Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kysyisin onko vaikutusta ehkäisytehoon, jos pidän alle viikon taukoviikon? Eli 4-5pv.

Kommentit (5)

Vierailija

Yli viikon taukoa ei saa pitää, mutta lyhyemmällä tauolla ei ole ehkäisytehoon vaikutusta. Kannattaa kuitenkin varautua, että jotain tiputteluvuotoa tms. saattaa tulla, koska hormonitasojen vaihtelut eivät mene normaalilla syklillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisit lyhyemmän tauon? Ymmärtäisin tauon pois jättämisen ja uuden levyn aloittamisen vanhan perään.

En ole ap, mutta minä olen pitänyt lyhyempiä taukoviikkoja silloin, kun olen halunnut tähdätä menkat tiettyyn ajankohtaan, esim. ennen jotain matkaa, tai kaukosuhteessa ollessani ennen/jälkeen tapaamista. Syön siis normaalistikin kaksi levyä peräkkäin.

Vierailija

Itse en ole syönyt kuin pillerimerkkejä, joilla on oletuksena neljän päivän tauko. Toimii hyvin ja vuoto jää aina hyvin vähäiseksi. Tiputtelua tulee vain jos syön useamman liuskan putkeen, muttei välttämättä silloinkaan. Luonnolliset kuukautiseni olisivat noin viikon mittaiset ja kohtalaisen runsaat, joten en todellakaan voi valittaa. Joten jos haluat pitää lyhyempiä taukoja, suosittelen kokeilemaan merkkiä, jolla se on suositus.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat