Miten pysytte pystyssä talvella?
Tuntuu siltä että olen ainoa joka aina liukastelee talvisin kävelessä. Hyvin ärsyttävää ja noloa, kun te ihmiset jotka pysytte aina pystyssä, olette näkemässä minut jäätä nuolemassa.
Jakakaa salaisuutenne, pliis.
Kommentit (16)
Hanki paremmat kengät. Harjoittele maastojuoksua.
Unohti mainita että aina on ollut talvisin oikeat talvikengät jalassa. ap
Tänä talvena on ollut vain pari päivää, kun on ollut vähän liukasta osan päivää. Ei ole ollut mitään vaikeuksia pysyä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Unohti mainita että aina on ollut talvisin oikeat talvikengät jalassa. ap
Onko järeät kuviolliset kumipohjat? Vai muuten vain 'oikeat'?
En pysykään, minulla on legendaarisen huono tasapaino. Kärsin myös asentohuimauksesta. Käytössä olevat talvikengät ovat Pomarin "eläkeläismallia", joissa on ultra-grip -pohja. Olen harkinnut lisänastoja. Pelkään liukastelua ja itseni satuttamista, joten olen tehnyt kaatumisesta lähes taidetta. Myös pehmusteita on omasta takaa. Olen hämäräsokea, joten pimeällä liikkuminen lisää jäännuolemisriskiä. Pahimmilla keleillä pyrin liikkumaan autolla (neliveto, nastoilla) ja tassuttelen kotiovelta parkkipaikalle kuin se kuuluisa tiaisenkivittäjä.
Ikää 36 v....
täällä Helsingissä tuskin tänä talvena tarvitsee pelätä liukastumista, lämpötila koko ajan reippaasti plussan puolella:(. Harmittaa vaan, kun jouluksi ei tule lunta, eikä lapsilla mitään tekemistä tuolla ulkona kun jatkuvasti sataa ja pimeetä kuin ryssän helvetissä.
ostin viime talvena lenkkikengiksi Icebugit, joille ei tänä talvena olekaan ollut käyttöä. Niillä pysyy pystyssä peilikirkkaalla jäällä alamäessä :)
Asumalla Helsingissä ja olemalla edes jonkunlaisessa kunnossa. Kaatuminen on vanhuksille, treenaa lihaksia ja tasapainoa niin et kaadun niin helposti.
Helsingissähän (ainakin lähiöissä) talvet on yhtä pääkallokeliä. Keskustassa pärjäisi melkein pikkukengillä.
Olen ihan pokkana käyttänyt niitä "piikkejä" kengissä, jos on ollut oikein liukasta. Jos taas liukkaus on yllättänyt, niin kävelen tienvierustoja tai kierrän kauempaa.
Eläkkeellä viimeistään muutan etelään :P
Kuivalla asfaltilla ei paljoa liukastu...
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä että olen ainoa joka aina liukastelee talvisin kävelessä. Hyvin ärsyttävää ja noloa, kun te ihmiset jotka pysytte aina pystyssä, olette näkemässä minut jäätä nuolemassa.
Jakakaa salaisuutenne, pliis.
Salaisuuteni ovat julmetun isot, rumat paimavat ja lämpimät huopakumisaappaat. Niiden pohja tuntuu pitävän vaikka kadulla on vettä jään päällä. Kaikilla muilla kengillä, maihareillakin minä olen liukastelemassa siinä missä muutkin.
Liukuesteitä kannattaa kokeilla jos kävelyseudulla on oikeasti jäätä tien pinnassa.
t. mies
Asentohuimausta ja siitä johtuvaa lievää kömpelyyttä minullakin. Liukuestimet liukkailla tuovat kummasti turvaa.
N40
Kävele hiukan etukenossa. Päkiäpainotteisesti. Ota pingviineiltä mallia.
opettele piilottamaan liukastumisesi. Otat vaikka tanssiaskelia.