Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkilompakko ummikolle - mikä on "pissistä" ja "noloa" aikuiselle, mikä ei?

Vierailija
30.12.2015 |

Etsin uutta lompakkoa vanhan superkuluneen eBaystä tilatun lompakon tilalle. Olen aina ostanut halpaa, ja nyt ties kuinkamonennen rispaantuneen ja rähjääntyneen rahapussin jälkeen olen valmis investoimaan vähän enemmän.

Olen katsellut merkkejä Michael Kors, Tommy Hilfiger, Guess, DKNY yms.

En ole merkkitietoinen, mutta haluaisin hyvän lompakon, jossa laatu saisi myös esim. logolla näkyä. Muuten pukeudun kyllä Vero Modan rytkyihin, mutta kuitenkin. En halua "pissistavaraa", olenhan 30v. ;)

Onko muuten noloa, jos on muuten pukeutunut halpisvaatteisin, mutta sitten laukusta kaivautuu Vouitton?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess ryssäblinblingnolo, Michael Kors teinaripissisnolo. Ei ainakaan niitä.

Vierailija
2/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on minusta tyylikäs. ei välttämättä tän merkkinen, mutta valitse nahkalompakko!

https://m.zalando.fi/diesel-amazonite-lompakko-black-di151f01s-q11.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Hilfiger?

Vierailija
4/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mop

Vierailija
5/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Calvin Klein "mummomerkki"?

Vierailija
6/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess ja DKNY ei ole hinta-laatu suhteeltaan kovin hyviä, en suosittele. Itselläni tällähetkellä Marc by Marc Jacobsin lompakko, hyvänä kestänyt kohta pari vuotta.

Vierailija
7/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan nahkatavaran suutarinliikkeistä tai teetän, koska haluan hyvää laatua enkä pidä logojen esittelemisestä.

Yhdistelmä Vero Modan rytkyt ja Vuittonin lompsa on yhtä hassu kuin mopoauton avaimet Mersun avaimenperässä. Mutta onhan se avaimenperä sentään laatua eli kestää nättinä pitkään. ;)

Vierailija
8/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laatutietoinen veljeni osti kotimaisen hirvennahkaisen lompakon suutariliikkeestä. Sellainen on seuraava omakin hankintani. 

Vierailija
9/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso logo on väistämättä jossain määrin teinipissis. Eikä siinä mitään, minä olen yli 40v, ja olen ostellut paljonkin merkkitavaraa. Räikeimpiä logoja kuitenkin välttelen. Dkny ja esim Ralph Laurenin Lauren on mielestäni sellaista hillittyä aikuisen naisen 'merkkitavaraa'. Varsinkin, jos jättää dkny:n logokuosit väliin. Aito nahka on minulle tärkeä juttu, tekonahkaa en ostaisi miltään merkiltä.

Vierailija
10/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilfiger on aika perushuttua. Näinä aikoina kannattaa tukea myös kotimaisia tuotteita, esim Lumi. Ulkomaiset ok:t: Mulberry, Furla, Marc Jacobs...

Vierailija
11/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Marimekon nahkalompakko. Hyvin on kestänyt eikä isot logot vilku missään. Isolla vilkkuva logo ei kyllä tunnu olevan minkäänlainen laadun tae, pikemminkin maksat vain ihan turhasta.

Vierailija
12/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olisiko tämä ok aikuiselle naiselle työpapereiden kanniskeluun?

https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-crawley-shopping-bag-l4251h0…

Vierailija
13/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pissistä on Michael Korssissa? Itse käytän ajattelee muut mitä vaan.

T. 45v

Vierailija
14/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nolo Guessin lompakko, jossa on vielä nolosti niittejä. Mutta se on ihan hyvä ja toimiva lompakko ja onneksi sitä ei näe kauhean usein.

Kun tämä lompakko hajoaa, aion ostaa ihan tavallisen nahkalompakon. Yksinkertaisen ja toimivan.

Vierailija
15/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess ei missään nimessä se on tosi pissis eikä edes mitenkään hieno tai hyvä. En pidä oikeen hilfigeristä tai DKNY myöskään ovat ns "parempaa" junttia. Michael by michael kors on pissis mutta oikea Michael Kors ei eli ei kannata puhua teinien halpislaukuista oikeina michael korseina vähän sama kun versace jeans ei ole sama kun versace. Itsellä perus ruskea lv-logo lompakko hyvin kestänyt ja mahtuu kivasti kaikki tarvittava. Sinuna ostaisin ehkä jonkun vähän suuremman lompakon jos kerran haluat panostaa sillä sitä voi käyttää tarvittaessa jopa iltalaukkuna! Lv on feikkiteollisuuden myötä menettänyt vähän imagoaan ja suurin osa laukuista ei ole edes hienoja mutta ainakin Suomessa ihmiset ostaa niitä aika paljon imagon takia. Loppujen lopuksi samapa se mikä merkki on kyseessä jos itseä miellyttää mutta jos arvon haluaa säilyttää mahd pitkään silloin varmaan lv, chanel ym ois paras vaihtoehto...

Vierailija
16/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Marimekon nahkalompakko. Hyvin on kestänyt eikä isot logot vilku missään. Isolla vilkkuva logo ei kyllä tunnu olevan minkäänlainen laadun tae, pikemminkin maksat vain ihan turhasta.

Tästä olen samaa mieltä. Ostin Fiorellin lompakon. Se nyt ei ole mikään merkkituote, mutta maksoihan se lompakko kuitenkin satasen. Hajosi alle vuodessa.

Vierailija
17/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene laukkuliikkeeseen ja tutki heidän lompakkovalikoimaansa. Luulisi sieltä löytyvän hyvä nahkalompakko, jossa hinta-laatu-suhde on kohdallaan. Hyviä nahkalompakoita löytää myös halpiskaupoista, yllätys, yllätys. Mulla tällä hetkellä Tokmannilta ostettu punainen nahkalompakko, hintaa selvästi alle 20 €!

Vierailija
18/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa nahan laatu on huono!

Vierailija
19/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa nahan laatu on huono!

Miten niin huono? Minulla on pari Laurenin laukkua, toinen on ollut päivittäin pyörän tarakalla runtattuna niin räntäsateessa kuin vesisateessakin, eikä vahvassa ja hyvässä nahassa näy jäljen jälkeä. Erittäin hyvälaatuista nahkaa. Toinen laukku on pehmeämmin käsitelty, mutta mukava ja kestävä sekin.

Vierailija
20/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu mikätahana ei koskaan ole hölmön tai naurettavan nököinen, on sen kanssa sittn yhdistetty mitä hyvänsä. Tosin joskus se voi korodtaa sitä, että ne muut on halpista, mutta yleensä se lisää tyyliä, yhdistää sen mihin tahansa - kunhan se on oikeassa käyttötarkoituksessa.

Homman ongelma on, että mikään noista aapeen mainistsemista ei ole kovin laadukas. Mun mielestä niissä menee rahat hukkaan, koska hinta on gollaa kalliimpi mutta laatu läytännössä sama. Jos tarvis nyt äkkiä sanoa joku massamerkki, mikä ois hyvä, niin furla on melko varmasti. Longchamp myös. Näistä halvemmista "suomalaista suunnittelua"mutta ulkomaista työtä ka materiaalia käyttävä lumi on usein, mutta laatu vaihtelee niin paljon että en itse ostaisi hypistelemättä. Hypistelemällä laadun teitysti parhaiten tunnistaaakin ja jos pääsee käsin koskettelemaan tavaraa, just näissä käsityöläiskaupoissa, joidta yllä ostettu "hirvennahkalompsa" ehkä on hankittu ja esim sauson myymälöissä on paljon todella laadukasta tavaraa - mutta niitä on päästävä koskemaan, ennen kuin tietää varmaksi. Ja teitty niissä on se ero aapeen toivomukseen, että laadusta ei ole kertomassa mitään näyttävää logoa, vaan se on tunnettava ihan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan