Miehen perhe jankkaa joulun vietosta
Siinäpä se.Miehen vanhemmat ja sisarukset soittelevat joulun vietosta,vaikka on jo aikaa sitten sanottu että ei olla tulossa.Nyt selvästi ollaan loukkaannuttu,ihmetellään,analysoidaan...mitään pahaa ei tällä sukujoulun väliin jättämisellä tarkoiteta ja lahjatkin hommattiin kaikille.En oikein käsitä,musta ihmiset saa olla jouluna omassa kodissaan ilman perusteluita.Ärsyttää.Eikä todellakaan olla nuoria.Muita?
Kommentit (8)
Minua ei ole koskaan v*tuttanut muiden paha olo. Kaikki tietävät, että olen omituinen introvertti enkä tule pakkopullajuhliin. Kivaa se on silti tietää, että JOS haluaisi, voisi tulla.
Älä välitä muiden jupinoista, sillä se helpottaa.
Eka kerta aina kirpaisee, ens jouluna jo helpottaa. Koittakaa kestää. Itte laukkaamme (vielä) suvun luona, mutta kyllä sekin tulee loppumaan kun lapsi kasvaa. Pitää meilläkin olla oikeus joulurauhaan.
Miksi se yllättää, jos olette aina aikaisemmin taipuneet muiden tahtoon ja viettäneet yhteistä sukujoulua? Totta kai he ihmettelevät ja kuvittelevat kaikkea, se on ihmisten tapa reagoida muutoksiin. Kaikki eivät jankkaa viikkoja, mutta joillekin se on niin iso hämmästyksen aihe, että ei millään voi kuvitella joulun tulevan, jos kaikki ei ole samoin kuin edellisinä vuosikymmeninä. Mitään muuta ei voi tehdä kuin selittää taas kerran, että te haluatte kokeilla erilaista joulunviettoa; omassa kodissa, rauhoittumista ja hiljentymistä (ihan sama vaikka oikeasti olisitte karaokebaarissa, ei sukulaiset sitä tiedä).
Kyllä mä ajattelenkin,niin että "mitä väliä,ei tämä ole ketään vastaan eikä tarkoiteta pahaa".Mies vain vaikuttaa vähän kiusaantuneelta.En vaan käsitä tuota painostamista,mikä ihmisiä vaivaa...?
Minua inhottaa enemmän se, että miniä soittelee parin päivän välein, että nyt olisi sukujoulun paikka.
Vaan ei ole. Isäni kuoli keväällä, hänen vuokseen niitä sukujouluja on ollut viimeiset 5 vuotta. Nyt haluan olla ihan itsekseni kotona niiden kanssa, jotka täällä asuvat. Tiedän, että meillä olisi tilaa ja taloa olisi ihana koristella ja saisi niiiiiiin ihania kuvia ja ruoka on aina ollut hyvää, mutta kun minä haluan nyt ihan oman joulun ilman yhtäkään yövierasta, ilman yhtäkään lahjantuojaa, ja kamala tunnustaa - ilman lapsenlapsia. Olen ihan kyllästynyt siihen, että meille on tultu sukulaisista viimeisenä (meillehän on jääty yöksi) ja rättiväsyneet lapset ovat siihen mennessä kokeneet jo 2-3 joulupukkia. Pysyisivät kodeissaan ja tehkööt omat joulunsa, mutta kun on voinut jäädä meille, on päässyt valmiiseen pöytään 5 kertaa päivässä eikä ole tarvinnut omassa kodissa miettiä jouluasioita.
Niin että kiitos, mutta ei kiitos. Sukujouluilkaa muualla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se yllättää, jos olette aina aikaisemmin taipuneet muiden tahtoon ja viettäneet yhteistä sukujoulua? Totta kai he ihmettelevät ja kuvittelevat kaikkea, se on ihmisten tapa reagoida muutoksiin. Kaikki eivät jankkaa viikkoja, mutta joillekin se on niin iso hämmästyksen aihe, että ei millään voi kuvitella joulun tulevan, jos kaikki ei ole samoin kuin edellisinä vuosikymmeninä. Mitään muuta ei voi tehdä kuin selittää taas kerran, että te haluatte kokeilla erilaista joulunviettoa; omassa kodissa, rauhoittumista ja hiljentymistä (ihan sama vaikka oikeasti olisitte karaokebaarissa, ei sukulaiset sitä tiedä).
Ei me olla aina vietetty siellä joulua eikä oltu yhdessä vuosikymmeniä.En ole sukujouluihminen,ei millään pahalla ketään kohtaan,vaan haluan itse säätää omat joulujuttuni.Ei muuta.
Meillä se paine ja painostus tulee minun suvun puolelta, mutta yhtä lailla vituttaa.