Miehillä lopahtaa kiinnostus minuun, kun he huomaavat etten olekaan bimbo
Olen ihan kivannäköinen vaaleahiuksinen nainen, käytän meikkiä. Ulkonäköni saattaa antaa minusta jonkin verran bimbon vaikutelman. Miehet tulevat usein juttelemaan ja kehuvat ulkonäköäni, mutta kun tutustuvat minuun paremmin ja huomaavat että olen heitä älykkäämpi, he poistuvat paikalta. En väitä että olisin älykkäitä miehiä älykkäämpi. Tiedän kyllä että en pystyisikään suhteeseen tyhmän miehen kanssa. On ollut kuitenkin mielenkiintoista huomata, että tyhmä mies ei todellakaan halua älykästä naista.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhmä mies ei halua älykästä naista? Koskan hänen tyhmyytensä vain korostuisi. Miksi mies ei halua seksiä älykkään naisen kanssa? Koska mies on surkea sängyssä. Älykäs nainen on myös sängyssä kriittisempi.
Tyhmä mies (tai nainen) ei ymmärrä olevansa tyhmä, joten oikeasti älykäs nainen (tai mies) tuntuu nenäkkäältä besserwisseriltä, rasittavalta pätijältä, tai, ironista kyllä, tyhmältä joka luulee olevansa fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, samanlaisia kokemuksia on hyvällä ystävälläni, joka on tällainen tyypillinen "bimbo" ensinäkemällä: vaaleat pitkähköt hiukset, isot rinnat, näyttävä meikki... On kuitenkin todella fiksu ja koulutettu ihminen. Kertonut usein siitä, kuinka miehet tuntuvat näkevän hänessä aina ulkokuoren. Etenkin baarissa tullaan vokottelemaan helpon seuran toivossa. Älykkäät miehet sitten varmaan karttavat, kun "näyttää bimbolta".
Olen monesti ollut hänelle kateellinen hänen ulkoisista avuistaan (itse olen aika mitäänsanomaton pulliainen), mutta näköjään hyvännäköisyys ei aina takaa onnea...
Kannattaisko miettiä sitä omaa tyyliään? Jos ei halua niiden tyhmien, bimbojen perässä juoksevien miesten huomiota niin voi jättää tekoripset pois... Tsekkaapa vaikka ero pukeutumisessa amis vs. yliopisto-opiskelijat. Ei suuri mutta selkeä. Pukeutuminen viestittää itsestä jotain ympäristölle, ei kannata muita syyttää jos tahallaan lähettää vääriä signaaleja. Ei siis mikään nuttura-look, mutta tarviiko sitä bimboutta korostaa.
Ei käytä tekoripsiä eikä edes hiustenpidennyksiä ja pukeutuu normaalisti kuten muutkin nuoret naiset, on käynyt yliopiston. Ei siis ole mikään pinkkiin verhoutuva barbi kuten varmaan kuvittelit... Silti jostain syystä näyttää kai sitten miesten silmissä tyhmältä, pitäisi varmaan mennä rintojen pienennysleikkaukseen ja värjätä hiukset bruneksi ettei herättäisi huomiota? :D
Booring.
Teeppä se
Enkä tee kun ei ole kyse minusta :D Sori vaan jos kyllästytän jutuillani...
On aika kyllästyttävää lukea kommentteja joissa väitetään miesten arvioivan naisen älykkyyttä hiusten värin tai rintojen koon mukaan, vaikka viestit olisivatkin kieliposkella kirjoitettuja.
En ole aikaisempi kirjoittaja, mutta valitettavasti moni mies tuntuu tekevän olettamuksia hyvinkin heppoisin, ulkonäköön liittyvin perustein. Ja naisetkin kyllä. Itsekin olen saanut kuulla paljon "viiltävää analyysiä" ihmisiltä, jotka ovat vasta ekaa kertaa nähneet minut.
Onko koskaan käynyt mielessä, että se viiltävä analyysi voi olla tapa ottaa sinusta enemmän selvää, ja olla jopa kiinnostunut minkälainen persoona sieltä kuoriutuu. Jos keskustellaan vain säästä, niin harvoin päästään puusta pitkälle.
Jos olet oikeasti noin älykäs ja kaunis niin kyllä miehet sitä arvostavat - ainakin siinä vaiheessa kun perhettä perustetaan ja asuntolainoja maksetaan, ja palkkasi on älysi tasoinen (2-3 x naisen keskipalkka).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenien tuhansien vuosien kulttuuri, jossa miehen tehtävä on ollut olla perheen pää ja huolehtia sekä naisesta että lapsista, ei häviä hetkessä vaikka murrosvaiheessa eletäänkin. Selvästi älykkäämmän naisen kanssa mies saattaa tuntea itsensä tarpeettomaksi. Toisaalta samaa vanhaa mallia saattaa alitajuisesti toistaa myös AP, kun sanoo ettei voisi itseään tyhmemmän miehen kanssa olla.
Ja höpön höpö mistään kymmenistä tuhansista vuosista ole kysymys. Esim. Suomessa on eletty pyyntitaloudesssa paikoitellen vielä satoja vuosia sitten, ja pyyntikulttuureissa sukupuolet ovat olleet yleensä tasa-arvoiset. Maata on yleensäkin alettu viljellä noin kymmenentuhatta vuotta sitten Lähi-Idässä ja Kiinassa, mistä maanviljelys sitten levisi vähitellen muuallekin maailmaan. Ihmisen kehityshistoriahan on todella pitkä, ja vain pieni osa siitä on eletty maanviljely-yhdyskunnissa.
Ihan asiallinen korjaus, mutta kannattaa kuitenkin huomata ettei tasa-arvo esimerkiksi yhteisön asioista päätettäessä kuitenkaan tarkoita, etteikö esimerkiksi ravinnonhankinta olisi voimakkaasti sukupuolittunutta. Nykyisissäkin jäljellä olevissa metsästäjä-keräilijä-kulttuureissa tyypillisesti metsästys on lähinnä miesten työ.
Fysiologisia faktoja ei voi lakaista maton alle todellisuudessa.
Miehet ovat nopeampia, kestävämpiä ja vahvempia. Naiset taas näppärämpiä kaikenlaisiin käsitöihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenien tuhansien vuosien kulttuuri, jossa miehen tehtävä on ollut olla perheen pää ja huolehtia sekä naisesta että lapsista, ei häviä hetkessä vaikka murrosvaiheessa eletäänkin. Selvästi älykkäämmän naisen kanssa mies saattaa tuntea itsensä tarpeettomaksi. Toisaalta samaa vanhaa mallia saattaa alitajuisesti toistaa myös AP, kun sanoo ettei voisi itseään tyhmemmän miehen kanssa olla.
Ja höpön höpö mistään kymmenistä tuhansista vuosista ole kysymys. Esim. Suomessa on eletty pyyntitaloudesssa paikoitellen vielä satoja vuosia sitten, ja pyyntikulttuureissa sukupuolet ovat olleet yleensä tasa-arvoiset. Maata on yleensäkin alettu viljellä noin kymmenentuhatta vuotta sitten Lähi-Idässä ja Kiinassa, mistä maanviljelys sitten levisi vähitellen muuallekin maailmaan. Ihmisen kehityshistoriahan on todella pitkä, ja vain pieni osa siitä on eletty maanviljely-yhdyskunnissa.
Ihan asiallinen korjaus, mutta kannattaa kuitenkin huomata ettei tasa-arvo esimerkiksi yhteisön asioista päätettäessä kuitenkaan tarkoita, etteikö esimerkiksi ravinnonhankinta olisi voimakkaasti sukupuolittunutta. Nykyisissäkin jäljellä olevissa metsästäjä-keräilijä-kulttuureissa tyypillisesti metsästys on lähinnä miesten työ.
Miehet ovat nopeampia, kestävämpiä ja vahvempia. Naiset taas näppärämpiä kaikenlaisiin käsitöihin yms.
Tjaah, olen lukenut tutkimuksia, joissa naiset ovat osallistuneet ihan yhtä lailla metsästykseen, siinä missä miehetkin. Ja suurin osa ravinnosta tuli joka tapauksessa keräilystä, jota tekivät molemmat sukupuolet.
Nykyäänkin on olemassa heimoja, jotka ovat naisten johtamia.
Itse en usko näihin: ”älykkyyteni pelottaa miehiä etc. Juttuihin” Uskoisin että kyse on enneminkin sopimattomuudesta. Ihmiset eivät nyt aina sovi toisilleen. Tietysti liian suuret älykkyyserot voivat pitkässä juoksussa muodostaa turn offin puolin jos toisin, koska pidempiaikainen yhteensopivuus tarvitsee myös jonkinmoista tasavertaisuutta siellä älyn saralla.
Alkupostauksen "mutta kun tutustuvat minuun paremmin ja huomaavat että olen heitä älykkäämpi, he poistuvat paikalta", aiheuttaa täällä koneen äärellä hilpeää hetero hohotusta. Siis voi perse! Siis millä tavoin tämä oma ”älykkyys” oikein tuodaan esille : D kuten jo joku totesi: kaiken näköiset besserwisserit, oli sitten kyseessä miehet tai naiset, on jo lähtökohtaisesti turn offeja niin kavereina kuin kumppaneina.
Älykkäiden ihmisten kanssa keskustelu on yleensä nautinto, koska älykkäät ihmiset nyt osaavat suhteuttaa sitä omaa älyään siinä keskustelussa. He yleensä myös ymmärtävät omat ja muiden rajallisuudet ymmärryksen puolella, joten keskustelu pidetään sillä tasolla kuin toinen siihen kykenee vastaamaan - ilman mitään erityisiä alentumisia.
Itse epäilisin että ketjun aloittajan tapauksessa kyseessä on enneminkin se että jokin luonteenpiirre nyt poistaa niitä miehiä yhtälöstä ja homma ei pääse oikein alkuun. Defenssinä tulee nyt jonkinmoinen peilaaminen – miehet eivät pidä jostain syystä naisesta ja he perääntyvät. Syyksi pitää hakea jokin salonkikelpoinen syy ja nyt se on oma subjektiivinen kokemus omasta älykkyydestä ja miesten huonosta itsetunnosta. (luonteella ei ole tietenkään mitään tekemistä asian kanssa ;D heh. )
Noista miesten itsetunto-ongelmista: Käykääpä arvon siskot katsomassa naistenlehtien etusivutestejä etc.
"näin parannat itsetuntoasi, onko itsetuntosi kateissa? 10 vinkkiä, millä tavoin itsetuntosi vahvistuu etc."
Tekniikan maailmassa ei ollut kyseisiä testejä miehille, eikä Jallussa, eikä sihteeriopiston seinällä… ei edes iskuvinkkejä Heh! Siis naistenlehdet ovat huolissaan lukijakuntansa itsetunnosta, ja koska he myyvät ja tuntevat lukijakuntansa, niin voisi ajatella, että ehkä tällä saralla olisi jotain korjattavaa ;)
-EH
Itsellä on yksi kaveriporukka, jossa kaikki naiset ovat hyvännäköisiä, laittautuneita jne myös minä. Itse olen rauhallinen, pohdiskeleva, elämässä vähän draamaa, porukassa se tunnettu "älykkö". Kuitenkin olen sosiaalinen, hymyilevä ja ystävällinen. Pari kaveria porukasta ovat todella kliseisiä prinsessoja; miehen pitää maksaa ja kustantaa elämä, miehen pitää passata, kestää draamaa ja mykkäkouluja. Kouluna vain amis, toiveena jäädä rikkaan miehen elätettäväksi. Mistään syvemmästä ei puhuta vaan korkeintaan viime viikon kännisekoiluista sekä jostain bbstä. Arvaatkaapa olenko minä aina se, joka on yksin ja kuuntelee näiden miesten valitusta kavereideni prinsessailusta ja yksinkertaisuudesta, ja siitä mikseivät he voi olla yhtä älykkäitä kuin minä... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaah, olen lukenut tutkimuksia, joissa naiset ovat osallistuneet ihan yhtä lailla metsästykseen, siinä missä miehetkin. Ja suurin osa ravinnosta tuli joka tapauksessa keräilystä, jota tekivät molemmat sukupuolet.
Nykyäänkin on olemassa heimoja, jotka ovat naisten johtamia.
Luulisin, että näissä tulkinnoissa on kyse alemmuuden tunteesta. Naiset varmasti osallistuivat keräilyyn siinä missä miehetkin, mutta täytyy muistaa, että nainen on kantava. Vauva mahassa ei juosta riistan perässä kilometrejä. Lisäksi kun lapset ovat pieniä, niin naiset tarvittiin niitä hoitamaan. Lisäksi se näppäryys puoltaa sitä, että kun leiristä ei ole päässyt esim. lasten takia lähtemään ja omaa näppärämmät taidot kuin mies, niin tämä on luonnollisesti yhteen laskettu summa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, aivan varmasti. Se on se mitä miehet hakevat, nainen joka on sellainen idiootti vatipää jolle joutuu selittämään kaiken. Sori, mut kyllä sussa joku muu on pahasti vialla ja jotain suomalaisten naisten asenteesta kertoo ikävä kyllä se, miten tässä ketjussa on kommentoitu ja peukutettu. On kyllä heikko ymmärrys miehiä kohtaan naisilla ja suhtautuminen todella ylimielistä "koska en kelpaa, on syy miehissä".
Mikähän se vika voisi olla, kun olin viimeisimmällekin juttelemaan tulleelle miehelle mukava. Häntä nauratti heittämäni läppä ja sanoi minua hauskaksi. Hän ei ole ainoa mies joka on sanonut minua hauskaksi (myös keskustelupalstoilla ihmiset pitävät huumoristani). Olin niin mukava miehelle kuin voi olla mahdollista, mutt näemmä olisi pitänyt olla toisenlainen. Ehkä ensi kerralla kokeilen toista taktiikkaa. En vain silloin ole enää oma itseni, mutta tutkimusmielessä voisi olla kokeilemisen arvoista.
Ap
Ai niin - olen se nainen jota tälläkin palstalla on epäilty mieheksi (N28). Onkohan ulosantini ja tekstini liian miehekästä? Ensi kerralla täytyy kokeilla hihitystaktiikkaa ja muutaman merkityksettömän sanan lauseita kuten "ok joo haha". Ap
Kuulostaa tutulta. Olen enemmän söpö elovenamainen nainen. Miehet pitävät kilttinä ja helppona, mutta loittonevat sitten, kun alan kertoa vaikkapa työni erityisaloista. Tulee total turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aivan varmasti. Se on se mitä miehet hakevat, nainen joka on sellainen idiootti vatipää jolle joutuu selittämään kaiken. Sori, mut kyllä sussa joku muu on pahasti vialla ja jotain suomalaisten naisten asenteesta kertoo ikävä kyllä se, miten tässä ketjussa on kommentoitu ja peukutettu. On kyllä heikko ymmärrys miehiä kohtaan naisilla ja suhtautuminen todella ylimielistä "koska en kelpaa, on syy miehissä".
Mikähän se vika voisi olla, kun olin viimeisimmällekin juttelemaan tulleelle miehelle mukava. Häntä nauratti heittämäni läppä ja sanoi minua hauskaksi. Hän ei ole ainoa mies joka on sanonut minua hauskaksi (myös keskustelupalstoilla ihmiset pitävät huumoristani). Olin niin mukava miehelle kuin voi olla mahdollista, mutt näemmä olisi pitänyt olla toisenlainen. Ehkä ensi kerralla kokeilen toista taktiikkaa. En vain silloin ole enää oma itseni, mutta tutkimusmielessä voisi olla kokeilemisen arvoista.
Ap
Häntä nauratti heittämäni läppä ja sanoi minua hauskaksi. Hän ei ole ainoa mies joka on sanonut minua hauskaksi (myös keskustelupalstoilla ihmiset pitävät huumoristani). Olin niin mukava miehelle kuin voi olla mahdollista,