Jälkivuoto sektion jälkeen

Vierailija

Minulle tehtiin sektio 5viikkoa sitten. Kaikki meni hyvin, istukka oli täydellinen. Jälkivuotoa kesti viikon, ja koko ajan vuoto siis väheni.. Noin viikko siitä alkoi taas vuoto, kesti pari päivää. Loppui taas muutamaksi päiväksi ja alkoi taas.. Vuoto ollut suht niukkaa, perus menkkavuodon näköistä, juoksevaa. Nyt lähes viikon tauon jälkeen vuoto alkoi taas, tällä kertaa ruskeana ja niukkana. Pari päivää jatkui tätä tuhruttelua kunnes tänään side kastui kokonaan ja siteessä oli oikein kerros tummaa, tahnamaista vuotoa ja lisäksi tuli jonkin verran hyytymiä. Onko kuinka normaalia? Kysyn täällä nyt koska lääkäriin voin soittaa vasta huomenna. Ja kiinnostaa että onko nyt menkat, tulehdus, jotain muuta mistä pitäisi huolestua? Kuumetta on noussut pari kertaa viim. viikon aikana mutta siihen on liittynyt tiehyttukokset. Välillä sattuu oikealle alavatsaan, umpisuolen kohdalle mutta sekin hetkellistä ja satunnaista. Pahoinvointia on välillä, mutta uskon sen taas liittyvän ravintopuoleen ja tankkaamiseen (tai tankkaamattomuuteen).

Kommentit (14)

Vierailija

Ruskeaa normaalin menkkaveren hajuista, ei siis voimakasta. Mutta että tulee noinkin paljon taukoja vuodessa ja nyt vasta hyytymiä?!

Vierailija

Hyytymät ja pitkätvtauot jälkivuodossa kuulostaa omituiselta. Vatsan kipuilu voi johtua siitä, että olet tehnyt kotain raskasta. Pidithän sen neljän viikon nostokiellon sektion jälkeen.? Muistithan pestä alapään jokaisen vessakäynnin yhteydessä jälkivuodon aikana? Jos olet noudattanut ohjeita on epätodennäköistä, että sinulla olisi tulehdus.
Sektio on iso leikkaus ja kuukauden jälkeen ei ole vielä kunnossa. Itselläni oli lievää kipuilua puoli vuotta sektion jälkeen pyöräillessä ja spinningissä.

Vierailija

Olen nostellut ainoastaan vauvaa, jonkun verran käynyt kaupassa mutta vasta 2viikkoa leikkauksesta. Ja silloinkin olen ostanut vain vähän kerrallaan, työntänyt kärryt auton viereen ja ajanut kotioven eteen. Pelottaa nuo hyytymät. Hygieniasta olen huolehtinut kyllä.

Vierailija

4&6 on ap ja jatkan vielä että en ole edes kannellut vauvaa kotona lähes ollenkaan koska kipua/painetta on tuntunut alavatsassa joten silläkään tavalla en ole rasittanut itseäni.

Vierailija

Siis olet nostellut ostoksia. Se autoon nostelukin on nostelua eikä sitä pitäisi tehdä. Mitään vauvaa painavampaa ei saa nostaa edes lyhyttä aikaa.

Vierailija

Vauvani joutui teholle kolme päivää synnytyksestä, rupesin tietenkin itkemään minkä seurauksena tuntui kuin vatsassa olisi revennyt jotain. Silloin alavatsa oli todella kipeä muutaman päivän kun vauva oli hoidettavana osastolla. Kerroin myös tästä sairaalassa ja neuvolassa mutta ei kukaan huolestunut sen enempää sillä olin muuten niin hyvävointinen, varsinkin sitten kun pääsimme kotiin. Itse mietin voiko tuolla äkillisellä tapahtumalla ja "ärsykkeellä" (äkillinen itku/romahdus) olla vaikutusta nyt tähännvuotoon.. -ap

Vierailija

Hmm, mun mielestäni kuulostaa siltä, että kohtuun olisi jäänyt vielä jotakin ylimääräistä. Kipuilu ja hyytymät viittaavat siihen (kohtu supistelee ja yrittää poistaa ylimääräistä materiaalia.)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat