Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajoittaiset rintakivut oikealla puolella? Mistä voisi johtua?

Vierailija
27.12.2015 |

Eli silloin tällöin ihan viiltävää kipua rinnassa oikealla puolella ylhäällä. Sitten taas on päiviä jolloin ei mitään kipua. Mitä tämä voisi olla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kenelläkään ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut, mutten itsekään tiedä mistä johtuvat. Mulla tulee usein niin pahoina nuo tuntemukset, että esim hengittäminen tuntuu epämiellyttävältä. Kyse ei kuitenkaan ole varsinaisesti kivuista....lähinnä vaan todella epämiellyttävästä tunteesta. Oon tullut siihen tulokseen, että kyseessä on jotain hermostoon liittyvää. Tyyliin hermo jumissa.

Vierailija
4/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa?

Vierailija
5/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin viiltävää pistosta, kestää muutaman sekunnin kovana ja sitten alkaa laimentumaan. Salpauttaa hengityksen. Tulee aivan yllättäen ja makuulla iltaisin, yhtenä iltana 1-5 kertaa, seuraavan kerran seuraavana iltana tai sitten yli viikon päästä.

? Samanlaista sulla? Mitä tämä on?

Vierailija
6/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset jumissa.

Vierailija
7/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset jumissa.

Tämä. Hierontaa yläselkään ja käsivarsiin.

Vierailija
8/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sanoin väärin, mulla on tää pistos vasemmalla puolella rintaa. Ja aina rintakehän yläpuoliskossa. Viiltävä tuntemus voisi olla aika kuvaava, toisaalta tuntuu siltä kuin keuhkon läpi menisi yhtäaikaa satoja ohuita piikkejä. Tuntemus on tosiaan niin lamauttava, että täytyy pysähtyä odottamaan sen ohimenoa. Musta tuntuu, että tää "kipu" ei välttämättä oo peräisin jumiutuneista lihaksista. Ennemmin tuntuu, että se olisi lähtöisin hermostosta kuten aiempana ehdotin tai sitten rustosta tms. Ellei sitten keuhkoista... Keuhkoröntgenissä on kyllä näkynyt jotain hämärää kun edellisen kerran kävin kuvissa. Tiedä sitten mistä on kyse!

Vierailija
9/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haima? Sappikiviä? Menehän lääkäriin, jos jatkuu!

Vierailija
10/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sanoin väärin, mulla on tää pistos vasemmalla puolella rintaa. Ja aina rintakehän yläpuoliskossa. Viiltävä tuntemus voisi olla aika kuvaava, toisaalta tuntuu siltä kuin keuhkon läpi menisi yhtäaikaa satoja ohuita piikkejä. Tuntemus on tosiaan niin lamauttava, että täytyy pysähtyä odottamaan sen ohimenoa. Musta tuntuu, että tää "kipu" ei välttämättä oo peräisin jumiutuneista lihaksista. Ennemmin tuntuu, että se olisi lähtöisin hermostosta kuten aiempana ehdotin tai sitten rustosta tms. Ellei sitten keuhkoista... Keuhkoröntgenissä on kyllä näkynyt jotain hämärää kun edellisen kerran kävin kuvissa. Tiedä sitten mistä on kyse!

Tähän vielä lisäyksenä, että tää tuntemus esiintyy täysin epäsäännöllisesti. Voi tulla useita kertoja päivässä tai olla tulematta viikkokausiin. Tuntemus on siis aina kehon etupuolella, ei selässä. Epäsäännöllisyydestä johtuen oonkin ajatellut, että kyseessä ei voi olla mikään vakava vaiva.

T. Se toinen samasta vaivasta kärsivä

Vierailija
11/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todellakin lihasperäiseltä. Tyypillistä juurikin tuollaiset vihlaisut. Rintarankakin saattaa olla "lukossa" (koko rintakehä jumissa tämän takia).

Vierailija
12/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisäyksenä, että tää tuntemus esiintyy täysin epäsäännöllisesti. Voi tulla useita kertoja päivässä tai olla tulematta viikkokausiin. Tuntemus on siis aina kehon etupuolella, ei selässä. Epäsäännöllisyydestä johtuen oonkin ajatellut, että kyseessä ei voi olla mikään vakava vaiva.

T. Se toinen samasta vaivasta kärsivä

Itsellä tulee lihasperäisesti just tuollaisia viiltäviä kipuja. Tosin tulee paljon muunlaisiakin kipuja. Auttaa kun treenaa lihaksia ja venyttelee säännöllisesti.

Vierailija
13/17 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti fysioterapeutilla voisi auttaa. Tämäntyyppisillä vaivoilla on taipumus pahentua iän myötä ellei niille tee mitään...

Vierailija
14/17 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä ei ilmeisesti ole tarpeen käydä?

Vierailija
15/17 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietzin syndrooma, se minulla on ainakin lääkärillä todettu. On siis joukko epämääräisiä rankarustokipuja. Mulla tutkittiin kuvin ja verikokein, jotka aivan normaalit joten diagnoosi tehtiin kliinisesti. Apua tuohon ei ole, menee itsestään ohi tai on menemättä. Lihaspistot ovat sitten eri asia mutta tämä kipu on lähinnä jomottavaa satunnaista kipua luissa esim. kylkiluissa ja lapaluussa ja rintalastassa. Käy kuitenkin tutkituttamassa kunnolla, voi olla myös alkavaa reumaa. Fysioterapiasta ei ole todettua apua tähän, been there.

Vierailija
16/17 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
17/17 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samanlaista ollut varmaa koko ikäni joskus jopa vuoden tauko kestää alle minuutin, en oo koskaan ajatellut että olisi vakavaa. Mulla on selkä ja hartiat jumissa oon ajatellut se varmaa niistä johtuvaa. Lihasperäistä varmaan on, jos olisi vakavaa olisi muitakin oireita.