Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo kosia - sormus arveluttaa..

Vierailija
29.12.2015 |

Kuulostan todella pinnalliselta kun tämän sanon, mutta mieheni aikoo kosia minua ja sormus ei todellakaan tunnu omalta. Olemme olleet yhdessä jo vuosikausia ja kihlauksesta on tullut puhuttua monet kerrat. Oma toiveeni on ollut, että valittaisiin yhdessä mieleiset sormukset ja olen myös kertonut kuvien kanssa millaisen sormuksen itse haluaisin saavan. Käytämme yhteistä tietokonetta ja tänään ensimmäisenä etusivulle ponnahti viimeksi käytettyjä sivuja ja niissä oli sitten katseltu kihlasormuksia ja sivuhistorian perusteella tiedän minkä sormuksen mieheni on pistänyt tilaukseen. Toki ajattelen asian niin, että ei se sormus vaan se mies, enkä todellakaan halua pahoittaa mieheni mieltä "rumasta sormuksesta". Sydämen kanssahan se on kuitenkin kyseistä sormusta valinnut. Kuitenkaan itse en ikinä ostaisi kyseistä sormusta ja en todellakaan haluaisi käyttää vuosikausia päivittäin jotain sellaista, mistä en itse pidä. Miten siis tuoda asia esille ilman, että loukkaa miehen tunteita vai joudunko kitumaan loppuun asti ruman sormuksen kanssa, joka ei kuvasta minua ollenkaan? (Oma toiveeni oli ohut ja yksinkertainen sormus, miehen valitsema on massiivinen ja minun makuuni pröystäilevä).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos mies on mennyt salaa tilaamaan sormuksen, jos toiveesi oli, että ne valitaan yhdessä? Minäkin valitsin mieheni kanssa yhdessä kihlasormukset, koska pelkäsin, että muuten tulee juuri tuollainen muhkea pröystäilysormus, kun halusin vain sileän, kivettömän sormuksen. Mutta nyt sinun on aika hankala mennä sanomaan asiasta mitään; paljastut ihme kyttääjäksi, kun olet seurannut sivuhistoriaa ja sieltä päätellyt sormuksen tilaamisen. Mies saattaa muuttaa mieltään.. :)

Vierailija
2/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, hankkikaa sitten sinulle yksinkertainen vihkisormus :) ja voithan aina tehdä sormukselle katoamistempun, töissä pesit kädet ja otit sormuksen pois, jäi vessan lavuaarin reunalle ja hups sinne jäi eikä löytynyt enää....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna olen itse ahdistunut tämän koko asian suhteen. Totta kai haluan mennä mieheni kanssa naimisiin, oli sormus on se sivuseikka. Tällä hetkellä tuntuu vain siltä, että tunteeko hän minua ollenkaan, vaikka on aina omannutkin todella huonon maun korujen suhteen. Asiaa en kehtaa ottaa edes puheeksi, ilmeisesti hän on unohtanut poistaa sivuhistorian käyntinsä jälkeen, koska en toisaalta haluaisi viedä häneltä "yllätyksen iloa", hän siis rakastaa järjestää kaikenlaisia iloisia yllätyksiä minulle, tämä ei ole sellainen (painotan edelleen, että meillä on yhteinen tietokone ja siksi en voikaan uskoa minkä mokan on tehnyt ja "paljastanut" yllätyksen tahattomasti).

Olen todellakin otettu, että hän aikoo viimeinkin kosia, mutta samalla oloni todellakin on tukava, jos tiedän joutuvani käyttämään vuosikaudet kihlasormusta, josta en itse pidä. Rahatilanne tosissaan on sellainen, että hääkellot eivät soi vielä ainakaan viiteen vuoteen. Voiko mies loukkaantua, jos pyydän kosinnan jälkeen sormuksen vaihtoa mieluisempaan? Itse toimin maatalouslomittajana, joten tällainen pröystäilevä sormus on työssäni myös todella epäkäytännöllinen. En suoraan sanottuna pystisi pitämään tuollaista sormusta koko työpäivää hanskan sisällä.

Vierailija
4/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat heti tänä iltana puheeksi, että "kuule nyt tiedän, millaisen sormuksen haluan, kun se aika koittaa..." ja sitten näytät sellaisen mainoksesta tai netistä. Ja kerrot, että sellaista voit käyttää arkisinkin tuöpäiviesi aikana.

Vierailija
5/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankala juttu. Voi kun miehet tajuisivat tuollaisen merkityksen. Kaikki muut koruthan on OK, niitä voi käyttää silloin kun haluaa, mutta tuo kihlasormus on aina sormessa... Me käytiin yhdessä valitsemassa, pitäähän niitä sovitellakin. Entä jos sormus olisi liian suuri/pieni sulle? Samalla voisit vaihtaa mallin?

Vierailija
6/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä sormusta sormessa työpäivän aikana, pidä vaikka kaulaketjussa :) Mutta ei ole kyllä ollenkaan soveliasta pyytää sormuksen vaihtoa, se olisi rumasti tehty, mies saattaisi ajatella ettet arvosta hänen romanttista elettään yhtään. Ennemmin tee niin että sitten kun tulee naimisiin menon aika, valitse ihan erilainen vihkisormus ja vihjaile sitten että kai se pitää tämä kihlasormus uusia, kun ei oikein sovi tän vihkisormuksen kanssa. Pidä kuitenkin entinen kihla tallessa, ota käyttöön juhlakoruna.

Vierailija
7/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän varmasti ymmärtää. Herkimpien hetkien jälkeen otat sormuksen puheenaiheeksi ja ehdotat jotain simppelimpää - mm. käytännöllisyyden takia. Kosinnan hetkellä se sormus tuskin vie paljoa huomiota. Jos haluaisit överimmän niin olisi varmaan vaikeampaa sanoa ;)

Vierailija
8/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin maatalouslomittajana, joten tällainen pröystäilevä sormus on työssäni myös todella epäkäytännöllinen. En suoraan sanottuna pystisi pitämään tuollaista sormusta koko työpäivää hanskan sisällä.

No miksi ihmeessä pitäisit sormusta töissä? Ei kukaan pakota. Itse työskentelen keittiöllä ja hygieniasyistä en pidä sormusta töissä

Vierailija
9/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos ukkosi on tahallaan jättänyt nähtäväksesi kamalan sormuksen, jotta yllätys olisi täydellinen ja ostanut toiveidesi mukaisen muualta? Kovin oudolta nimittäin tuntuu, että olisi ostanut pröystäilevän sormuksen, kun tietää ettei sellainen ole makuusi.

Jos oikeasti kuitenkin saat kamalan ison sormuksen, sanot ilman muuta, että haluat vaihtaa sen sellaiseen, jota pystyt päivittäin käyttämään. Kihla- ja vihkisormukset kun ei ole mitään juhlakoruja vaan nimenomaan jokapäiväiseen käyttöön.

Vierailija
10/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvästi sanonut, että tahdot valita millaisen sormuksen tahdot? Vai oletko vain vihjaillut asiasta? Koska kyllä luulisi että sinun tahtosi olisi miehelle tärkeä.

Vierailija
11/11 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tosiaan katselleesi sormuksia, ja nähneesi ihanan sellaisen. Näytä sitten sellainen mistä tykkäät. Miehen pitäisi ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän