Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen netistä koittanut etsiä vastausta mutta aika ristiriitaista tietoa löytyy.. Aion laittaa kyllä ammattikorkeaan viestiä ja kysellä, mutta suurimpaan tiedonnälkääni kyselen nyt täältä, eli tietääkö kukaan? Valmistun ensi joulukuussa amiksesta ja aikeissa olisi nyt keväällä hakea amk:seen ja jos pääsen sinne sisään niin opinnot alkaa syksyllä. eli muutaman kuukauden olisin samaan aikaan molemmissa kouluissa

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No et voi olla kirjoilla kuin yhdessä oppilaitoksessa kerrallaan...rahoitusjuttu....

Ei pidä paikkaansa. Voi opiskella kahta tutkintoa kun toinen on 2. asteen ja toinen korkeakoulututkinto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et voi olla kirjoilla kuin yhdessä oppilaitoksessa kerrallaan...rahoitusjuttu....

Ei pidä paikkaansa. Voi opiskella kahta tutkintoa kun toinen on 2. asteen ja toinen korkeakoulututkinto.

Tää sääntö koskee vain nuorisopuolen opiskelijoita. Aikuis/monimuoto-opinnoissa voit olla vaikka  viidessä eri paikassa yhtäaikaa. 

Vierailija

Oletko mahdollisesti ylioppilas tai jo yhden amis-tutkinnon suorittanut? Jos et, niin et voi hakea vielä tänä keväänä amk:uun, vasta ilmeisesti syksyn haussa (koulutus alkaa silloin seuraavan vuoden alussa) tai vasta vuoden kuluttua. Ota selvää. Sinulla pitää siis olla valmiina jatko-opintokelpoisuus, jonka saa suoritettuaan tutkinnon toisen asteen oppilaitoksessa (= lukiot ja ammattikoulut).

Vierailija

Käsittääkseni sulla pitää olla 2. asteen tutkintotodistus joko lukiosta tai amiksesta, jotta voit hakea ammattikorkeakouluun. Jos valmistut vasta vuoden päästä amiksesta, et voi hakea kevään haussa ammattikorkeaan sillä sulta puuttuu tutkintotodistus, jonka perusteella haet. Jos sulla on yo-todistus, no problem. Muussa tapauksessa joudut odottamaan ammattikorkean vuoden kuluttua tapahtuvaa hakua, jotta voit hakea sinne amiksen päättötodistuksella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa jos se on mahdollista. Olen aikuispuolella amiksessa. Ja lukio on jo takana.

AP:lta siis tämä viesti.

Vierailija

Periaatteessa kyllä jos et kerro kummallekaan koululle asiasta mutta miten aika riittää molempiin? Amiksessa ainakin läsnäoloa seurataan, jollain tasolla ainakin, riippuu linjasta, läsnäolo voi olla pakko. Kouluilta jos kysyt suoraan, sanovat 'ei' (rahoitus)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kyllä jos et kerro kummallekaan koululle asiasta mutta miten aika riittää molempiin? Amiksessa ainakin läsnäoloa seurataan, jollain tasolla ainakin, riippuu linjasta, läsnäolo voi olla pakko. Kouluilta jos kysyt suoraan, sanovat 'ei' (rahoitus)

Eli ammattikorkean hauissa ei kannata sanoa, että olen vielä ammattikoulussa kirjoilla....

Luulen, että saisin hoidettua molemmat koulut. Amiksen viimeiset muutamat kuukaudet voin suorittaa verkko-opintoina.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat