Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko luopua osuudestani perintömökkiin?

Vierailija
16.12.2015 |

Voinko siis luovuttaa osuuteni sisarilleni koska minulla ei ole varaa pitää sitä mutta sisaruksilla ei ole myöskään rahaa ostaa sitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko siis luovuttaa osuuteni sisarilleni koska minulla ei ole varaa pitää sitä mutta sisaruksilla ei ole myöskään rahaa ostaa sitä?

Voit olla ottamatta perintöä vastaan.

Et voi  luovuttaa kenellekkään sellaista mitä et ole ottanut vastaan.

Siis olen jo kerennyt sen ottamaan vastaan:(

Ap

Sitten tuo ei enää onnistu. Sun pitänee vaan lajoittaa se, minkä arvoinen sun osuus olis? Paljonko siitä tulis per sisarus?

No mä luulisin että arvo on joku 100 000e tai ainakin joskus oli tota luokkaa..

Ap

Tosta kyllä menee jo melkoiset lahjaverot, 25 000€ per lärvi, eikös sulla ollut 4 sisarusta?

Ei mene ainakaan mun laskujen mukaan, juu sisaruksia on 4

Vierailija
22/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3999€ saa antaa kolmen vuoden aikana, ylimenevästä menee lahjavero eli kyllä tosta lahjaveroa tulee maksuun.

Koskeeko myös sisarusten välisiä lahjoja ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3999€ saa antaa kolmen vuoden aikana, ylimenevästä menee lahjavero eli kyllä tosta lahjaveroa tulee maksuun.

No ei ainakaan mun laskujen mukaan tule. Jos aapeella on neljä sisarusta. Mökin arvokin voi olla hiukan tippunut tai sen saa kyllä 10% pienemmäksi

Vierailija
24/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako? Ja mistä sinä tiedät onko heillä rahaa vai kusettavatko? Turha jalomielisyys ei kanna pitkälle tässä maailmassa.

Ymmärrätkö sinä mitä on normaalien ihmisten tuntema luottamus ja kiintymys perheeseensä? Sisaruusrakkaus?

Valitettavasti en. Olisiko aivan mahdoton ajatus laittaa mökki lihoiksi ja kaikille osuutensa? Ai ei vai? Okei.

Vierailija
25/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia, ja tuskinpa tuota lahjaveroa tulee kun sisaruksia on 4

Ap

Voit luopua perinnöstä, sisaruksesi hyväksi eli osuutesi palautuu pesää, mutta siitä sinun tulee ilmoittaa ennen pesänjakoa. Jolloin et myöskään maksa perintöveroa.

Jos haluat lahjoittaa osuutesi tietylle sisarukselle, niin se käsitellään lahjana, jolloin saaja maksaa lahjaveron jos sen arvo on yli kolmetonnia.

Vierailija
26/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko satatuhatta koko mökin arvo vai osuutesi?

Siis se on koko mökin arvo! Ja ei en halua pakottaa sisaruksia myymään mökkiä, en itsekkään halua että se menee ulkopuolisille. Haluan että mökki säilyy suvussa.

Ap

Eli sun osuus olis n. 20 000€. Se jaettuna neljälle sisarukselle tekee 5000€ per nenä. Ei tosta sitten kovin suurta lahjaveroa tule. 

Vierailija
27/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöstä voi luopua, mutta ei voi määrätä, kenen hyväksi luopuu. Me suvussa kiersimme tämän säännön, otimme perinnön vastaan, mutta yksi perikunnan jäsen sai pitää koko homman ja hän maksoi myös muille määrätyt perintöverot ja ehkä jotain muitakin veroja. Ei varmaan laillista, mutta teimme vähin äänin näin. Koska oli alaikäisiä lapsia. Toisaalta se on väärin lapsia kohtaan, mutta jo aiemmin olivat sopineet asian, pitkä juttu, miksi. Mutta aiemman perinnönjaon epäoikeudenmukaisuuden vuoksi olivat sopineet, ettei sitä toista perintöä perinyt ota vastaan sitten äitinsä perintöä, hän vain sattui kuolemaan ennen äitiään ja minä saamaan lapsia, joten pasmat sopimuksessa menivät sekaisin. 

Jos kuolinpesässä on osakkaana alaikäisiä lapsia, niin heidän edunvalvojansa ja maistraatti pitävät huolta siitä, että laittomuuksia ei voi tehdä.

Vierailija
28/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko myös sisarusten välisiä lahjoja ?

Koskee, ihan kaikkia.

Vierailija
29/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako? Ja mistä sinä tiedät onko heillä rahaa vai kusettavatko? Turha jalomielisyys ei kanna pitkälle tässä maailmassa.

Ymmärrätkö sinä mitä on normaalien ihmisten tuntema luottamus ja kiintymys perheeseensä? Sisaruusrakkaus?

Valitettavasti en. Olisiko aivan mahdoton ajatus laittaa mökki lihoiksi ja kaikille osuutensa? Ai ei vai? Okei.

En ole tuo joka sinulle vastasi mutta haluan että mökki säilyy suvussa, se on paikkana meille kaikille rakas. Ja sihen liittyy paljon tunnearvoa. Se muutama tuhat minkä siitä ehkä saisi kaiken vaivan jälkeen ei ole arvokkaampi kuin se mitä se on nyt kaikille meille.

Ap

Vierailija
30/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla ottamatta perintöä vastaan.

Et voi  luovuttaa kenellekkään sellaista mitä et ole ottanut vastaan.

Siis olen jo kerennyt sen ottamaan vastaan:(

Ap

Sitten tuo ei enää onnistu. Sun pitänee vaan lajoittaa se, minkä arvoinen sun osuus olis? Paljonko siitä tulis per sisarus?

No mä luulisin että arvo on joku 100 000e tai ainakin joskus oli tota luokkaa..

Ap

Tosta kyllä menee jo melkoiset lahjaverot, 25 000€ per lärvi, eikös sulla ollut 4 sisarusta?

Ei mene ainakaan mun laskujen mukaan, juu sisaruksia on 4

Oletin tossa että sun osuus olis se 100 000€. Mut se olikin koko mökin arvo. Jolloin tietty sun osuus on pienempi ja siten myös lahjan arvo pieni. Kyllä ton varmaan saa jo tohon 3999€ menemään tai ei siitä ainakaan isoa veroa tule.

Vierailija
31/31 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko satatuhatta koko mökin arvo vai osuutesi?

Siis se on koko mökin arvo! Ja ei en halua pakottaa sisaruksia myymään mökkiä, en itsekkään halua että se menee ulkopuolisille. Haluan että mökki säilyy suvussa.

Ap

Eli sun osuus olis n. 20 000€. Se jaettuna neljälle sisarukselle tekee 5000€ per nenä. Ei tosta sitten kovin suurta lahjaveroa tule. 

Juuri näin ja otetaan huomioon että ap mainitsi että mökin arvo olis joskus 100000 eli sen arvo on luultavasti tippunut jo itsestäänkin hieman ja kun mainitsee sille joka mökin arvio että laittaa realistisen arvon tässä myyntitilanteessa niin johan tipahtaa hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi