Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein koiralle voi antaa matolääkkeet? Eli ettei siitä ole haittaa?

Vierailija
21.12.2015 |

Onko 3 kuukauden välein liian usein? Kun meidän koira syö paskaa, olen huomannut, että matolääkityksen jälkeen menee noin pari kuukautta ettei syö kovinkaan usein. Sitten taas alkaa maistua :( En tiedä onko näillä oikeasti joku yhteys.. Viimeksi annoin matolääkkeen muistaakseni lokakuun alussa, voinko taas antaa?
Sekarotuinen iso koira kyseessä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa vuodessa on se suositus maksimi. Kyllähän ne aika myrkkyjä on, itse en turhaan antaisi useammin kuin pari kertaa vuodessa jos ei ole oikeasti syytä epäillä matoja. 

Ei kyllä ulosteen syömisellä ja madoilla tai matolääkkeellä pitäisi olla mitään yhteyttä. Moniin ruokavaliotekijöihin tapa voi kyllä olla yhteydessä. Erityisesti jos siis on kyse koiran ulosteen syönnistä - kasvinsyöjäeläinten kuten hevosten, jänisten tms papanoita varmasti kaikki koirat syö mielellään.

Vierailija
2/4 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran ulosteen syömisestä siis on kyse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian usein on tuo 3 kk:n välein. Meillä on ell:n suosituksesta siirrytty siihen, että koiralta tutkitaan kakkanäyte ja jos siinä näkyy matoja, sitten vasta madotetaan.

Meilläkin koira nuorempana (jonnekin 3-4-vuotiaaksi asti) söi lenkillä kaikenlaista vastaantulevaa, siinä meni niin ihmisen paskat kuin kalanperkeet ja raa'at kalat. Matoja koira sitten kyllä sai ilmeisesti noista kaloista, mutta ne madot kyllä näkyi selkeästi sen kakassa. Koira madotettiin tuolloin vielä sen pari kertaa/vuosi.

Mutta siis mitään yhteyttä tuolla ei meillä ollut, että koira syö paskaa, sillä on matoja. Ennemminkin niin, että koiralla on matoja kun se syö paskaa.

Vierailija
4/4 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekoitin kaksi allekkain olevaa kysymystä ja luin huolimattomasti, että viestissäsi luki että Kuinka usein miehelle voi antaa matolääkkeet... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan