en jaksa siivota
ei vaan jaksa aloittaa joulusiivousta, lapsia en saa siivoamaan edes omia huoneitaan eli nekin pitäisi itse siivota. Sauna pestä, jääkaappi pestä. joka paikka täynnä tavaraakin. Ei vaan jaksa. Masennus vaivaa. Mies pitkiä päiviä töissä.
Kommentit (14)
Sama täällä ollut jo monta päivää! Ei vaan jaksa eikä kiinnosta!!!
Pitäis jotenki vaan saada alkuun tää homma. Ruettaisko hommiin ja alotetaan yks homma/huone kerrallaan? Laitetaan joululaulut soimaan. Laitetaan viestiä tänne kun jotain saadaan tehtyä :)
Tsemppiä tuhannesti!
- L
Nyt lapsille jotain kuria, minkä ikäisiä? Aloita niin että suurinpiirtein siivoat, ei sen tarvi olla mikään joulusiivous, niin että on vaan ok siistiä, ehkä innostut siitä siivoamaan enempi. KYllä ne lapset ottavat äitistään malia, miksi he siivoisivat kun ei äitikään. Mieti fiiliastä mikä on kun saa olla siistissä kämpässä, nykyisen kaaokseen verrattuna.
Tsemppaa itseäsi ja lapsiasi siivoamaan lupaamalla, että kun on siivottu, haetaan pitsat ja irttareita ja katsotaan joku leffa yhdessä. Sopikaa kaikki yhdessä, mitä pitää siivota. Jokainen lapsi siivoaa oman huoneensa ja jonkun yhteisen, itse valitsemansa asian siivouslistalta (esim. sauna, vessa, yhteisten tilojen imurointi jne.). Sitten joulumusiikki täysille ja alatte hommiin. Parissa tunnissa ehtii tosi paljon jos tekee tehokkaasti. Priorisoi ja jätä vähemmän tarpeelliset jutut pois.
Jotkut ihmiset ja perheet ovat vain sottapyttyjä, toiset siistejä. Miksi pakottautua toimimaan luontonsa vastaisesti? Tuskinpa ulkopuoliset teiltä enää muuta odottavat.
Meillä valmistuu remontti tänään, joten siivottavaa riittää. Itse olen käsipuoli, joten hidasta hommaa tää on. Roskia sain eilen vietyä roskiin. Remonttitarvikkeita lojuu vielä täällä enkä jaksa/pysty niitä yksin kantamaan varastoon (joka pitäisi järjestellä että mahtuu). Mies painaa pitkää päivää, itsekin töissä 8-16.
Pikaisesti raivataan tää viikonloppuna ja sit pölyt, imurointi ja lattian pesu. Sit koristeet esille, kynttilät palamaan ja glögimuki kouraan. Se saa luvan riittää.
Hyvää joulua.
Jätä ainakin se saunan pesu ja jääkaapin pesu. Jos olet masennuksen vuoksi kotona, on ymmärrettävää ettet jaksa. Sairaudestakin huolimatta oletan että miehen pitkien työpäivien aikana pyörität arkea, teet ruuat ja huolehdit lapsista. Se on jo paljon masennuksesta kärsivälle. Jos kuitenkin tunnet että on pakko siivota, tee näkyviä asioita, kuten järkkää tavarat omille paikoilleen. Sellaisia asioita missä näet oman kädenjälkesi nopeasti. Jos innostui teet sitten ne saunan- ja jääkaapinpesut yms joita ei paljon edes näe.
Voimia. Tiedän sen syyllisyydentunteen joka tulee kun ei omasta mielestään jaksa tarpeeksi, ja pahimmassa tapauksessa ympäristökin syyllistää.
En minäkään jaksa.
Mies pesi saunan, uunin ja jääkaapin. Lastenhuoneet suursiivottiin jo pari viikkoa sitten. mut kaikki loppu jää mulle. Mies lähtee töihin ja tulee vasta aatoksi kotiin. Sairastan myös masennusta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jaksa.
Mies pesi saunan, uunin ja jääkaapin. Lastenhuoneet suursiivottiin jo pari viikkoa sitten. mut kaikki loppu jää mulle. Mies lähtee töihin ja tulee vasta aatoksi kotiin. Sairastan myös masennusta.
Eihän tossa oo enää mitään. Tasoilta romut pois ja imurointi.
Sinun ei tarvitse siivota jääkaappia jouluksi. Miksi sauna pitää siivota just jouluksi?
Miten ilkeitä ihmisiä taas tänne on parveutunut. Ap. kirjoittaa olevansa masentunut. Silloin jo pelkästään sängystä ylös nouseminen voi olla työn ja tuskan takana. Rajojen asettamiseen lapsille ei ehkä voimavaroja löydy. Ja tuskin on montaa lasta joiden prioriteettilistalla ykkösjuttuna on siivoaminen.
Ap. kirjoitti myös, että mies tekee pitkää päivää, joten hänestäkään ei taida apua olla.
Olisiko ap. ketään, joka voisi tulla avuksesi vaikka pientä korvausta vastaan? Toivottavasti pian helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ilkeitä ihmisiä taas tänne on parveutunut. Ap. kirjoittaa olevansa masentunut. Silloin jo pelkästään sängystä ylös nouseminen voi olla työn ja tuskan takana. Rajojen asettamiseen lapsille ei ehkä voimavaroja löydy. Ja tuskin on montaa lasta joiden prioriteettilistalla ykkösjuttuna on siivoaminen.
Ap. kirjoitti myös, että mies tekee pitkää päivää, joten hänestäkään ei taida apua olla.
Olisiko ap. ketään, joka voisi tulla avuksesi vaikka pientä korvausta vastaan? Toivottavasti pian helpottaa.
Ja ihana, että vaahtoamiseni aikana tuli kivojakin kommentteja.
Meillä joulu tulee semmoisena kun se tulee. Paras joululahja on se kun ei ole kukaan kipeä eikä tarvitse viettää joulua päivystyksessä. En ole pitkään tehnyt jouluun suunnitelmia. Joulu tulee ilman hössötystäkin. Tsemppiä!
Mitään ei ole pakko jouluksi tehdä.
Minä en ole siivonnut vuosikausiin. Yksi joulu sinne tai tänne ei enää tunnu missään.
Älä siivoa sitten. Osta kotiisi joulusiivous, tosin en tiedä saako sellaista enää näin viime tinkaan. Mut joka tapauksessa joulu tulee ja menee siivoat sitä varten tai et.