Vierailija

Minun nuoruudessa 90 luvulla kouluun hiihdettiin talvella. Matkaa oli 7 km mutta en valittanut tai mankunut kyytiä vanhemmilta. Nykyajan pullamössö sukupolvi on niin laiskoja ja 3 km matkaakin pitäisi saada taksikyyti.

Kommentit (11)

Vierailija

Minun nuoruudessani 90-luvulla hiihdettiin joka aamu rikkinäisillä suksilla  kouluun 25km suuntaansa, matkaan lähdettiin 5 aikaan aamulla ja harva se päivä oli susilauma kintereillä. Ei valitettu, hammasta purtiin, koska oltiin niin kovia ja meissä eli talvisodan henki. Ihme pullamössöjä ihmiset nykyään kun on kaikki bussikortit yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessa 90 luvulla kouluun hiihdettiin talvella. Matkaa oli 7 km mutta en valittanut tai mankunut kyytiä vanhemmilta. Nykyajan pullamössö sukupolvi on niin laiskoja ja 3 km matkaakin pitäisi saada taksikyyti.

Juu-u. Kukahan tässä se määkivä ja alistuva lammas nyt oikeasti on?

Vierailija

Me hiihdettiin 70-80 taitteessa kouluun kesät, talvet 30 asteen pakkasessa yhdellä rikkinäisellä suksella. Aina oli pakkanen, vastatuuli, räntä ja raesade. Opettajat veti vittu turpaan jos myöhästyit, puhuit ilman lupaa ja usein muuten vain. 

Vierailija

Minun lapsuudessa 2000-luvun alussa ajettiin kouluun bussilla. Opettaja ei räjähtänyt jos oli oikeasti hyvä syy myöhästymiselle.

Vierailija

Mun nuoruudessa kasarilla käveltiin 200 m kouluun. Ja kavereita kun tavattiin matkattiin pari pysäkin väliä raitiovaunulla.
Että laskoja oaattiin olla silloin, mutta ihan ahkera aikuinen musta tuli :)

Vierailija

Mun lapsuudessa mentiin kouluun Mersulla, johon kuljettaja joskus sai mahdutettua meitä lapsia jopa 11 kappaletta. Matkaa oli 3-5 km, eikä kellään turvavöitä. Koulukuljetuksia hoiti mies, joka ei sairauksiensavuoksi muuhun kyennyt...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa mentiin kouluun Mersulla, johon kuljettaja joskus sai mahdutettua meitä lapsia jopa 11 kappaletta. Matkaa oli 3-5 km, eikä kellään turvavöitä. Koulukuljetuksia hoiti mies, joka ei sairauksiensavuoksi muuhun kyennyt...

Unohtui ; mun lapsuudessani 1960-luvulla...

Vierailija

Minä joka aamu kävelin Turusta Ouluun, tapoin matkalla karhun ruuakseni paljain nyrkein, talvella mentiin shortseissa metrin korkuisessa lumihangessa ja kesällä toppatakki päällä 30 asteen helteessä, koulukirjat painoivat 100 kiloa repussa, toinen jalka oli amputoitu ja puolet matkasta oli suota... Ap vasta pullamössöä onkin minun aikalaisteni rinnalla!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat