Kauanko vauvan yöherätysten aiheuttama väsymys kestää?

Vierailija

Lapsi 1v on aina ollut varsinainen yökukkuja. Pikkuvauvana hän herätti öisin tunnin välein. Minulle itselle tuli ongelmia saada unta kun herätykset olivat niin usein. Noin puolen vuoden iässä yöherätykset alkoivat vähentyä ja nykyisin hän herättää 2 kertaa yössä. Hän imee maitoa (imetän vieläkin illalla ja yöllä) ja sitten jatkaa uniaan. Lisäksi hän huutelee unissaan, johon herään aina välillä. Lapsi on sellainen, että aina herätessään tai ollessaan puoliunessa hän itkee välittömästi. Äärimmäisen harvoin herätessään hän on hyvällä tuulella.

Olen tosi tosi väsynyt. Aamuisin kun herään tunnen jo valmiiksi itseni väsyneeksi. Käyn töissä ja päästyäni kotiin odotan, että pääsen nukkumaan. Olen niin väsynyt, että en jaksa esim. hoitaa kotia tai huolehtia itsestäni. Kauanko teillä muilla on kestänyt palautua yöllä heräilevän vauvan aiheuttamista uniongelmista?

Olen miettinyt yöimetyksen lopettamista mutta pelkään, että en sitten saa lasta yöllä nukkumaan kun hän herää. Lapsi nukkuu päiväunet ilman rintaa.

Kommentit (1)

Vierailija

15 vuotta kestänyt, nuorimmainen 8v, mutta vuosien jatkuva heräily on jättänyt jäljet eikä uneni ole korjaantunut. Välillä elämä tosi raskasta, kun oon edelleen ihan loppu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat