Minusta tulee taaperoimettäjä
Tietenkin siis jos imetys ylipäätään onnistuu yms. seikat. Tiedän jo nyt, että imetään tulevia lapsiani 2,5-3 vuotaiksi (tai kunnes he itse vieroittuvat).
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta ap sulla on?
0
Ap
Vierailija kirjoitti:
3 v tissillä? Yöks
Kyllä maito on vielä 2-3 -vuotaille terveysvaikutteista ja hyväksi. Sen jälkeen jo vieroittaisin jos lapsi ei itse vieroittaudu.
Eli oma kokemus lapsista ja imettämisestä on pyöreä nolla, mutta silti tiedät että tulet imettämään yhtä lasta kolme vuotta? Jep jep...
Vierailija kirjoitti:
Eli oma kokemus lapsista ja imettämisestä on pyöreä nolla, mutta silti tiedät että tulet imettämään yhtä lasta kolme vuotta? Jep jep...
Kavereissa ja sukulaisissa jo paljon perheellisiä, vaikkei minulla ole vielä omia lapsia nämä asiat kiinnostavat ja olen hyvin läheisessä kontaktissa moneen perheeseen. Yllä kirjoitin, että tietenkin jos se imetys onnistuu. Kaikilla ei onnistu ja sen ymmärrän. Minusta kuitenkin maidon terveysvaikutukset ovat sen verran edukkaat, että sen parivuotiaan iltamaito kannattaa antaa jos siihen on mahdollisuus.
Ap
Aivan mahtavaa, joo. Mulla tavoite oli imettää vähintään vuosi. Lapsen ollessa 6kk, molempiin rintoihini iski rintatulehdus, joka nostatti minulle yli 40c kuumeen. Rinnat oli niin kipeät että vaatteen kosketus sattui niin paljon että itkin. Joten imetys loppui mulla kyllä siihen, koska tulehduksen parannuttua lapsi ei enää suostunut tissille. Mutta iloinen olin että sain edes sen 6kk imettää. Nyt poika on 13v, sairastanut flunssan (tai ylipäätään mitään) viimeksi 9 vuotiaana, allergioita ei ole, kasvu ja kehitys muutenkin erittäin hyvää. Joten empä tiedä mitä suojaa ja hyötyä hän olisi saanut lisää pidemmästä imettämisestä?
No siinä sitten sun tissit venyy ja paukkuu joka suuntaan! :D
Siitä sitten vaan, mitäs se muille kuuluu. Eikä ne tissit siitä mihinkään veny ja pauku :D Itse olen taaperoimettänyt kolme lasta enkä ole huomannut muutosta :D
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa, joo. Mulla tavoite oli imettää vähintään vuosi. Lapsen ollessa 6kk, molempiin rintoihini iski rintatulehdus, joka nostatti minulle yli 40c kuumeen. Rinnat oli niin kipeät että vaatteen kosketus sattui niin paljon että itkin. Joten imetys loppui mulla kyllä siihen, koska tulehduksen parannuttua lapsi ei enää suostunut tissille. Mutta iloinen olin että sain edes sen 6kk imettää. Nyt poika on 13v, sairastanut flunssan (tai ylipäätään mitään) viimeksi 9 vuotiaana, allergioita ei ole, kasvu ja kehitys muutenkin erittäin hyvää. Joten empä tiedä mitä suojaa ja hyötyä hän olisi saanut lisää pidemmästä imettämisestä?
Olen pahoillani tulehduksestasi, mutta hienoa kun sait edes sen puoli vuotta imettää. Edelleen korostan tämän olevan haaveeni, mutta ei sille tietenkään voi mitään jos suunnitelmat muuttuvat lapsen tai oman kehon osalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siitä sitten vaan, mitäs se muille kuuluu. Eikä ne tissit siitä mihinkään veny ja pauku :D Itse olen taaperoimettänyt kolme lasta enkä ole huomannut muutosta :D
Lähinnä kokemuksia kaipaisin.
Olen nyt juuri raskautunut, plussasin 19 päivä, eli tämä ei välttämättä edes jatku tästä. Olen kerran kokenut kohtukuoleman ja minulle nousi maitoa jo raskauden aikana, vähän ennen vauvan kuolemaa maitoa tuli jo todella paljon, eli ainakaan ennen sen osalta ei ole ollut vaikeuksia.
Ap
Minunkin kaverini taaperoimettää, lapsi tosin "vasta" 1,5-vuotias.
Itse imetin 11kk, vauva ei enää sen koommin rinnalle suostunut. Tosin olin tästä ihan iloinen, koska olisin joka tapauksessa noin vuoden kieppeillä halunnut lopettaa ja kiva, että homma meni niin sukkelasti lapsen itsen aloitteesta.
Jokainen tekee tavallaan, meitä on moneen lähtöön. Jotkut imettää kolme vuotta, jotkut ei imetä ollenkaan. Pääasiahan se on että lapsi ruokitaan ja hän kasvaa ja on hyvinvoiva :)
Vierailija kirjoitti:
No siinä sitten sun tissit venyy ja paukkuu joka suuntaan! :D
Tämä asia on vanhemmuudessa täysin toissijaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
3 v tissillä? Yöks
Kyllä aika moni aikuinenkin käy tissillä, leikki-ikäisistä puhumattakaan.
Jaa