Mitä jos sairaalaan ei mahdu?!
Lueskelin tuossa helmikuisten pinoa ja yhdessä viestissä oli mainittu että Naikkari oli niin täynnä ettei uusia synnyttäjiä otettu sisään!Siis mitä?! Mitä teen jos menen sinne synnyttämään ja sitten sanotaankin ettei tänne mahdu?Mihin minut sitten lähetetään ja entäs jos on oikeasti kiire tai olen tosi kipeä?Miten yleistä tällainen on näin helmikuussa?
Kommentit (6)
ei sinne saa suoraan mennä. Tai saa, mutta haluavat että soitetaan. Yksi syy on juuri tuo että mahdollisesti ei uusia synnyttäjiä mahdu. Viime vuonna (?) taisi olla tilanne että seka Kättäri että Naikkari olivat täynnä ja lähettivät Porvooseesn synnyttämään, missä on yleensä tosi vähän synnyttäjiä. Eli ihan viime tippaan ei kannata soittoa jättä, jos suuntana onkin Helsingin sijasta Porvoo!
-Santtu 37+5, la 1.3. eli aika todennäköisesti helmikuussa synnyttävä...
Viimeksi neuvolassa käydessäni terkkari sanoi, että olivat lähettäneet Tammisaareen synnyttämään naistenklinikan sekä kättärin ollessa täynnä.
Itse olen menossa myös naistenklinikalle.
Tomaatti81 Rv 38+
Tänään kävin tutustumiskäynnillä Naistenklinikalla ja kysyin asiasta. Kätilö sanoi, että kaikki kyllä mahtuvat sisään ja sulut ovat todella harvinaisia. En tiedä Kättärin tilanteesta, mutta jos on ilmoittautunut naikkarille, ei tarvitse pelätä Porvooseen lähtöä.
Vähän sen mukaan mistä päin on keskustan sairaaloihin tulossa. Ystävä lähetettiin Hyvinkäälle kun asuu Vantaan pohjoislaidalla. Ei kyllä itseä paljon naurattaisi tuollainen tilanne, muutenkin ankeaa olla sairaalassa ja vielä jossain vieraalla paikkakunnalla!
" Käännyttämisiä" tapahtuu kuulema välillä kerran viikossa, välillä ihan päivittäin. Tilanteet myös muuttuu niin nopeasti, että välillä kysytään voiko olla kotova vielä vaikka tunnin niin sitten jo tilaa vapautuu. Etukäteen pitää aina soittaa ennen kuin sairaalaan lähtee, mutta ne aina jonkin sairaalan pystyvät osoittamaan. Onhan se ihan loogista ettei potilaita haluta ottaa käytäville synnyttämään vaan tarjotaan mielummin paikka toisessa sairaalassa.
Itse olen menossa kätilöopistolle. Kai ne naikkarilta lähettää kättärille ja toisinpäin... Mut entä jos molemmat on täynnä? Eiköhän niiden oo pakko ottaa sisään, jos on tosi kiire jo? Kertoisko joku viisaampi? Taitaa olla tulossa paljon helmivauvoja...
Anne rv40+2