Vierailija

Aina se koiran kuva. Koira on kuitenkin yleensä sisällä sen omistajansa kanssa ja on suhteessa vaikka hevoseen hyvin pieni. Koira pelkää ja karkaa -> jää auton alle. Hevonen säikähtää ja karkaa -> pahimmassa tapauksessa tulee ruumiita muistakin kuin siitä hevosesta... 5-30kg sisällä vs 200-600kg ulkona...

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

No koiria nyt vaan sattuu olemaan enemmän kuin hevosia suomessa joten mitä sitä jonkun kaakin naamalla niin tärkeää asiaa mainostamaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos sinulla olisi itselläsi Rekku, niin ei sinua kyllä naurattaisi yhtään, ei ainakaan sen jälkeen, kun olisit yhden uudenvuoden aaton yrittänyt rauhoitella paukkeesta vauhkoontunutta koiraa.

Vierailija

No jos on se hevonen niin tärkeä, miksi sen hevosen omistaja ei itse askartele vastaavia kuvia! :D Haloo, ei kaikkea voi heidänkään puolesta tehdä.

Vierailija

Mulla taas on koiria joiden kanssa lähdetään joka vuosi katsomaan yhdessä raketteja. Kovapäiset terrierit ei paukkeesta perusta tuon taivaallista, haistelevat ja merkkailevat kuin ei mitään vaikka ympärillä paukkuu ja rätisee ja savu haisee.

Vierailija

Mun koirahistoria koostuu kolmesta suuresta koirasta, joista yksi on ollut paukkuarka. Voin sanoa, että uudenvuodenaatto on ihan riittävän epämiellyttävä, vaikkei koira muuta tekisi kuin on rauhaton ja hakee turvaa. Joidenkin koirat on niin paniikissa, että niitä pitää lääkitä. 

Rakettikuri on nykyään aika kohtuullisella tasolla verrattuna vaikka 90-luvun hulluihin vuosiin, jolloin joulun ja uudenvuoden välipäivät oli yhtä pauketta kellon ympäri. Siitä huolimatta pitää olla tarkka, että ehtii iltalenkiltä kotiin ennen klo 18:aa, jolloin paukuttelu saa virallisesti alkaa. Ja yllättävän monen on aivan pakko päästä ampumaan heti kello 18 alkaen. Miksi ihmeessä? Eihän pienimmät lapsetkaan mene nukkumaan tuohon aikaan.  Kiva sitten tulla lenkiltä kotiin neljän metrin askelin, kun koira haluaa turvaan. Sen jälkeen ei ole asiaa ulos ennen kuin räiskintä on loppu eli aamuyöllä siinä klo 3-4 aikaan. Onneksi isolla koiralla on myös iso ja sosiaalinen rakko, että jaksaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Up! Hevonen on kuitenkin saaliseläin, koira saalistaja. Hevosella se pakoreaktio uutenavuotenakin on siis paljon suurempi..

No kuka idari nyt edes ajattelisi lähtevänsä uudenvuodenaaton rakettiratsastukselle? Koirat pitää kuitenkin ulkoiluttaa.

Vierailija

Mä ymmärrän kyllä noita koiraihmisiä mutta en sitä valitusta että saisi kieltää koko raketit siksi että Rekkua pelottaa. Jos joku haluaa ampua rahaa taivaalle niin antakaa ampua.

Vierailija

Minun kissa menee joka uv täysin paniikkiin, yleensä piiloutuu jonnekin nurkkiin eikä suostu tulemaan esiin niin kauan kuin pauketta kuuluu. Muutoin ei ole säikky kissa, mitä nyt imuria pelkää. Joten kaikki sympatiat teille koiran omistajille, voi olla todella hankala ulkoiluttaa koiraa rakettien räiskeessä!

Vierailija

Jo taas on ongelmat. Lähtekää mökille koiran kanssa tai linnoittautukaa saunaan tai kellariin ja peitätte ikkunat. Koirille saa myös rauhoittavia lääkkeitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä noita koiraihmisiä mutta en sitä valitusta että saisi kieltää koko raketit siksi että Rekkua pelottaa. Jos joku haluaa ampua rahaa taivaalle niin antakaa ampua.

En ole kuullut kenenkään vaativan ilotulitteiden totaalikieltoa. Ja minulla on paljon koiraihmisiä ystävinäni. Lähinnä koiranomistajat ovat toivoneet, ettei raketteja paukuteltaisi vaan kuin niille varattuna aikana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sen kun vaan ammutaan, kunhan aikaikkuna on kohtuullisen kokoinen. Klo 18 on aika aikainen aloitushetki mun mielestä, se voisi olla vaikka klo 20.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on koiria joiden kanssa lähdetään joka vuosi katsomaan yhdessä raketteja. Kovapäiset terrierit ei paukkeesta perusta tuon taivaallista, haistelevat ja merkkailevat kuin ei mitään vaikka ympärillä paukkuu ja rätisee ja savu haisee.

Me pidetään koira tiukasti sisällä koska tuo hullu lähtee rakettien perään. Ei pelkää niitä vaan haluaa jahdata.

Kissoja meillä on kolme. Kaksi niistä tykkää katsella ikkunasta raketteja, kolmas ei piittaa tuon taivaallista koko touhusta.

Vierailija

No jos oikeasti omistaa todella säikyn koiran, niin onhan se oleminen varmaan aika ikävää uudenvuoden tienoilla. Meilläpäin ainakin rakettien pauketta on silloin tällöin kuulunut jo pari päivää.

Olisi ihan hyvä, jos nämä paukuttelijat tajuaisivat pysyä niissä sallituissa raja-ajoissa.

Vierailija

Kohta varmaan mennään siihen, että raketteja saa myydä vain uudenvuodenaattona, jotta nämä satunnaispaukuttelijat pysyisivät kurissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenenkään vaativan ilotulitteiden totaalikieltoa. Ja minulla on paljon koiraihmisiä ystävinäni. Lähinnä koiranomistajat ovat toivoneet, ettei raketteja paukuteltaisi vaan kuin niille varattuna aikana.

Noissa fb-kuvissa on tollasia kommentteja ollu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Justiinsa näin. Ei olisi mitään ongelmaa, jos paukuttelu rajoittuisi vain sallittuun aikaan, sen ajan voin pitää koiran sisällä. Mutta helvetin kivaa on se, kun ne äidin pikku kullannuput ampuu papatteja vielä viikko uudenvuoden jälkeenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jo taas on ongelmat. Lähtekää mökille koiran kanssa tai linnoittautukaa saunaan tai kellariin ja peitätte ikkunat. Koirille saa myös rauhoittavia lääkkeitä.

Kiitos! Kerron tämän mummolleni joka makaa sairaalassa liikuntakyvyttömänä. Hän varmasti ilahtuu kun kerron lähettäväni hänet mökille, kera rauhoituspillereireiden! Kun raketit on vanhuksiskin tärkeämpiä.....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat