Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat. Mitä ruokaa ja lahjoja jouluna?

Vierailija
17.12.2015 |

Varsinkin, että mitä annatte lapsille.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on varakas? Meillä jää säästöön kuussa 2500e lainanlyhennyksen jälkeen joten pärjätään siis hyvin, ei me ehkä varakkaita olla kuitenkaan.

Lapsi saa joululahjaksi lossin jossa on pikkuautoja, kylpytakin ja tossut, mies ostaa vielä jotain pientä, todennäköisimmin kirjan. Ikää on 5 vuotta. Hänellä ei lahjatoiveita ollut. Sukulaisilta tulee sitten enemmän leluja varmastikin..

Toisillemme emme osta mitään, emmekä muillekaan aikuisille.

Syömme jouluna mitä haluamme, aaton olemme sukulaisissa (isälläni), ja siellä syömme hyvin, ei ilmeisesti perinteistä jouluruokaa.

Vierailija
2/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoaksi kaupan laatikoita lorauksella kermaa höystettyinä, rosollia, vihersalaattia, graavia lohta, kylmäsavulohta, silliä, mädit ei maistu, joten ei niitä, kalkkunaa, kinkkua, torttuja, pipareita ja jotain mehevää joulukakkua.

Kahvia konjakin kanssa, skumppaa, glögiä, limua, mehua, maitoa, teetä ja vettä.

Herkkuina napostelemme vihreitä kuulia, marsipaania, suklaata, pähkinöitä ja kuivahedelmiä. Jouluaamuna maistuu aina riisipuuro yhdellä mantelilla sekä sekahedelmäkeitolla tai kanelilla ja sokerilla.

Lapsille isot legopaketit, kirjat, karkkipussit, villasukat, jotka ovat perinteisesti mummon neulomat, yöpuvut, askartelutarvikkeita, muutama DVD-levy ja muuta ei nyt tulekaan mieleen. Lapset ovat aina olleet tyytyväisiä lahjoihinsa, eivätkä he toivo mitään kallista elektroniikkaa, sillä heillä on jo toimivat setit ja niitä ostetaan sitten tarpeen mukaan muulloin kuin jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä ole enää pikkulapsia, vaan teini ja aikuisia lapsia.

Teini saa Ikean nojatuolin, kuulokkeet, matkalaukun, alusvaatetta, hupparin ja muuta vaatetta. Muut saa tyytyä tekemiini käsitöihin. Tosin ne on pyynnöstä valmistettu.

Vierailija
4/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa toivomiaan lahjoja ja yllätyksiä. Jos on kännykälle tai pelikonsolille tarvetta, saavat ne. Mutta eivät saa turhaan mitään roinaa. Saavat vaatteita, suklaata, pelejä, kirjoja yms. Yleensä ostetaan myös matka/matkoja lahjaksi.

Perinteisiä jouluruokia meillä ei ole, paitsi kaloja. Syödään hyvää lihaa, salaatteja, jotain hyviä lisukkeita, juustoja, leivonnaisia yms.

Vierailija
5/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele varakas, niin saat paremmin vastauksia. Itse olen pienipalkkainen, mutta ahkera = teen kahta työtä, eikä tarvitse vinkua Jouluapua yhtään mistään, omillani saan kustannettua niin lahjat kuin ruuatkin. 

Lapset saavat matkan, pleikkarin + pelejä ja ja huonekalun omaan kotiin. Jokainen siis yhden eikä kaikkea noita kaikille.

Ruokaa haetaan Herkusta, ainakin kylmäsavustettua lohta, porkkanalaatikkoa, luomunaudan sisäfilettä ja kastiketta, jotain salaattia ja täytekakku. Muut tilpehöörit ihan Prismasta ja niitäkin vain kohtuudella. 

Panostan mieluummin laatuun kuin määrään niin ruuissa kuin lahjoissakin.

Vierailija
6/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Kauniaisissa ja uskon että naapureilla saman tyylinen joulu kuin meillä.

Aattona kobe-härän sisäfilettä ja glaseerattuja uunijuureksia, joulupäivänä ankkaa portviinikastikkeella ja tapanina blinejä mustalla kaviaarilla ja muikunmädillä.

Lapset (12 ja 14) saavat uudet MacBookit, iPhone 6s:t ja vasta ilmestyneet iPad Prot, toivottavasti ne varaamamme iPadit ehtivät mukaan paketteihin jouluun mennessä. Tytär halusi kaikki omansa kullanvärisenä ja poika hopeanvärisenä, hyvä niin erottaa mikä on kenenkin :)

Vierailija
7/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olemmeko mielestäsi tarpeeksi varakkaita. Bruttotulot ovat yli 12000 eur / kk, velaton ok-talo pk-seudulla ja sijoituksia noin 200 000 euron arvosta. Riittääkö tämä?

Jouluna syömme laatikoita, rosollia, kinkkua, kylmä- ja lämminsavulohta, mätiä lisukkeineen, pororullia, joulupuuroa, itse leivottuja pullia, pipareita, joulutorttuja, joululimppua ja juustoja (ei kaikkia näitä samalla aterialla). Teinit / nuoret aikuiset (yht. 3 kpl) saavat jokainen toivomansa noin 100-150 euron arvoisen lahjan. Minä olen ostanut miehelleni yhden kirjan ja pyjaman. Mieheni ostaa todennäköisesti suunnilleen samanlaiset lahjat minulle.

Vierailija
8/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac Book 1800 euroa, iPad pro 1200 euroa ja iPhone 6S 850 euroa, kappale!!!?

Vierailija
9/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu maksaa :-D

Vierailija
10/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole jouluihmisiä, joten emme vietä joulua sen kummemmin. Syödään ihan, mitä tekee mieli, ja nautitaan vapaista.

Vierailija
11/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumme tulojemme perusteella hyvätuloiseen kolmannekseen. Perheessä minä, mies ja kouluikäiset lapset (2 kpl). Av:llä kun ollaan huomautan, että ansaitsen miestäni enemmän.

Lapset saavat kumpikin kolme lahjaa meiltä vanhemmilta, toiveidensa mukaiset. Melko tavallista käyttötavaraa, ei kovin kallista. Kummeiltaan ja isovanhemmilta saavat lisäksi lahjat. Perheessämme ei harrasteta esim kovin kallista elektroniikkaa tai huipputeknologiaa, emme myöskään ole kovin kulutus- tai materiakeskeisiä. Mieheni ei toivo koskaan mitään, olen hankkinut hänelle lempisuklaataan ja villapuseron.

Syömme jouluna hyvin perinteisesti. Leivon itse leivät. Pöydässä kinkun ja laatikoiden lisäksi kaloja ja poroa. Sienisalaatin teen itse poimituista metsäsienistä. Juomana kotikalja, lapsille limsaa. Alkoholi ei juuri maistu.

Voi olla, että joulun välipäivinä lähdemme käymään jossakin reissussa.

Vierailija
12/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä ap tarkoittaa varakkuudells, mutta meidän yhteenlasketut bruttotulot on myös sen 12000€/kk, ja velatonta varallisuutta on noin noin miljoonan tienoilla. ( ja sittn sellaista lisäksi, josta maksetaan velkaa). Ei siis kovin paljon, mutta sen verran, että pn turvallinen olo.

Meillä ei todennäköisesti ole erityistä jouluateriaa, koska olemme joulun mummolassa. Kotiin päästyä tekee mieluummin mieli jo tavallista ruokaa. Mummolaan olen luvannut viedä taatelikakkua ja leipää, sisko tuo varmaan juustoja. Muuten siellä on varmaan perinteiset laatikot, savukalaa, vihreitä herneitä, rosollia vihreää salaattia, ja jotain lihakastiketta. Kinkkua ei ole, äitini ei tykkää siitä. Juomana on maitos, vissyä, kotikaljaa ja olisi viiniäkin, mutta illalla pitää päästä vielä kotiin ja minä varmaankin ajan.

Lahjaksi meidän pika on pyytänyt hyvää talvimakuupussia. Se varmaan kuitenkin ostetaan vasta joulunjälkeen toivottavasti tulevasta alennusmyynnistä. Ovat nyt niin vietävän kalliita.

Vierailija
13/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään jouluksi maalle, elvistellään köyhille maalaisserkuille.

Vierailija
14/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa että kumpikin lapsi saa omppukamaa melkein neljän tonnin edestä?! :D

No, noin Kauniaisissa ja Espoossa kuulemma muutenkin..........

Vierailija
15/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla jouluihmisiä. Kinkun paistan, mutta se riittääkin perinteisistä jouluruuista. Ajattelin jotain ihan muuta lisukkeeksi. Lapsi on vasta vauva, että ei ihmeitä lahjoja tarvitse. Toisillemme emme osta mitään.

Vierailija
16/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa että kumpikin lapsi saa omppukamaa melkein neljän tonnin edestä?! :D

No, noin Kauniaisissa ja Espoossa kuulemma muutenkin..........

Et sitten ymmärtänyt sarkasmia...

Vierailija
17/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniaista me myös. Luultavasti aiempi oli provo. Meillä yhteiset tulot nettona n. 15 000 ja talo maksettu.

Lapsilla on jo toimivat uudet puhelimet ja perheessä 2 padia.

Tyttö saa toivomansa laukun (arvo Suomessa 500) ja poika lumilaudan, ei olla vielä haettu. Lisäksi suklaata ja pieniä juttuja. Tytölle toivehajuvesi ja pojalle tykkäämänsä merkin pipo, hanskat ja pari paitaa.

Sukulaiset antaa lisää. Jouluaattona mennään vanhemmilleni ja syödään perusjouluruokaa. Viedään kalat, juustot ja keksit, siskoni tuo viinit ja makeat, veli myös kalaa ja kaviaaria, äiti tekee laatikot ja karjalanpaistin ja isä kinkun.

Joulupäivänä ollaan siellä edelleen. Syödään jouluruokaa, härkää ja salaatteja ja sisko tekee marjakakun, ja käydään laavulla grillaamassa ja samalla sytyttämässä kynttilät lemmikkien haudoille.

Meillä perusmeininki. Ainoa todellisen materialisti on 16-vuotias tyttö, mutta koulu menee hyvin ja on myös henkisesti kasvanut paljon vuodessa.

Miehen kanssa lähdetään uudeksi vuodeksi Italiaan, se on meidän the lahja. Hän antaa usein kirjan ja korun, itse en vielä tiedä mitä ostaisin, ehkä vaatteita.

Vierailija
18/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai meitä melko varakkaiksi kutsua, rikkaiksi ei. Sanotaan niin, että pikkurahasta ei ole puutetta.

Aattona syödään ensin kalalautanen(mätiä, graavisiikaa, lohiterriiniä), sitten seisovasta pöydästä perusjouluruuat ja jälkkäriksi luumukermarahkaa.

Joulupäivänä taas kalalautanen(sillikaviaaria, sinappisilakoita ja tuota terriiniä), sitten ankanrintaa lisukkeineen ja jälkkäriksi karpalojäädykettä.

Tapanina mennään sisaren perheen luo lounaalle.

Lapset saavat lahjakortit ja konserttiliput. Lisäksi jotain pientä. Puolisolle ostin villapaidan ja kirjan. Itse saan ainakin Reetta Meriläisen kirjan.

Vierailija
19/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittu että perheen kesken vain yhdet lahjat. Varmaan tasoa kirja, kaulahuivi, kuulokkeet tms. Ei pieniä lapsia perheessä. Tavallinen jouluruoka, kinkkua,laatikoita, kalaa ja saaristolaisleipää, riisipuuroa, joulutorttuja ja vihreitä kuulia.

Vierailija
20/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku ja laatikot. Lohen suolaan itse. Ehkä lipeäkalaa. Luumurahka jälkkäriksi. Ja juustoja. Joulutortut myllyn parhaan taikinasta.

13/v saa nahkatossut ja oleskeluasun

10 v saa muovailujuttuja

Eli mitä toivoivat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme