Vierailija

Katsoinpa tuossa äsken Frii-kanavalta ohjelman, jossa USA:ssa äiti järjesti 5-vuotiaalle pojalleen esikoulusta valmistumisen kunniaksi oikeat juhlat. Jo ennen juhlia äiti kävi tarhassa jakamassa lapsensa kavereille jakamassa kultaisia kutsukortteja juhliin ja ison korillisen karkkia. Lapset olivat todella iloisia. Itse varsinaiseen pääjuhlaan taas saapui kymmenittäin, ellei jopa sadoittain lapsia ja aikuisia. Siellä oli lapsille musiikkiesityksiä, pomppulinnoja yms. tekemistä. Herkkupuolella taas kymmeniä kiloja karkkeja, hattaroita, makeita juomia, monikerroksisia isoja kakkuja lapsille ja muhkeita kerrosleivonnaisia aikuisille. Lapsi sai päälahjakseen n. 8000 euron kiipeilyseinän. Juhlien hinta oli kokonaisuudessaan euroiksi muutettuna noin 30 000 euroa.

Entäs millaiset ovat Suomessa lastenjuhlat, vaikka nyt lapsen synttäreillä? Oma perhe ja ehkä lapsen pari läheistä ystävää istuu lapsen kotona juhlistamassa synttäreitä, syödään vähän kakkua ja juodaan mehua/limpparia. Lapsi saa lahjakseen jonkun muutaman kympin tai korkeintaan muutaman satasen lahjan ja juhlat ovat siinä. :D :D :D :D

Kyllä on Suomessa aika säälittävän pienen mittakaavan juhlat verrattuna ison maailman juliin. Ne ovat Suomessa niin pieniä, että voiko niitä edes juhliksi kutsua? :D :D :D :D Ennemminkin kahvituokio tai juttutuokio se on kuin juhlat.

Kommentit (16)

Vierailija

Amerikassa on ihmisiä joilla on säädyllinen elintaso ja tarpeeksi rahaa järjestää tällaisia juhlia. Suomessa 90% kansasta elää kurjuudessa ja köyhyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

SInä taisit käydä välillä jääkaapilla, koska aika moni vanhempi totesi nuo juhlat yliampuviksi ja täysin epätavallisiksi.

Vierailija

Ei siellä amerikassakaan kaikilla ole varaa tollaiseen. Reilusti suurin osa väestöstä sielläkin on keski- ja pienituloisia. Ei niissä piireissä tollaisia juhlia pidetä. Tosin niistä piireistä ei myöskään tehdä tv-ohjelmia joten emme sitä arkea näe.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
SInä taisit käydä välillä jääkaapilla, koska aika moni vanhempi totesi nuo juhlat yliampuviksi ja täysin epätavallisiksi.

Niin ja totesivat, että ne juhlat ovat enemmän pelkästään vain äidin tärkeilemistä ja äitiä itseään varten ja lapsi on täysin sivuosassa niissä juhlissa.

Vierailija

Olen katsonut useamman jakson tuota sarjaa. Yleensä niisdä se isä yrittää rajoittaa mena, onnistumatta tosin. Kovin usein se juhlan kohde on kyllääntynyt koko touhuun ja alkaa parkua kun ei haluakaan kaikkea sitä hössötystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut useamman jakson tuota sarjaa. Yleensä niisdä se isä yrittää rajoittaa mena, onnistumatta tosin. Kovin usein se juhlan kohde on kyllääntynyt koko touhuun ja alkaa parkua kun ei haluakaan kaikkea sitä hössötystä.

Jep. Nämä ohjelmat ei kerro amerikkalaisesta juhlakulttuurista vaan amerikkalaisista sekopäistä.

Vierailija

Mun kaveri tottui jenkeissä tällaisiin juhliin ja uima-allasbileisiin jne... On nyt Suomessa ja ihan yllättynyt että kutsuja ei tule! Olen yrittänyt selittää että täällä ei ole tapana tuollainen eikä täällä edes ole isoja uima-altaita ja 50 hengen grillejä jne :D mihinkään pikkujuhliin ei tule.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskituloisillakin on jenkeissä enemmän rahaa "tuhlattavaksi". Raha kiertää siellä eri tavalla

ja maksaa eri tavalla.
-m35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on ihmisiä joilla on säädyllinen elintaso ja tarpeeksi rahaa järjestää tällaisia juhlia. Suomessa 90% kansasta elää kurjuudessa ja köyhyydessä.

90%.....

Ei vittu. MITEN tyhmä oikein olet?
Suomi on yksi maailman rikkaimmista maista jossa on yksi maailman tasaisimmista tulonjaoista.

Jos olet eri mieltä niin alapeukutuksen lisäksi nöyryytä minua mieluummin tilastoilla. (No, toki tiedän ettette pysty siihen joten -huoh- kiukutelkaa nyt sitten.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

90%.....

Ei vittu. MITEN tyhmä oikein olet?
Suomi on yksi maailman rikkaimmista maista jossa on yksi maailman tasaisimmista tulonjaoista.

Jos olet eri mieltä niin alapeukutuksen lisäksi nöyryytä minua mieluummin tilastoilla. (No, toki tiedän ettette pysty siihen joten -huoh- kiukutelkaa nyt sitten.)

Siinä on sinulle tilastoja: http://www.aneki.com/billionaires.html?number=all

Suomessa ei ole tuon mukaan kuin yksi miljardööri. Amerikassa heitä on yli neljäsataa. Myös itäinen naapurimme vetää tässä pidemmän korren.

Suomessa kaikki ovat tasaisesti melko köyhiä.

Vierailija

Ei USAssa tuollaiset juhlat ole tavallisia. Kuuluu formaattiin luultavasti ja juhlat ovat tuotantoyhtiön maksamat. Tietenkin rikkaimmalla 1% on jenkeissä varaa, mutta eivät tavikset tai edes ylempi keskiluokka todellakaan laita 30 000 euroa mihinkään lastenjuhliin. Muutama kymppi tai satanen on realistisempi arvio. Jenkeissä keskitulot eivät ole niin radikaalisti suomea korkeampia, että tuollaiseen rahan polttamiseen olisi varaa. Katsoit todennäköisesti jonkun jenkki miljonäärin juhlia tai sitten tuotantoyhtiön kustantamia.

Vierailija

Oot sä vähän tyhmä ap jos kuvittelet että jokainen tai edes suurin osa jenkkikakaroista saa samanlaiset pirskeet. Keskimäärin sielläkin lastenjuhlat ovat hyvin samanlaisia kuin Suomessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat