Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain asiasta oikeasti tietäville, kiitos! (koskee itse kasvatettujen myyntiä)

Vierailija
28.12.2015 |

Saanko myydä paikallisessa toritapahtumassa (järjestäjälle ok) itse kasvatettujen kukkien ja vihannesten siemeniä? Olen harrastanut kasvatusta vuosia ja siemeniä on taas todella paljon viime kesän jälkeen. Naapuri kyseli mukaan keväällä torille päiväksi.

En löytänyt täsmävastausta Googlettamalla. Eviran sivuilla lukee, että:

"Kotitarveviljelijä voi myydä itse tuottamiaan kasviksia, marjoja ja hedelmiä kotona tai torilla. Tuotteita saa toimittaa myös paikalliseen vähittäismyyntiin. Esimerkiksi itse viljeltyjä uusia perunoita voi myydä paikalliselle vähittäiskaupalle. Myös oman omenasadon myyminen tai lahjoittaminen paikalliseen päivä- tai vanhainkotiin on mahdollista. Samat mahdollisuudet koskevat myös luonnonvaraisia marjoja ja sieniä."

Tietääkö joku teistä onko myynti sallittua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myydä, mutta ei saa markkinoida. Hassua, mutta näin se on :D

Vierailija
2/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun otsikko rajaa käytännössä jokaisen vastaajan ulos...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun otsikko rajaa käytännössä jokaisen vastaajan ulos...

Eikä rajaa. Yritti rajata ne, joiden on saatava sanoa, vaikkeivat mitään asiasta tietäisikään.. niinku.. no en nyt osoita sormella, mutta.. ;)

Vierailija
4/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenkauppalaki antaa sinulle ihan täsmävastauksen. Kertomasi kaltainen siementen myynti ei ole sallittua, ellet voi osoittaa, että kyse on standardisiemenistä.

Vierailija
5/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemenkauppalaki antaa sinulle ihan täsmävastauksen. Kertomasi kaltainen siementen myynti ei ole sallittua, ellet voi osoittaa, että kyse on standardisiemenistä.

Kyllä muuten on.  Laki koskee tilanteita, joissa kyseessä on pelto- ja puutarhakasvien kylvösiemenen tuotanto, markkinointi, maahantuonti ja maastavienti. Tähän ei lasketa mukaan kotitarveviljelystä syntyviä siemeniä. Niitä ei saa markkinoida eikä niitä voi pussittaa sertifioituina, mutta kuvatun kaltainen kotituotemyynti on aivan sallittua.

Vierailija
6/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten on.  Laki koskee tilanteita, joissa kyseessä on pelto- ja puutarhakasvien kylvösiemenen tuotanto, markkinointi, maahantuonti ja maastavienti. Tähän ei lasketa mukaan kotitarveviljelystä syntyviä siemeniä. Niitä ei saa markkinoida eikä niitä voi pussittaa sertifioituina, mutta kuvatun kaltainen kotituotemyynti on aivan sallittua.

Mihin perustat tämän mielipiteesi? Siemenkauppalaki ei tee erikseen moista myönnytystä.

Vierailija
7/8 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myydä kunhan ei jää kiinni.

Vierailija
8/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ihan itse omin silmin lue finlex.fi-sivulta siemenkauppalakia?

Varmaan saa myydä nimenomaan kotitarvekäyttöön, mutta ei varsinaiseen tuotantoon. Kenen luulette estävän?

Piti tarkistaa, että onko tämä ketju tosiaan aloitettu 28. päivä joulukuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän