Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olin lihava, minulle ei koskaan avattu ovia, autettu painavien tavaroiden kanssa yms. nyt laihtuneena kaikki on toisin

Vierailija
21.12.2015 |

Vaikuttaako ulkonäkö tosiaan näin paljon? Jos nyt ei oteta vanhuksia lukuun vaan puhutaan nuorista naisista.

Aloin masennuksesta toivuttuani laihtua ja pitää huolta ulkonäöstäni, värjäsin ruskeat hiukseni tuhkanvaaleaksi ja annoin kasvaa takaisin pitkäksi, aloin kihartaa niitä, meikata ja muutenkin pitää parempaa huolta itsestäni, syödä terveellisesti mikä näkyy ihossa. Olen nyt vuoden ollut nykyisessä painossani.

Kun olin lihava minua ei autettu mitenkään. Kerran jäin jopa autoni kanssa tienvarteen moneksi tunniksi eikä kukaan auttanut vaan jouduin soittamaan veljeni paikalle. Nyt kun sama tilanne toistui, apu tuli 10 minuutissa, nuorelta mieheltä. Minulle avataan ovia, jos on painavan näköisiä kasseja niin moni mies on tarjoutunut kantamaan autoon saakka.

Hienommissa liikkeissä minulle tullaan tarjoamaan apua, ennen katsottiin nyrpistellen.

Miksi ihmiset ovat niin pinnallisia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Itseäni ei ole koskaan tuolla tavalla huomioitu hoikkanakaan. Toisaalta olenkin aika tavis ulkonäöltäni, en mikään näyttävä. Ei tämmöisiä perjalkaisia pirpanoita niin huomioida ;)

Vierailija
2/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano se.. Olen aina ollut hoikka ja suht nätti. Vieraat miehet ja tututkin syövät melkein "kädestäni" jos niin haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tuollaista kokemusta vaikka olen aina ollut ylipainoinen. Aina on autettu, ihan liikaakin välistä, ja minä koen että minulla on myönteinen ja hyvä kontakti toisiin ihmisiin.  Voiko olla, että kun olit masentunut, sinua oli vaikea lähestyä? Että olit torjuva ja teit itsesi näkymättömäksi, et uskaltanut pyytää apua? Sillä on valtava vaikutus minkälaisia viestejä itsestään lähettää. Ei ihmiset tuppaudu jos joku on sen näköinen että vetää lättyyn jos erehdyt sille hymyilemään.

Vierailija
4/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 160/80 niin kyllä mua autettiin. Sama kun olen nyt 20 kiloa kevyempi. Kerran fillarista lähti ketjut ja nuori komea mies tuli tarjoamaan apua. Siinä lähellä oli vaimo lapsineen. Eli useat auttavat pelkästä auttamisenhalusta ja kohteliaisuudesta. Ainut että kun olen nyt kapeampi, niin miehet katsovat enemmän ja ovat kiinnostuneempia.

Vierailija
5/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hyvä olo näkyy ulospäin? Jos näyttää vihaiselta/surulliselta, ihmiset eivät välttämättä viitsi tulla auttamaan tai puhumaan. Jos nykyään sinulla on siisti olemus ja olet avoimen ja iloisen oloinen, ihmiset "uskaltavat" tulla auttamaan ja juttelemaan.

Luulen näin sen takia, että olen itsekin kärsinyt vaikeista mt-ongelmista. En jaksanut käydä suihkussa, en jaksanut syödä kunnolla ja vedin ensimmäiset vaatteet päälle, mitkä kaapista löysin. Käytin usein isoja huppareita ja piilouduin hupun alle. En muodostanut koskaan katsekontaktia ihmisiin ja näytin siltä etten halua puhua kellekään. En silloin halunnutkaan.

Olin silloin alipainoinen mutta en usko että se vaikutti kovin paljoa mihinkään.

Olin ollut myös hieman ylipainoinen (BMI vähän päälle 26) ennen kuin sairastuin. Silloin minua kohdeltiin paremmin ja ystävällisemmin. Voihan se paino tietenkin vaikuttaa jonkun verran ja varmasti on olemassa paljon pinnallisia ihmisiä, mutta en usko että paino on ainoa syy.

PS. Upeaa Ap, että olet nykyään paremmassa kunnossa ja olet toipunut masennuksesta.

Vierailija
6/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto jää tienvarteen niin silloin soitetaankin paikalle joko sukulainen tai mieluummin ihan ammattilaiset, varsinkin jos se menee vakuutuksen piikkiin. Ei nykyautoille voi tehdä juuri mitään vaikka sitä ajaisi itse Pamela, menee pian enemmän rikki jos alat itse sitä korjailla ja antaa virtaa.  Eli jos itse odottelee tien vieressä, ilman että näkyvästi ja selkeästi pyytää apua muilta autoilijoilta (jolloin ihmiset tajuavat että et saa apua muualta) niin saahan siinä nökötellä vaikka viikon. Enää ei automaattisesti pysähdytä kun jonkun auto piiputtaa, koska kännykät toimii.

Minusta tuntuu, ettet taida vielä olla ihan kunnossa masennuksen jäljiltä. Etsit ympäristöstä edelleen merkkejä tukemaan sitä tunnetta, että olit masentuneena arvottomampi kuin muut. Mitäpä jos et ollutkaan. Jos se sairaudesta jäänyt ajatusvääristymä, jota nyt jostain syystä haluat ruokkia. Maailma on täynnä ihmisiä, ja useimpien elämässä se hyvännäköinen kausi on hyvin lyhyt. ;) Silti täällä eletään ja autetaan toisiamme.

Vierailija
7/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit pyöreämpänäkin hoitanut ulkonäköäsi samalla tavalla kuin nyt tunnut tekevän (vaalennat ja kiharrat hiuksia, meikkaat, nätit vaatteet) niin painolla ei olisi ollut juuri mitään merkitystä saamasi kohteluun. Vielä tärkeämpi tekijä on kuitenkin varmasti se oma asenne ja mieliala ylipäätään.

Vierailija
8/8 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten naisetkin auttelee ja kirmaa ihan eri lailla niiden huippukarismaattisten miesten ympärillä kuin meidän tavisten.

Mikä muuten varmaan ihan luonnollista onkin, parittelukilpailuhan se menossa on koko ajan, sama kuin eläimillä. Meillä, jotka saimme DNA:n mukana vähemmän karismaattiset piirteet, on sitten yksi ylimääräinen vaikeusaste hommassa. Mikä tekee myös onnistumisesta mehukkaampaa.

Ja onhan sitä sataprosenttisen altruististakin auttamista tietenkin olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä