Vierailija

Olen pohtinut pitkään. Ei tietenkään kaikki, mutta iso osa!

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Heti kun nainen tulee raskaaksi, niin se lakkaa olemasta nainen. Sen ei tarvitse enää ole millään tavalla kiinnostavaan, vaan siitä tulee äiti ja vaimotukka. Siksi ne hiukset leikataan: äideissä ei ole enää mitään seksuaalista jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska karvat kasvavat paremmin raskaanaollessa.

No olisipa kumma syy. Mulle ei tuu mieleen ketään, joka olisi leikkauttanut hiukset lyhyiksi raskausaikana.

Vierailija

Hormonitoiminta voi olla niin sekasin, että tukkaa lähtee irti.. kukaan ei halua pitää pitkää ohutta lettiä, joten lyhentää sitten. Toiset taas kokee sen olevan tiellä ja leikkaa.

Vierailija

Itse olen huomannut, että naiset vaihtavat kampaustaan tai väriään usein silloin, kun elämässä on joku muutosvaihe muutoinkin menossa, kuten avioero, uusi työpaikka tms.

Vierailija

Halutaan näyttää muille että: "Katsokaa! Minäpä se pystyn olemaan ajattelematta itseäni ja en ole enää enää pinnallinen. Ajan hiukset pois ja vedät pieruverkkarit jalkaan ja kaikki tämä uhriutuminen ja entisen itseni tuhoaminen vain lapsen tähden! Ah, olenhan Äiti! Tuo kaikista uhreista marttyyrein. Mitä enemmän kärsii ja on ajattelematta omaa mukavuuttaan ja mitä vähemmän itseään hemmottelee, sitä parempi äiti on."

Vierailija

No niin, sinä AV:lla asuva naisvihaaja. Me huomataan, että sä olet olemassa ja osaat kirjoittaa monta viestiä tähän ketjuun. Eiköhän ala nyt riittää.

Vierailija

En olekaan itse miettinyt tuota, vaikka itsekin leikkautin hiukseni vähän aika sitten ja laskettuun aikaan on pari kuukautta. Itse kävin leikkauttamassa hiukset n. olkapäähän ulottuviksi, koska latvat oli aika huonossa kunnossa ja ajattelin, ettei lapsi sitten synnyttyään voi tarrata niihin niin helposti. Värjäsin myös samalla mustiksi ekaan kertaan pariin vuoteen :)

Vierailija

Koska äitiyden myötä neitomainen sulokkuus katoaa ja tilalle tulee ankea tanttamainen tätimäisyys. Sen jälkeen olet ensisijaisesti äiti ja se vapaa, viaton tyttömäinen olemus johon pitkät hiukset liittyvät ovat ainakin seuraavat vuodet yhtä kaukana kuin Moskova.

Vierailija

En oo kyllä leikannut, eikä oo kukaan tuntemanikaan. Moni tuttu leikkasi tukan täytettyään 30v. Kai ne halus pirtsakamman ilmeen tai kävi läpi jotain kriisiä, samoin usein lapsen saatuaan tai häiden jälkeen moni haluaa uudistua uuden identiteetin myötä.

Itsekkin pilasin tukkani häiden jälkeen kun värjäsin vaalean pitkän tukkani ruskeaksi ja leikkasin puolet pituudesta. Tarkoitus oli kai yrittää näyttää nätimmältä, mieskin tykkää tummasta enemmän, minulle se ei vain sovi ja kävin läpi vuoden vaalennusprosessin ja sain takaisin vaalean tukkani. Onneksi oma hius kasvaa kasvaa myös nopeasti ja on paksu.

Vierailija

Mä tein ihan päinvastoin: aloin kasvattaa superlyhyitä hiuksiani pitkiksi siinä vaiheessa, kun aloimme suunnitella raskautta. Tein näin sen vuoksi, että arvelin ettei mulla ole aikaa käydä 5 viikon välein kampaajalla, kun vauva on syntynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. äititukka :-D Itsekin olen miettinyt samaa ilmiötä!

Millainen tämä ns. äititukka on? Mun tuttavapiirissä ei ole ketään, joka olisi leikkauttanut raskausaikana hiuksensa lyhyiksi, joten en tiedä. Tiedän kyllä muutamia, jotka ovat vauva-aikana leikanneet hiuksensa, koska niitä on lähtenyt niin paljon. Itsekin esikoisen aikana leikkasin lyhyeksi, koska tukkaa vain lähti ja lähti. Nyt ovat taas pitkät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En olekaan itse miettinyt tuota, vaikka itsekin leikkautin hiukseni vähän aika sitten ja laskettuun aikaan on pari kuukautta. Itse kävin leikkauttamassa hiukset n. olkapäähän ulottuviksi, koska latvat oli aika huonossa kunnossa ja ajattelin, ettei lapsi sitten synnyttyään voi tarrata niihin niin helposti. Värjäsin myös samalla mustiksi ekaan kertaan pariin vuoteen :)

"Ettei lapsi voi tarrautua niihin.." :'D Niin tyypillistä uhriutumista ja itsensä ruoskimista. Mikset sanantien aja kokonaan kaljuksi ettei lapsi saa hiuksistasi kiinni ollenkaan? :D Ihan oikeasti nainen, sinun ei tarvitse! Sinä SAAT arvostaa itseäsi ihan entiseen malliin. Hiukset ovat naisen kruunu. Sinun ei tarvitse tekeytyä Klonkuksi nyt kun sinusta tulee äiti, eikä näyttää mahdollisimman riutuneelta muiden silmissä. Anna hiustesi olla niin pitkät kuin on, kyllä ne lapsen kädet niistä irti saa. Herraisä sentään.. :'D

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat