Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ottaa yhteyttä isääni ja sisaruksiini, mutta en uskalla

Vierailija
15.12.2015 |

Olen saanut alkuni syrjähypystä. En ole koskaan nähnyt isääni enkä sisaruksiani.

Löysin sisarukseni jokunen vuosi sitten facebookista, mutta en ole vieläkään kehdannut ottaa yhteyttä. Käyn vain kurkkimassa heidän profiilejaan ajoittain.

Sain vastikään tietää, että vanhin siskoni odottaa lasta. Tästä tuli sellainen olo, että haluaisin kovasti laitaa viestiä, mutta en uskalla.

Olen koko elämäni hävennyt tätä tilannetta. Isäni ja sisarukseni ovat kaikki menestyneet elämässään, paljon omaisuutta, hyvät työt ja avioliitot. Itse olen köyhä opiskelija masennuksella ja muilla mt-ongelmilla varustettuna. Opiskelenkin vielö ammattikorkeassa alaa, joka ei mitä luultavammin ole arvostettua.

En haluaisi että sisarukseni luulevat että olen kärkkymässä rahaa tai perintöä isältäni. En todellakaan halua.

Miten etenisin asian suhteen, vai annanko vain olla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun laitat viestiä. 

Vierailija
2/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuossa tilanteessa haluaisi olla missään tekemisissä isäni syrjähypyn kanssa. Kyllä he sinuun yhteyttä ottaisivat jos haluaisivat. Jätä perhe rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle on tärkeää tuntea juurensa. Ota yhteyttä isääsi, hän on vastuussa siitä, että olet maailmassa. Sisaruksien suhteen voit katsoa sitten myöhemmin riippuen miten isäsi kanssa asiat sujuvat.

Vierailija
4/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isälläni on tuollainen syrjähypystä syntynyt lapsi. Äidilläni ja isälläni on 5 yhteistä lasta, meistä lapsista jokainen lukuunottamatta yhtä on tekemisissä tämän isän syrjähypystä syntyneen lapsen kanssa. Isä (tai äiti) ei ole häntä ikinä edes tavannut.

Ei hän sisarukselta kenenkään mielestä tunnu, kun vasta aikuisiällä olemme tutustuneet mutta hyväksi ystäväksi luokittelisin. Ota ihmeessä yhteyttä! Omassa perheessäni kaikki ovat ymmärtäneet, että tämä "toinen" lapsi on eniten tästä tilanteesta kärsinyt ja ainakin minä yritän jotenkin hyvitellä kaikesta mitä on joutunut kokemaan.

Vierailija
5/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä. Tietääkö isäsi sinusta?

Vierailija
6/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantapainen tausta kuin sinullakin, mutta nuorena en tiennyt isästä yhtään mitään. Eikä asiasta saanut puhua. Äitini eläessä en halunnut ryhtyä penkomaan asiaa, mutta meni vielä kauan äitini kuoleman jälkeenkin, ennen kuin uskalsin avata suuni ja kysyä sukulaisilta, mitä he asiasta tietävät. Kävi ilmi, että varsin monet tiesivät, vain minä olin oikeastaan tietämätön.

Kun sitten sain nimen tietooni, aloin hiljakseen perata asiaa. Siinäkin meni aikaa, sillä saamani tiedot eivät kaikilta osin olleet paikkansapitäviä. Lopulta arvoitus kuitenkin ratkesi. Valitettavasti isä oli jo kuollut, mutta hänen vaimonsa elää, samoin kaksi sisaruspuoltani. Pohdin pitkään, uskallanko ottaa yhteyttä heihin, koska milloinkaan ei voi olla varma, millaisen vastaanoton saa. Ystävät kannustivat menemään asiassa perille asti tuli, mitä tuli. Olinhan silloin ainakin tehnyt kaiken voitavani.

Kirjoitin kirjeen "äitipuolelleni" ja kerroin kuka olin ja miksi otan yhteyttä. Korostin sitä, että en ole vaatimassa mitään, haluan vain tietää ja mahdollisesti tavata. Vastaus tuli paluupostissa. Kirje oli ollut melkoinen yllätys. Toiselle sisarukselleni oli kova paikka, että hänen isällään oli elämää jo nuoruudessaan. Tapasimme kuitenkin ja sain kuulla isästäni, millainen mies hän oli ollut sekä näin joitakin valokuvia. Sen enempää yhteyttä ei ole ollut ainakaan toistaiseksi.

Olen kuitenkin iloinen, että lähdin selvittämään taustaani. Ota sinäkin rohkeasti yhteyttä sisaruspuoliisi. Facebookissahan se on paljon helpompaakin kuin muuten. Minä en ole FB:ssa, joten käytin perinteistä kirjettä. Soittaa en uskaltanut! Saat vastauksen tai sitten et. Ei se ole sen kummempaa. Ja hei, älä aliarvioi itseäsi!

Vierailija
7/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuossa tilanteessa haluaisi olla missään tekemisissä isäni syrjähypyn kanssa. Kyllä he sinuun yhteyttä ottaisivat jos haluaisivat. Jätä perhe rauhaan.

Sisarukset eivät ehkä tiedä sisarestaan. Jos tietäisivät, ottaisivat ehkä yhteyttä. Tai aristelevat ottaa yhteyttä, vaikka tietäisivätkin. Mitään ei häviä, vaikka ottaisi yhteyttä. Myöhäistä on ottaa yhteyttä ja saada mahdollisuus tutustua, jos joku päivä tulee taivaaseen lähtö. Sisaruksista erottunee perinnön kyttääjät ja heidän kanssaan ei tarvi olla tekemisissä.

Vierailija
8/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinänsä ei ole positiivista,että isä on pettänyt äitiä, haluaisin tavata sisaruspuoleni. Eihän me lapset vanhempiemme teoista olla vastuussa. Toivoisin että voisimme olla hyviä ystäviä. En kyllä usko että minulla on salaisia sisaruksia.

Vierailija
9/9 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et haluaisi olla sisarpuolesi kanssa tekemisissä? Minä ajattelen päinvastoin. Jos lehtolapsi jostain ilmestyisi, ottaisin avosylin vastaan. Minulla riittää ymmärrystä, rajoja ja rakkautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän