Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskova, mistä olet löytänyt uskovia kavereita?

Vierailija
21.12.2015 |

Olen uskossa, ja tilanteen kanssa yksin. Haluaisin käydä hengellisissä tilaisuuksissa, mutta niissä tulee orpo olo yksin. Onko muita, jotka olleet samassa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Me muut ollaan älykkäitä. Seuraa voit löytää jostain kanta-kapakastasi, mielenterveyspolilta, tai jostain idioottien kokoontumisajoista.

Vierailija
2/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, löydän uskonveljiä yleensä metallikonserteista. Saatana on herrani. Hauska tutustua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kautta uskovien ryhmistä. Kaikkein "helpoimmin" olen saanut menemällä johonkin seurakuntaan ja siellä johonkin työmuotoon mukaan, esim kuoroon tai ruokajakeluun. Sitten on näitä äitipiirejä ym kudontapiirejä, joissa tutustuu. Sekä soluja. Alfa-kurssikin on kiva, varmaan tammikuussa alkaa uusia.

Vierailija
4/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmuodoissa tulee juteltua luontevasti ja joku sukulaissielu saattaa löytyä. Kunhan vaan olet avoin ja juttelet ihmisille. Itse oon rukoillut uskovia kavereita ja niitä sitten nopeasti olen saanutkin. Terv se edellinen

Vierailija
5/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen evlut, mutta hellareiden tilaisuudet koen lähelle sydäntäni, tuskin voin hellareihin liittymättä mennä mukaan syvemmälle toimintaan? Myös Houm kiinnostaisi, en halua mennä yksin sinnekään. Nautin näissä juuri esim. Gospelmusasta ja iloisemmasta menosta kuin evlut-kirkossa.

Vierailija
6/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile ystäviä ja käy erilaisissa hengellisissä kokouksissa.

Rukoilen, että pian saat luotettavia ystäviä, niitä ovat ne, jotka eivät häpeä Jeesusta :)

Vierailija
7/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. En ole hyvä tutustumaan ihmisiin, sillä olen todella ujo. En uskalla mennä tilaisuuksiin yksin, joten uskon yksin kotonani, vaikka haluaisin mennä.

Vierailija
8/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen evlut, mutta hellareiden tilaisuudet koen lähelle sydäntäni, tuskin voin hellareihin liittymättä mennä mukaan syvemmälle toimintaan? Myös Houm kiinnostaisi, en halua mennä yksin sinnekään. Nautin näissä juuri esim. Gospelmusasta ja iloisemmasta menosta kuin evlut-kirkossa.

Minkäikänen oot? Mä voin tulla sun kanssa Houmiin. Terv 3

P.S Oon 40 vee, että jos nuorempaa kaveria kaipaat niin en oo sellanen 😊

Vierailija
9/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kehoitan sua rukoilemaan. Se auttaa kaikkiin vaivoihin ja ongelmiin. Tai ainakin pitäisi, mutta vielä olis maailmassa paljon parannettavaa. Mikähän siinä on... Tietysti jos antaisit vielä rahaa uskonnollisille tahoille, saattaisi tulla paremmat tehot rukouksille. Voit myös lähettää rukouspyynnön TV7:lle, jolloin hyvällä tuurilla joku 80-luvun pukuun pukeutunut mies rukoilee puolestasi.

T: uskonsisaresi

Vierailija
10/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin ilkeitä vastauksia??

Vierailija
11/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOUMiin on helppo mennä. Siellä on ns houstaajia, jotka tulee jutteleen uusille eikä tuu orpo olo. HOUMissa on myös soluja, joihin pääsee helposti mukaan, menet vaan jutteleen housteille tai vaikka Niklakselle. (se toinen pastori, mun mielestä helpommin lähestyttävä kuin big Star Saranpää) He neuvoo sulle solun. Rohkeesti vaan mukaan!

Vierailija
12/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v. Ongelma ehkä vähän hassu, kun sitä juuri pelkään Houmissa, että tulevat heti jotain höpöttelemään. Kokisin sen lähinnä teennäisenä. Ja ihan normaali-sosiaalinen olen kuitenkin. Missä 40v aiempi vastaaja yleensä käy Houmissako?

Vierailija
13/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida paljon uskovia palstailla täällä, harmi. Olisi ihanaa löytää paikkansa jostain seurakunnasta. -ap

Vierailija
15/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35v. Ongelma ehkä vähän hassu, kun sitä juuri pelkään Houmissa, että tulevat heti jotain höpöttelemään. Kokisin sen lähinnä teennäisenä. Ja ihan normaali-sosiaalinen olen kuitenkin. Missä 40v aiempi vastaaja yleensä käy Houmissako?

Mä käyn harvakseltaan vaparilla ja pari kertaa HOUMissa. Jos Houmiin meet niin kyllä se ihmisten tervehtiminen pitää vaan kestää 😊 Laita mailiosotetta jos kaipaat seuraa!

Vierailija
16/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida paljon uskovia palstailla täällä, harmi. Olisi ihanaa löytää paikkansa jostain seurakunnasta. -ap

Tai sit ei. Yhtäkkiä oletkin osa jotain yhteisöä ja sen (tiukkoja) arvoja, joiden mukaan alat muuttua ja muuttaa itseäsi, koska ohjeet yhteisössä tulevat suoraan Jumalalta ja kohta huomaatkin olevasi uskonnon uhri ja vain yhteisön tuottava elin ja jos olet nainen, asemasi on vielä huonompi, varsinkin jos oot sinkku. Seurakunnattomuus voi olla myös siunaus. Käy körttiseuroissa, ne ei vaadi sua muuttumaan.

Vierailija
17/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laidasta laitaan tullut mielipiteitä. En voi tänne laittaa s-postiosoitettani. Usko on arka aihe. Ja uskovana raskasta, kun ei samanhenkistä juttuseuraa ole.

Vierailija
18/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit ei. Yhtäkkiä oletkin osa jotain yhteisöä ja sen (tiukkoja) arvoja, joiden mukaan alat muuttua ja muuttaa itseäsi, koska ohjeet yhteisössä tulevat suoraan Jumalalta ja kohta huomaatkin olevasi uskonnon uhri ja vain yhteisön tuottava elin ja jos olet nainen, asemasi on vielä huonompi, varsinkin jos oot sinkku. Seurakunnattomuus voi olla myös siunaus. Käy körttiseuroissa, ne ei vaadi sua muuttumaan.

Tässä viestissä oli perää. Kuulehan ap, kasva uskossasi yhdessä Jeesuksen kanssa. Et tarvitse mitään fanikerhoa tai klubin jäsenyyttä. Itse huomasin aika nopeasti, että monille "uskoville" heidän uskonsa (?) oli kuin harrastus, sosiaalinen sellainen. Todellinen, pelastava usko on ihan muuta. Se selviää sinullekin, kun elät elämääsi yhteydessä Jeesukseen ja kuuntelet Hänen Henkeään. Pyhä Henki opettaa sinulle kaiken mitä tarvitset, ja ohjaa sinut toteuttamaan Jumalan tahdon elämässäsi. Näistä ihmisten kuppikuntien seuroista et kostu hengellisesti yhtään mitään, ajanhukkaa.

Vierailija
19/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laidasta laitaan tullut mielipiteitä. En voi tänne laittaa s-postiosoitettani. Usko on arka aihe. Ja uskovana raskasta, kun ei samanhenkistä juttuseuraa ole.

Luo joku uusi ilmaispostiosoite vaan tätä varten. Mitä menetettävää? Mutta voit saada uusia ystäviä. Ihan täältä vierestä vain huutelen. Itsellä on sama ongelma. On vain vaikeaa "ängetä" yksin johonkin porukkaan esim. ns. kirkkokahveilla. En vain osaa/pysty :( Harmi, kun asun eri paikassa kuin sinä.

Vierailija
20/21 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan ev. lut. nuorten aikuisten illoissa käynyt ja sieltä löytänyt kavereita. Se on ollut mulle hyvä vaihtoehto, siellä ei ole painostusta, se on avointa kaikille ja moni siellä on ujo luonteeltaan, osa ei paljon puhele, joten ei itsellekään tule paineita siitä. Joku ryhmä voisi minustakin olla hyvä tutustumiseen. Suosittelisin aloittamaan kevyemmästä esim. joku seurakunnan viikonlopun hyvinvointikurssi tai joku teemailta tai vaikka tosiaan käsityötä tai musiikkia. Toki rohkea menee heti mukaan raamattu- ja rukouspiireihin. :)