Mitä jouluvalmisteluja teette tänään?
ainakin graavilohi pitäisi laittaa mutta mitä muuta?
Kommentit (20)
Pyyhin pölyjä ja ehkä moppaan vessan lattian, jos selkä antaa myöten. Muuten onkin kaikki tehty. Sitten jouluherkkujen ostoon :)
Lataan hermoja, että jaksan olla ensin vanhemmillani ja sitten vielä anoppilassa. Etenkin anoppilassa oloon tarvii ladata oikein kunnolla.
Paketoin viimeiset lahjat. Huomenna siivoukset, lakananvaihdot ja kuusi sisään.
Lämmitän leivinuunia,jotta saan sen huomenna tarpeeksi kuumaksi kinkun paistoa varten.
Tänään paistetaan kinkku ja laitetaan kuusi paikalleen. Huomenna pitää tehdä karjalanpaisti, imuroida, pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat. Niin ja paistaa karjalanpiirakat.
Itse en tee mitään näistä, olen töissä vielä aatonkin. Joten lapulle olen laittanut kaikki tehtävät, muu perhe hoitaa :)
Saunan pesu. Lakanat vaihdan. Imuroin. Ehkä käyn ostamassa vielä lahjoja
Huomenna kauppaan ostamaan kalat ym. Teeh lasatikot uunivslmiiksi. Teen piimäjuustoa. Kuusi kasataan valmiiksi. Ehkä teen tänään karpalojäädykkeen
Käyn tänään ostamassa kukkia
Vierailija kirjoitti:
Tänään paistetaan kinkku ja laitetaan kuusi paikalleen. Huomenna pitää tehdä karjalanpaisti, imuroida, pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat. Niin ja paistaa karjalanpiirakat.
Itse en tee mitään näistä, olen töissä vielä aatonkin. Joten lapulle olen laittanut kaikki tehtävät, muu perhe hoitaa :)
Oletko tällä palstalla töissä, vai oletko julkisella puolella ja on niin hiljaista että kehität itseäsi tällä palstalla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tällä palstalla töissä, vai oletko julkisella puolella ja on niin hiljaista että kehität itseäsi tällä palstalla ?
Eihän hän kirjoittanut olevansa nyt töissä?
Paketoin pari lahjaa, teen loput siivoukset, korjaan piparkakkutalon, haen työkavereiden joulumuistamiset, katson jouluelokuvan, tunnelmoin kynttilöiden valossa. Ehkä laitetaan kuuseen kynttilät.
Auto on pakattu jääkaappiruokia vaille valmiiksi. Kunhan esikko pääsee treeneistään, lähdetään ajelemaan joulun viettoon. Huomenna sit enemmän sutinaa ruokakaupassa ja keittiössä.
En mitään. Olen töissä. Huomenna siivotaan koko perhe. Olen jo etukäteen viime viikolla pessyt saunan ja kylppärin perusteellisesti, pessyt ikkunat ja verhot, jääkaapin ja uunin. Mies pyyhki olkkarin kirjahyllyn&kirjat, tytär saa pestä laattalattiat keittiössä ja eteisessä. Huomenna vaihdetaan lakanat ja siivotaan muuten, haetaan kuusi ja koristellaan.
Pesen pyykit,käyn ruoka ostoksilla,pesin vessat
Huomenna vielä imuroin,vaihdan lakanat,ja pyyhkeet ja ehkä vielä uunin lämmitys
Kaikki muu ok
Tänään siivoan kämpän ja pakkaan kamat. Huomenna käyn ostoksilla heti aamusta ja lähden äidin luo joulunviettoon.
Katsoo nyt, mitä jaksaa. Olen nukkunut viime yönä ehkä neljä tuntia ja tänään on vielä mentävä lääkäriin. Miehestä ei kotona ole apua, lähtee mökille savustamaan kalaa.
En ota mitään stressiä joulusta.
Mennään ostamaan jouluruoat tänään. Siivota ajattelin huomenna. En ota stressiä valmisteluista kun olemme vain kaksin miehen kanssa rennosti kotona. Ihanaa saada vihdoin pitkä viikonloppu kaksistaan!
käyn ostamassa muutaman lahjan, paketoin ne. Pesen koneellisen pyykkiä. Huomenna käyn kaupassa ostamassa viimeiset ruoat (lähinnä maitotuotteita ja salaattia yms, kaikki muut on jo ostettu) ja paistan kinkun. Onneksi kaikki muu on jo hoidettu :)
Leivon suklaakakun ja pesen saunan. Kaikki muu, mitä voi etukäteen tehdä, on tehty.