Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tällein joulun jälkeen :D Itellä ainakin vatsa ihan jumissa, raskaus tietty vaikuttaa asiaan myös.

Näiden perus kuitujen ja Levolacien lisäksi!

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla toimii parhaiten tietyt hedelmät, ei niinkään luumut joita yleensä mainostetaan, vaan päärynät tai nektariinit. Yllättäen banaani toimii myös, jos sen kanssa juo tarpeeksi vettä. (Pelkkä banaani voi aiheuttaa ummetusta, joten sen kanssa pitää aina juoda pari lasillista vettä.)

Sitten on tietysti kahvi ja erilaiset keinomakeutetut sokerittomat karkit, joissa pakkauksessakin varoitellaan että liikaa käytettynä saattaa olla laksatiivisia vaikutuksia.

Vierailija

Mä hyppelen trampoliinilla ja se auttaa. Tosin trampoliinin puuttuminen vaikeuttaa tämän neuvon toteuttamista. :) Eikä se välttämättä ole hyväksi, jos raskaus on tosi pitkällä.

Vierailija

Magnesium laittaa mahan toimimaan! Itselle sopivin annostus löytyy kokeilemalla, tehokkain laksatiivinen vaikutus on markettien halvalla magnesiumoksidilla (voi pistää herkemmän vatsan jopa sekaisin), kalliimpi magnesiumsitraatti imeytyy yleensä paremmin.

Ei tietysti kannata unohtaa myöskään kevyttä liikkumista ja riittävää vedenjuontia :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla toimii parhaiten tietyt hedelmät, ei niinkään luumut joita yleensä mainostetaan, vaan päärynät tai nektariinit. Yllättäen banaani toimii myös, jos sen kanssa juo tarpeeksi vettä. (Pelkkä banaani voi aiheuttaa ummetusta, joten sen kanssa pitää aina juoda pari lasillista vettä.)

Sitten on tietysti kahvi ja erilaiset keinomakeutetut sokerittomat karkit, joissa pakkauksessakin varoitellaan että liikaa käytettynä saattaa olla laksatiivisia vaikutuksia.

Oonki kuullu että päärynä saattais auttaa, sitä on yleensä vatsantoimintaa edistävissä smoothieissakin. Tietääkö joku noista maitohappobakteereista enemmänkin, kannattaisko niitä syödä raskausaikana? Ap

Vierailija

Maitohappobakteereita suositellaan raskausaikana eli kannattaa todellakin käyttää! Itse otin ne foolihappomonivitamiinien kanssa säännölliseen käyttöön jo ennen plussaamista. Maha on toiminut oikein hyvin raskaudesta ja joulusta huolimatta!

Vierailija

Minulla toimii parhaiten keino, jolla vatsan saa toimimaan paaston jälkeen. Eli liotetaan yön yli 3-5 kuivattua luumua vesilasillisessa. Aamulla, heti ensimmäiseksi herättyä ne syödään tyhjään vatsaan, liotusveden voi myös juoda. Tämän jälkeen sitten esim puuroa tai mysliä mihi on lisätty leseitä. 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat