voisi kuvitellakaan siipelieväni toisen autolla. Jos ei ole varaa omaan niin sitten kävellään
Ihan oikein, onhan tuo nyt käsittämätöntä menoa.
Aika hölmö olet tähän asti ollutkin. Avovaimo voi ostaa oman auton tai mennä tosiaan julkisilla tai tuntia aikaisemmin luennolle. Sen sijaan lainaisin kyllä autoani niille pikkumatkoille edelleenkin, jos en juuri silloin itse tarvitsisi autoa.
Missä te asutte? Onko puolisosi riipuvainen autosta että pääsee opiskelemaan?
Jokainen ostaa oman autonsa, niin ei tarvitse kinastella.
Vierailija kirjoitti:
Johan kirjoitin että julkiset toimii.
Tavallaan ymmärrettävää, sillä vaimo on 21-vuotias ja minä yli 30. En vain odottanut että joutuisin avomiehen lisäksi olemaan kasvattaja.
Se on hinta nuoremmasta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan kirjoitin että julkiset toimii.
Tavallaan ymmärrettävää, sillä vaimo on 21-vuotias ja minä yli 30. En vain odottanut että joutuisin avomiehen lisäksi olemaan kasvattaja.
Valitettavasti näin voi käydä. Aika moni mies ottaisi mielellään suhteessa lapsen aseman ja tämän estäminen onnistuu vain määrätietoisella "kasvattamisella".
Aja toki itse autollasi töihin ja lainaa autoa, kun et sitä itse tarvitse.
Miehen auto kuuluu myös vaimolle.
Odotit avokkisi olevan 30-vuotiaan mieli ja elämäntilanne parikymppisen kropalla?
Vierailija kirjoitti:
Se on hinta nuoremmasta naisesta.
Älä yleistä
(T. 22v nainen, joka on naimisissa 30v miehen kanssa)
On linjoille hyväksi käyttää julkisia, niin tulee liikuntaa samalla. Tuolla menolla Teille ilmestyy siiderivalas.
Meillä oli sama ongelma. Olin ostanut itse säästöilläni auton, huolehdin yksin sen kulut, huollot, pesut, renkaanvaihdot. Silti miehen olisi pitänyt saada ottaa se käyttöönsä. Vaikka hänellä oli työsuhdeauto.
Sen kerran, kun mies ajoi autoani, niin ajoi heti törkeän kolarin. Oli siis itse syyllinen kolariin ja poliisin mukaan oli törkeästi ohitellut vaarallisessa paikassa. Tämän jälkeen en antanut autoa hänen käyttöönsä. Sanoin, että ostetaan yhteinen auto, se ei kelvannut.
Lopulta tuli ero. Yhtenä syynä kuulemma se, kun mies ei saanut autoani vapaasti käyttöön.
Aha, kiitos tiedosta vaikka en sitä tarvitse.