Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse tykkäisin kaloista, mädistä ja sienisalaatista. Näitä ei kukaan muu meillä syö, savulohta ehkä mies ja toinen lapsi vähän maistaa.

Tänä jouluna ajattelin kuitenkin tehdä mätihyytelön, sienisalaatin, supersilakoita ja ostaa kylmäsavulohta.

Laitan itse kaiken ruuan, joten en jaksa sitten panostaa niin paljon muiden rakastamiin herkkuihin. Mies on työkeikalla aattoon saakka, lapset voi auttaa jossain riisisuklaitten teossa ja salaattiainesten pilkkomisessa mutta eipä juuri muuten.

Saa nähdä millaista nurinaa joulupöydässä kuuluu.

• ylös 2
  • alas 11

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onpa reilua.

Siis se, että en jaksa tänä jouluna laittaa niin paljon muiden herkkuja vai se että aikaisempina jouluina olen jättänyt omat suosikkini tekemättä ja syömättä.

Vierailija

Olen pitkälti samaa mieltä kuin ap. Jos perheessä on 2 aikuista, niin kyllä se mies pystyy aattona vielä mieluista ruokaa laittamaan. Kaupat on auki, raaka-aineita saa. Kinkkua ei ehdi paistamaan, mutta ei ne kaupan laatikot mitään myrkkyä ole, niitä voi tuunata.

Eihän muutenkaan ajatella, että jokaisen täytyy pitää kaikesta vaan niin päin, että jokaiselle on jotain. Maailma ei kaadu siihen, että lapset syö makaronilaatikkoa jouluna.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Onneksi minua ei ole kutsuttu teille syömään. Kuinka vaikeaa voi olla ottaa kaikkien mieltmykset huomioon??
Heh.

Vierailija

On meillä sitten myös
keitettyjä perunoita (kaikki syö)
keitettyjä munia (kaikki syö)
lanttulaatikkoa (poika ei syö)
kinkkua (lähinnä mies syö)
uunirosolli (minä ja mies syödään)
perunasalaatti (minä ja mies)
tuore salaatti (kaikki syö)
karjalanpaisti (kaikki syö)
juustoja (lähinnä mies syö)

ap

Vierailija

Niin eli tänä vuonna teillä on kaikille jotakin? Mitä hittoa sitten ap valitat? Ja mitä sieltä vielä puuttuu, jos joku muu voisi valittaa? Tuossa on ruokaa pataljoonalle!

Vierailija

Jos olisin miehesi, en kyllä sitten jaksaisi laittaa itselleni erikseen mitään jouluruokaa, vaan paistaisin pihviä tai pitsaa tai muuta oikeasti hyvää ruokaa. Jos kerran tälle linjalle lähdetään.

Vierailija

Itsellä on sellainen tapa, että ruuaksi laitan sellaista ruokaa, että kaikille on jotakin sellaista mistä tykkää. Ei ole isotyö suunnitella muutamalle hengelle, kun se onnistuu jopa 200 hengellekkin ongelmitta.

Vierailija

Mua vähän harmittaa, kun perheessä on yksi joka ei tykkää mistään jouluruuista... Ei edes maista.
Ei kinkusta, ei peruna-/porkkana-/bataatti- tai punajuurilaatikosta, ei lohesta, ei joulutortuista, ei riisipuurosta. Toinen syö edellämainituista vaan kinkkua, perunalaatikkoa ja lohta. Irvistelee jos pyytää maistamaan jotain muutakin.
Kolme muuta syö tai edes maistaa kaikkea.