Mistä voi johtua, että lääkäri ei soitakaan soittoajalla?
Hänen piti soittaa eilen kokeiden vastauksista, muttei soittanutkaan. :( Pistää miettimään, oliko tulokset niin huonoja, että tarvitsee aikaa miettiä miten kertoa mulle asiasta, vai?
Kommentit (14)
Ei, kyllä se on ihan tavallista että soittaa "väärään" aikaan, unohtaa, liian kiire jne.
Voi olla monia syitä, soitat maanantaina ja tiedustelet asiaa. Itselläni on ollut "huonoja tuloksia" ja silloin kyllä otetaan yhteyttä, vaikka useamman kerran, oli puhelin äänettömällä, en edes tiennyt etukäteen. Soitat ja kysyt.
Kerran oli käynyt niin, että terveysaseman systeemi oli kaatunut. Eivät siten tienneet, kelle olisi pitänyt soittaa.
Todennäköisesti vastaanotolla on ollut pari urpoa jotka käy koko sairaushistoriansa läpi ja näin käyttävät muidenkin potilaiden aikaa. Sitten eivät ehdi esim. soittaa kaikkia puheluita saman päivän aikana.
Minulle kun kävi noin ja soitin terveyskeskukseen, niin kertoivat tulosten olevan normaalit ja lääkärillä on varmaa ollut sitten kiireellisempiä asioita.
Se on unohtanut koko jutun. Mulle kävi niin, piti olla puhelinaika perjantaina että olisin lääkkeet saanut vaivaani. Eipä soittanut, ja kun asemalle pirautin tiedustellakseni tilannetta sanottiin että oli jo lähtenyt kotiin. Menin sitten päivystykseen että jotain hoitoa sain. Lääkäri soitti perään vasta seuraavan viiikon keskiviikkona ja pahoitteli unohdustaan. Laskua eivät sentään tuosta lähettäneet.
Mulla kävi samalla tavalla. Olin käynyt ohutneulanäytteessä kilpirauhasen suurentumisen takia. ajattelin tietysti soittamattomuuden syyksi vähintäänkin syövän, mutta syynä olikin lääkärin sairastuminen, ja ilmeisesti sitten joku tietokatkos, etten saanut soittoa...
Soita vastaanottoavustajalle ja kysy miksi lääkäri ei soittanut niin hän varmasti kysyy sitten lääkäriltä ja ilmoittaa sinulle uuden soittoajan.
Mulle kävi niin että olivat laittaneet väärin mun puh nron sinne tietoihin niin ei saanut lääkäri yhteyttä! Pikkasen harmitti kun lääkäri jäikin sitten lomalle ja se olis ollut ainoa päivä soittaa mulle.
Kaksi syytä:
1. Kiire, ja soittaa seuraavalla puhelinajallaan(milloin ikinä onkaan)
2. Unohtanut, sotkeneet asian.
Mutta huonojen tulosten takia ne eivät jätä soittamatta. Pikemminkin voit olla huoletta, jos ei ole soitettu. Ne joilla on huonoja tuloksia, ovat saaneet sinunkin minuuttisi puhelusta.
Ajanvarauksessa on käynyt virhe, esim. aika on kirjattu toisen päivän kohdalle.
Ajanvaraaja on halunnut antaa hyvää palvelua ja laittanut soittoajan kohtaan, jolloin ei ehdi soittaa, esim. keskelle päivystysaikoja ja ylimääräisten potilaiden vuoksi lääkärillä menee ylitöiksi, kiire hakea oma lapsi sulkeutuvasta päiväkodista tms. Tai väljälläkin aikataululla tulee kiireellisiä asioita esim. rutiinilabrojen tulokset vaatii kiireeellistä konsultointia ja lähetettä. Vaikka jollain syöpäjutulla ei ole oikeasti päivän päälle kiire, niin jokainen odotuspäivä on potilalle raastava ja tulee priorisoitua tällaiset asiat esim. kolesteroliarvoista soittelun edelle.
Ajanvarauskirjassa voi olla kymmeniä varattuja aikoja, esim. voi olla 17 vastaanottoaikaa, 4 soittoaikaa ja sellainen parikymmentä kiireellistä reseptipyyntöä, labravastausten kommentointia ym. Eli listalla on hirmuinen määrä nimiä ja joskus voi vahingossa mokata ja jäädä soittamatta.
Jokainen väliin jäänyt soittoaika harmittaa, kun tietää, miten syvältä siellä toisessa päässä on odotella päivä puhelimen soittoa pitkin päivää, ja miettiä moneltako luopua toivosta.
No tuo ei todellakaan ole syynä, siitä voit olla varma :D Joko on käynyt erehdys tai lääkäri ei jostain syystä ole ehtinyt soittaa.