Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

3-vuotias tyttäremme saa tänä jouluna 23 lahjaa, onko paljon vai normaali määrä? Miten muilla samanikäisillä? Me kotiväki ollaan ostettu 8 ja loput on tulleet sukulaisilta yms.

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aika paljonhan noita on. Meillä viime vuonna lähes sama määrä. Huomenna 5v lapsi saa noin 7 pakettia, ja kolme joulun jlk mummolassa. Toivoi itse vain neljä lahjaa, joten on varmasti tyytyväinen kun toiveet täyttyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on provo, muussa tapauksessa täysin järjetöntä.

Ei ole provo. Ja tosiaan sukulaisilta saatu suurin osa paketeista, kun muita lapsia ei suvussa yhtä toista lasta lukuunottamatta ole. Pelkästään äitini toi tytölle 5 lahjaa, vaatteita taitaa olla suurin osa. 

Vierailija

Mä en ehkä laskis kokonaismäärään niitä kaikkia sukka ja pikkaripaketteja eli tavaroita jotka olisi kuitenkin pitänyt ostaa.. Lelut ja muut kyllä..
Toki nuokin on arvostettavia lahjoja mut lapselle on myös niin tärkeetä vaan se paketin avaus ja lahjojen odotus..
Yritän siis sanoa et jos nyt viitataan johonkin tutkimukseen et montako lahjaa on hyvä määrä niin ennemminkin kuin tuijottaisin vaan määrää niin miettisin sisältöä; itse olin aina iloinen yhteen isoon ja muutamaan pienempään leluun ja sit oli vaatteita, suklaata, villasukkia yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jatka samaan malliin ja itke kymmenen vuoden päästä kun teinille ei riitä mikään...........

Jos osaat lukea, niin tekstissä kerrotaan, että me kotiväki ei noita kaikkia olla todellakaan ostettu. Pitäiskö sukulaisten ostamat lahjat sitten jättää ottamatta vastaan vai? -ap

Vierailija

Meillä muksut saa 3 pakettia nenää kohti. Isovanhemmat ostavat mitä haluavat. Yleensä ei ole mennyt yli 10 paketin. Hyvin ovat pärjänneet ja varaa on vieläkin nipistää tarvittaessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka samaan malliin ja itke kymmenen vuoden päästä kun teinille ei riitä mikään...........

Jos osaat lukea, niin tekstissä kerrotaan, että me kotiväki ei noita kaikkia olla todellakaan ostettu. Pitäiskö sukulaisten ostamat lahjat sitten jättää ottamatta vastaan vai? -ap

Tästä syystä ostettiin itse vain pari lahjaa. Kun muiltakin tulee niin kokonaismäärä nousee helposti överiksi. T. Nro4

Vierailija

Meillä saa suurinpiirtein 30 pakettia ja pienemmällä määrällä olisin mielellään mennyt joulun. 1/3 on meiltä, loput sukulaisilta ja ystäviltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en ehkä laskis kokonaismäärään niitä kaikkia sukka ja pikkaripaketteja eli tavaroita jotka olisi kuitenkin pitänyt ostaa.. Lelut ja muut kyllä..
Toki nuokin on arvostettavia lahjoja mut lapselle on myös niin tärkeetä vaan se paketin avaus ja lahjojen odotus..
Yritän siis sanoa et jos nyt viitataan johonkin tutkimukseen et montako lahjaa on hyvä määrä niin ennemminkin kuin tuijottaisin vaan määrää niin miettisin sisältöä; itse olin aina iloinen yhteen isoon ja muutamaan pienempään leluun ja sit oli vaatteita, suklaata, villasukkia yms.

Sama juttu, itse sain lapsena muutaman ison lelun, joita odotin kuin kuuta taivaalta. Loput paketit olivat tyyliin sukkia, paitoja, aluskerroksia, mutta ihan yhtä kiva niitä oli avata. Ihan normaali ihminen minusta tuli, vaikka lahjapakettien määrä oli suuri.

Vierailija

Meillä aikoinaan lapsi sai varmaan saman määrän ja kun viimeinen paketti oli avattu, lapsi tivasi lisää lahjoja, kun niiden avaaminen oli kaikista kivointa ja lahjat tois arvoisia ja lahjaröykkiöstä valitsi värityskirjan.

Sen jälkeen olemme sopineet vain 3-5 lahjaa ja yleensä me vanhemmat emme osta mitään.

Todennäköisesti teillä käy samoin, eikä lapsi pysty iloitsemaan lahjoista.

Vierailija

Minä jättäisin ostamatta itse kahdeksan lahjaa, jos tietäisin, että lapsi saa niin paljon suvulta. Tuon ikäinen ei edes ymmärrä niiden päälle, että keneltä ne on. En ostanut lapselle yhtään lahjaa kuusen alle. Saa sitten ympäri vuoden tarpeen mukaan vaatetta ja jotain leluja (toistaiseksi ei ole kummempia tarvinnut ostaakaan, kun tavaraa tulee ihan riittämiin).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat